در یادداشت عضو هیات علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) مطرح شد:

نبرد با دشمن نامرئی دل شیر می‌خواهد

حجت الاسلام دکتر فنایی عضو بسیج اساتید و هیات علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) در یادداشتی آورده است: مدافعان سلامت قهرمان وشجاع هستند، از دشمن نمی‌هراسند و صحنه نبرد را خالی نمی‌کنند. دل شیر می‌خواهد در این میدان جنگیدن.
کد خبر: ۹۲۲۷۹۸۸
|
۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۴

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، در متن یادداشت این استاد بسیجی آمده است:


شاید برخی توجه ندارند که در یک ماه اخیر عده‌ای پزشک و کارکنان بیمارستان در مقابل دشمن مهاجم  و بیرحم شجاعانه ایستاده و مبارزه می‌کنند. انصافا مدافعان سلامت قهرمان وشجاع اند. از دشمن نمی‌هراسند وصحنه نبرد را خالی نمی‌کنند.

آیا توجه داریم که واقعا دل شیر می‌خواهد  در این میدان جنگیدن؟

 
در این میدان نبرد دشمن نامرئی است و توپ و تانکش دیدنی نیست، هر لحظه و در هر مکانی ممکن است حمله کند. بنابراین باید شجاع وقهرمان بود تا با این دشمن نامرد و نامرئی مبارزه کرد.

از دکتر نمکی هم باید قدردانی کرد که درخواست مقام شهید برای این مدافعان سلامت از رهبر عزیز کردند وایشان هم جانباختگان را مجاهد فی سبیل الله و شهید راه سلامت نامیدند .

بجاست که  اهل هنر، وعاظ، شاعران و صاحبان قلم  از خدمات  و حسنات این عزیزان با زبان هنر تجلیل نمایند. این عزیزان غریبانه و دور ا ز چشم مردم  به خاک سپرده شدند. البته از نگاه خد اوند دور نیست و عندربهم یرزقون هستند.    


طبیبان الهیم و زکس مزد نخواهیم...

انشالله اجر ومزدشان را خداوند  خواهد داد.  

از آقای دکتر حریرچی نیز متشکریم  با وجود کسالت‌شان به گیلان سفر کرد. کاش همه وظیفه شناس باشند. 


برادران وخواهران در این  برهه مواظب خودباشید. امسال عیدش مثل سال‌های گذشته نیست. رفت وآمدها ممکن است برای  شما لحظات شیرینی ایجاد کند ولی کار مدافعان سلامت را سنگین می‌نماید ومانع درمان بیماران می گردد.


انتقال بیماری به دیگران جرم وگناه است. اگر خدای نکرده کسی موجب انتقال این بیماری به خانواده یا دیگران شود ، ضامن است . یعنی سبب بیماری و یا خدای نکرده سبب مرگ او گردد، گرچه قصد نداشته باشد .

به لحاظ حقوقی گرچه عنصر معنوی جرم( قصد) در میان نیست  لیکن عنصر مادی جرم  برای ضامن شدن کفایت می‌کند .

بنابراین اگر کسی مبتلا به این ویروس باشد و خودش ازبیماریش خبر نداشته باشد و عامل انتقال بیماری به دیگران شود مجرم است و به لحاظ حقوقی لازم است تادیه خسارت نماید. واضح است در فرض وقوع چنین حادثه‌ای، عامل حادثه گنه کار و عاصی بوده و قاتل محسوب می گردد.

سخن آخر اینکه این مسئله حق الناس است در حفظ حقوق مردم تمام کوشش خود را با سفر نکردن و دید و بازدید نکردن ، حفظ کنیم .

یا دافع و یا مانع ادفع و امنع عنا البلا و الامراض.

 

انتهای پیام/

منبع:روابط عمومی بسیج اساتید استان قزوین

ارسال نظرات