معاونت عملیات جهادی بسیج دانشجویی استان البرز:

مسیر انقلاب با جوانان ادامه دارد

معاونت عملیات جهادی بسیج دانشجویی استان البرز گفت: دستگاه ضد عفونی کننده ماسک با ابتکار جالب دانشجویان بسیجی دانشگاه های البرز با هزینه ای غیر قابل مقایسه با نمونه های بیمارستانی آن ساخته شد و مورد استفاده قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۹۲۲۷۸۴۹
|
۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج،ویروس کرونا مهمان ناخوانده ای است که حدود دو ماه است که دنیا را درگیر خود کرده است و کشورهای مختلف هرکدام با توجه ظرفیت های خود سعی در غلبه بر این ویروس را دارند.

با توجه به گستردگی درگیری کادر درمان و مجموعه مدیریت دولتی نیروهای مردمی و جهادی از همان روزهای نخستین شیوع این ویروس در صحنه آمدند و با ضدعفونی کردن معابر، خرید منزل برای افراد سالخورده و مستعد بیماری، کمک به کادر درمان بیمارستان ها و تولید ماسک و لباس کادر درمان جهاد را در سنگر درمان ادامه دادند.

حضور نسل جوان در وسط میدان مبارزه با کرونا باز هم قابلیت های نسل چهارم و پنجم انقلاب را به رخ می‌کشد. مدافعان حرم، داوطلبان کمک به سیل زده ها و زلزله زده‌ها، داوطلبان ضدعفونی کردن معابر و مراکز پر خطر از نظر شیوع ویروس کرونا و غالب کادر درمانی کشور همگی جوانان زیر 30 سال هستند و این نشان می دهد خط اصیل انقلاب با جوانان مومن، جهادی و معتقد ادامه دارد.

بسیج دانشجویی به عنوان یکی از مجموعه های پویا و با نشاط انقلابی همواره محور حرکت های اجتماعی جهادی بوده است و در صحنه های مختلف ظرفیت بالای خود را نشان داده است.

بهنام نظری معاونت عملیات جهادی بسیج دانشجویی استان البرز گفت: از چند ماه گذشته بسیج دانشجویی استان البرز در نظر داشت تا در ایام تعطیلات عید برای عملیات عمرانی و محرومیت زدایی در مناطق محروم حضور پیدا کند اما موضوع کرونا باعث شد تا تمام توان و تمرکز بچه های دانشجو معطوف بر تامین نیازهای مردم در حوزه پیشگیری از ویروس کرونا باشد.

این فعال دانشجویی می‌گوید: طی جلسه بسیار خوبی که با که با دانشگاه علوم پزشکی البرز داشتیم اعلام آمادگی کردیم که بتوانیم در راستای کنترل این ویروس خطرناک اقداماتی که در توان داریم را انجام دهیم و قرارگاه دانشجویی مبارزه با کرونا را تشکیل دادیم.

در قالب این قرارگاه، تیم های مطالبه گری دانشجویی تشکیل می‌شود تا رسیدگی به مناطق محروم را برای کنترل این بیماری از مسؤولان استان پیگیری کند. همچنین تیم‌های آگاهی و روحیه بخشی در 11 پایگاه سلامت در شهرستان های فردیس و کرج تشکیل می‌شود تا مردم را نسبت به خطرات و مراقبت های ضوروری این ویروس بیشتر آشنا کنند.

تهیه پک های بهداشتی برای مناطق محروم و گندزدایی کردن مناطق شهری عمومی و پر جمعیت از جمله دیگر اقدامات بسیج دانشجویی است.

معاونت عملیات جهادی بسیج دانشجویی استان البرز اظهار داشت: ما متوجه نیاز مبرم مردم و کادر درمانی به ماسک شدیم و همین امر باعث شد روی این موضوع متمرکز شویم. در ابتدا با چرخ خیاطی های خانگی در دو اتاق شروع به کار کردیم اما سرعت کار خیلی پایین بود و امکانات لازم را نداشتیم تا اینکه طی جلسه ای با روسای دانشگاه ها دانشکده فنی دو سالن مجهز به چرخ های خیاطی حرفه ای خود را در اختیار ما گذاشت و الان 80 نفر در سه شیفت کاری روزانه 5 هزار عدد ماسک در این کارگاه تولید می کنند و همه این ماسک ها به شکل رایگان در مناطق مورد نیاز توزیع می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها