خبرهای داغ:
بخشدار مرکزی قزوین از اتخاذ تمهیدات سخت گیرانه جهت پیشگیری از شیوع کرونا در بخش مرکزی قزوین خبر داد.
کد خبر: ۹۲۲۷۹۳۴
|
۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، مصطفی جعفرزادگان بخشدار مرکزی قزوین بیان کرد: با عنایت به ادامه روند شیوع ویروس کرونا در سطح کشور و برخی گزارشات واصله در خصوص عدم رعایت نکات بهداشتی از سوی شهروندان و اهالی، به منظور پیشگیری از شیوع کرونا در سطح شهرها و روستاهای تابعه، تمهیدات سخت گیرانه ای بدین منظور اتخاذ گردیده است.

 

وی گفت: مرخصی کلیه شهرداران و دهیاران لغو و می بایست حضور موثر در محدوده تحت مدیریت داشته باشند. در خصوص سایر کارکنان با عنایت به دستورالعمل های ابلاغی بصورت شیفت بندی و دور کاری اقدام گردد. 

 

بخشدار مرکزی قزوین اظهار کرد: همچنین ضدعفونی و گندزدایی معابر و نقاط پر خطر صرفاً بر اساس دستور العمل های ابلاغی با رعایت ملاحظات مربوطه در شهرها از سوی شهرداری ها و در روستاها توسط تعاونی دهیاران به صورت مستمر صورت پذیرد.

 

وب ضمن اظهار تاسف از اینکه برخی افراد بدون توجه به ملاحظات بهداشتی برای تفریح به مکانها و نقاط خارج از شهرها که عمدتاً مناطق روستایی می باشد مراجعه می نمایند، عنوان کرد: دهیاران مکلفند با هماهنگی نیروی انتظامی نسبت به اطلاع رسانی عمومی و در صورت لزوم ممانعت از ورود مسافران و گردشگران به محدوده روستاها اقدام نموده و تمهیدات لازم جهت به حداقل رساندن خروج افراد از منازل از طریق استفاده از ظرفیت نیروهای مردمی و بسیج اتخاذ گردد.

 

وی ادامه داد: علیرغم تذکرات قبلی در خصوص عدم برپایی روز بازارها، بعضاً مشاهده گردیده در برخی روستاها نسبت به برپایی روز بازارها اقدام شده که ضمن اعلام مجدد مبنی بر ممنوعیت موضوع، هرگونه مسئولیت در این خصوص بر عهده شخص شهردار و دهیار می باشد.

 

بخشدار مرکزی قزوین در خصوص تعطیلی اماکن عمومی اعلام کرد: کلیه مراسمات عمومی لغو و مکان‌های عمومی نظیر مساجد و بقاع متبرکه، پارک ها، کتابخانه ها فروشگاه ها، بازار، سفره خانه و رستورانها، اصناف غیر ضروری و هرگونه مکانی که محل تجمع افراد است می بایست تعطیل گردد. 

 

جعفرزادگان افزود: در خصوص نظارت بر واحدهای صنفی به منظور رعایت نکات بهداشتی، بازدیدهای لازم از اصناف به خصوص نانوایی ها و مراکز تامین ارزاق عمومی صورت پذیرد و برپایی هرگونه غرفه فروش میوه تنظیم بازار بدلیل امکان تجمع افراد، در روستاها و شهرهای تابعه ممنوع می باشد.

 

وی در پایان از شهروندان خواست ضمن همکاری در جهت عدم خروج از منازل در خصوص ثبت وضعیت سلامت در رابطه با کرونا ویروس در سامانه salamat.gov.ir اقدام نمایند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها