خبرهای داغ:
فرماندار سلماس:

سلماس در طرح غربالگری پیشرو است

فرماندار سلماس گفت: سلماس در طرح ملی بسیج غربالگری جزو مناطق پیشرو است.
کد خبر: ۹۲۲۷۵۹۹
|
۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از سلماس، مرتضی اصغری امروز در جلسه ستاد شهرستانی مقابله با بیماری کرونا، اظهار کرد: امیدوارم در سالی که به نام جهش تولید نامگذاری شد، اتفاقات خوبی را در شهرستان شاهد باشیم و هرچه زودتر این بلا از سر  کشور ما رد شود.

وی ادامه داد: سرعت تکثیر و جهش این ویروس در حالتی است که گفته می‌شود ۳ تا ۴ ماه زمان خواهد برد تا محو شود و پیش‌بینی می‌شود با افزایش شمار مبتلایان در کشورمان مواجه شویم و حداقل تا اواخر اردیبهشت یا اواسط خرداد طول خواهد کشید.

این مسئول خاطرنشان کرد: طرح ملی بسیج غربالگری مطرح شده و آذربایجان غربی رتبه اول را در این طرح کسب کرده است و سلماس با ۸۷ درصد غربالگری جزو شهرستان‌های پیشرو استان است.

فرماندار سلماس اضافه کرد: درخصوص سم‌پاشی و گندزدایی در سطح شهرستان، مجموعه‌های مختلف فعالیت خوبی داشته‌اند و ۲۰۰هزار لیتر آب ژاول برای این امر مصرف شده است؛ 4 پست غربالگری و تب‌سنجی در مبادی ورودی و خروجی شهرستان مستقر هستند.

وی ادامه داد: شهرستان‌های شبستر و مرند از سمت آذربایجان شرقی وضعیت حاد کرونایی داشتند و بحث ممنوعیت تردد از سمت ایست بازرسی رختار را مطرح و تصویب کردیم اما بعد دستور بر محدودیت و نظارت شدید بر این ایست بازرسی قرار گرفت و تیپ ۲۶۴ شهید عبدی ارتش سلماس در این ایست بازرسی مستقر شده و قرار است به زودی تونل ضدعفونی وسایل نقلیه نیز در این ایست بازرسی برقرار شود.

وی اضافه کرد: در مجموع ۶۳۰هزارنفر در ۴ پست غربالگری و تب سنجی سلماس مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند که از این میان ۴۷ نفر برای کنترل وضعیت ارجاع شده‌اند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
آخرین اخبار