در بیانیه بسیج اساتید دانشگاه‌های استان اصفهان مطرح شد:
بسیج اساتید استان اصفهان با صدور بیانیه‌ای نسبت به احتمال خروج اطلاعات پزشکی و ژنتیکی کشور در تعاملات خارجی آتی استان و کشور هشدار دادند.
کد خبر: ۹۲۲۷۷۱۱
|
۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۲

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، استادان بسیجی استان اصفهان با صدور بیانیه‌ای با اشاره به حضور پزشکان بدون مرز با وجود منتفی شدن آن به احتمال خروج اطلاعات حساس نظیر اطلاعات پزشکی و ژنتیکی کشور در تعاملات خارجی آتی استان و کشور هشدار دادند و خطاب به ملت شریف ایران اعلام کردند امروز بزرگترین جهاد برای حفظ سلامتی جامعه حضور در خانه و  همراهی مجدانه در پویش در خانه بمانیم و شرکت در امر غربالگری از طریق سایت سلامت است.

متن بیانیه این سازمان به شرح زیر است:

 

هشدار بسیج اساتید استان اصفهان در خصوص خروج اطلاعات پزشکی و ژنتیکی

بسمه تعالی

وَ لَنَبْلُوَنَّکُمْ بِشَیْ‏ءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَ الْجُوعِ وَ نَقْصٍ مِنَ الْأَمْوالِ وَ الْأَنْفُسِ وَ الثَّمَراتِ وَ بَشِّرِ الصَّابِرینَ (بقره ۱۵۵)

قطعاً همه شما را با چیزی از ترس، گرسنگی و کاهش در مال‌ها، جان‌ها و میوه‌ها، آزمایش می‌کنیم و بشارت ده به استقامت‌کنندگان!

حوادث اخیر به ما خبر می‌دهد، پدیده‌ای یکتا در آینده تاریخ در راه است (مقام معظم رهبری مدظله العالی)

در دوران عجیبی به سر می بریم. دورانی که تمام بشریت به واسطه یک ذره میکروسکوپی در معرض بیماری خطرناکی قرار گرفته که می‌تواند انسان‌ها را در معرض مرگ قرار دهد. بلایی که شاید نمونه آن در تاریخ بشریت سابقه نداشته است که به این وسعت نفوذ کند. در این شرایط بسیار حساس با وجود تمام تلاش‌های انجام شده تنها و تنها راه جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس خطرناک ضمن توجه به معنویات و تضرع به درگاه الهی ماندن در خانه و رعایت بیش از پیش بهداشت است که تمامی متخصصان دنیا بر این نکته تأکید دارند.

در این راستا بسیج اساتید استان اصفهان نکاتی را به محضر ملت بزرگ ایران بیان می‌کند:

۱- لازم است بار دیگر از زحمات کادر پزشکی کشور که در این برهه از زمان جهادگونه جان خود را در کف قرار داده و به مردم خدمت می‌کنند، به عنوان مدافعان سلامت قدردانی کنیم. پزشکان و پرستارانی که صادقانه و خالصانه همچون رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم، امروز در صف اول جهاد قرار دارند که قطعاً اجر خود را از درگاه پروردگار دریافت خواهند کرد.

۲-حضور پزشکان بدون مرز در کشور و به ویژه در شهر اصفهان گرچه بحمدالله منتفی شده، لازم است مورد توجه جدی در حوزه تعاملات قرار گیرد تا خدای نکرده تجربه‌های تلخ گذشته در حوزه‌های هسته‌ای، محیط زیست وخون‌های آلوده به ویروس اچ آی وی تکرار نشود و شاهد خروج اطلاعات حساس این حوزه نظیر اطلاعات پزشکی و ژنتیکی از کشور نباشیم و از طرفی غفلت باعث شیوع بیشتر این ویروس منحوس و ویروس‌های دیگر که خود مشکوک به ساخت دست دولت‌های ضدبشری است، نشود.

۳-مطالبه ملت شریف و مظلوم ایران از کشورهای اروپایی به ویژه دولت فرانسه آن است که به جای حضور و کمک نیروهای انسانی که غیرقابل اعتماد بوده و جو نگرانی بیشتر بین مردم ایجاد می‌کند، تلاش کنند که تحریم‌های ظالمانه وضع شده برداشته شود تا این ویروس منحوس که تمامی جامعه جهانی را مورد تهدید قرار داده است، هر چه زودتر ریشه‌کن شود.

بسیج اساتید اصفهان با آروزی علو درجات برای شهدای سلامت، در گذشتگان اخیر و رفع هر چه زودتر این بیماری از جامعه جهانی، به ملت شریف ایران اعلام می‌کند که اگر دیروز جهاد، حضور در عرصه‌های مختلف بوده است، امروز بزرگترین جهاد برای حفظ سلامتی جامعه حضور در خانه و  همراهی مجدانه در پویش در خانه بمانیم و شرکت در امر غربالگری از طریق سایت سلامت  salamat.gov.ir است. همچنین از مسؤولان تقاضا دارد در چارچوب مصوبات کمیته ملی مبارزه با کرونا در اجرای دستورات این کمیته جدیت بیشتری بکار گیرند. به امید رفع هرچه زودتر مشکلات اخیر به محمد و آل محمد صلوات می فرستیم و برای سلامتی همه بیماران دست به دعا و تضرع در درگاه الهی بر می‌داریم.

انتهای پیام/

منبع:روابط عمومی بسیج اساتید استان اصفهان

ارسال نظرات