استاندار گیلان با بیان اینکه غربالگری و پایش وضعیت سلامتی افراد به‌طور مستمر در ورودی‌های استان انجام می‌شود گفت: درخواست داریم که این روزها کسی به گیلان نیاید.
کد خبر: ۹۲۲۷۵۱۵
|
۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، ارسلان زارع امروز در جمع خبرنگاران از کاهش ورود مسافر به استان گیلان در نوروز امسال خبر داد و اظهار داشت: با توجه به هشدارهای داده شده به‌جهت آلودگی گیلان به کرونا امسال شاهد کاهش ورود مسافر به استان و ترددها بودیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه غربالگری و پایش وضعیت سلامتی افراد به‌طور مستمر در ورودی‌های استان انجام می‌شود تصریح کرد: طبق آمارها امسال میزان سفر به گیلان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 80 درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه شرایط حضور پزشک جهت معاینه بالینی افراد مشکوک به کرونا در ورودی‌های گیلان فراهم شده است افزود: اگر کسی در طرح‌ غربالگری ما علائم مشکوک به کرونا را داشته باشد در صورت لزوم قرنطینه می‌شود و پزشک معالجی نیز او را معاینه می‌کند.

زارع با انتقاد از مسافرانی که این روزها با وجود هشدارها باز هم به استان گیلان سفر می‌کنند خاطرنشان کرد: با وجود هشدارهای مسئولان و تأکیدات رسانه‌ها مبنی بر عدم سفر به استان‌های آلوده از جمله گیلان اما عده‌ای بدون توجه به این مسائل باز هم به سفر رفته و ایجاد مشکل می‌کنند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه بسیاری از مراکز تفریحی و سایر اماکن در استان به‌جهت کنترل شیوع بیشتر ویروس کرونا تعطیل است گفت: با توجه به آلودگی گیلان و تعطیلی اماکن، به مسافرانی که به استان می‌آیند خوش نمی‌گذرد لذا درخواست داریم که این روزها کسی به گیلان نیاید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات