نماینده ولی‌فقیه، استاندار و رئیس کل دادگستری لرستان در بیانیه‌ای مشترک از مردم استان درخواست کردند که به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و قطع زنجیره انتقال آن به دستورالعمل‌ها عمل کنند.
کد خبر: ۹۲۲۷۹۹۷
|
۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، نماینده ولی‌فقیه، استاندار و رئیس کل دادگستری لرستان در بیانیه‌ای مشترک از مردم استان درخواست کردند که به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و قطع زنجیره انتقال آن به دستورالعمل‌ها و مصوبات ستاد ملی، استانی و شهرستانی مبارزه با کرونا عمل کنند.

 

متن بیانیه به شرح ذیل است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

مردم شریف و ولایتمدار استان لرستان

 

سلام علیکم

 

احتراما ضمن تبریک سال نو، نوروز باستانی و بهار طبیعت و عید آغاز رسالت پیامبر اکرم(ص) و اعیاد شعبانیه، همان‌گونه که مستحضرید حدود یک ماه است که کشور عزیزمان در اوج تحریم‌های شدید و ظالمانه اقتصادی و دارویی از سوی کشورهای استکبار جهانی و ممانعت آنها از ارسال وسایل و تجهیزات پزشکی و دارویی، درگیر مبارزه با انتشار ویروس کرونا و تأمین حفظ سلامتی آحاد ملت می‌باشد.

 

در این مبارزه، مدافعان سلامت و کادر پزشکی در خط مقدم و صف اول قرار گرفته و با فعالیت شبانه‌روزی و ایثار و فداکاری بی‌نظیر مشغول شناسایی و درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا و پیشگیری از شیوه و انتشار آن می‌باشد.

 

لکن در این عرصه همکاری و مشارکت مردم شریف نیز همچون دیگر عرصه‌های مبارزه با مشکلات، بسیار موثر و کارساز می‌باشد.

 

انتظار مدافعان سلامت و مسؤولین بهداشتی و پزشکی کشور، اجرا نمودن دستورالعمل‌ها، پروتکل‌ها و توصیه‌های بهداشتی است که توسط ستاد ملی، استانی و شهرستانی مقابله با کرونا اعلام می‌شود.

 

لازمه کنترل اوضاع و قطع زنجیره انتشار ویروس مذکور و غلبه بر آن و بازگشت وضعیت عادی در استان نیازمند همکاری جدی و قوی شهروندان و هم استانی‌های عزیز و رعایت مصوبات ستاد مقابله با کرونا می‌باشد.

 

لذا ضمن تقدیر از خدمات کلیه نیروهای فعال در عرصه سلامت خصوصا خدمات پرسنل دانشگاه علوم پزشکی، شورای اداری استان به ویژه نیروهای مسلح و گروه‌های فعال جهادی و مردمی و جوانان انقلابی در سراسر مناطق استان در راستای مهار ویروس کرونا از مردم شریف استان لرستان تقاضا می‌شود که جهت پیشگیری از گسترش شیوع و انتقال ویروس موارد ذیل را رعایت فرمائید:

 

1- با توجه به اینکه حضور در اجتماعات و ترددهای غیرضروری در خیابان‌ها و محل‌های پر ازدحام یکی از راه‌های اشاعه و انتقال سریع ویروس کرونا می‌باشد، لذا از هرگونه تشکیل اجتماعات مانند مراسم جشن و عروسی یا مجالس ترحیم و سایر تجمعات خودداری شود.

 

2- مطابق مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا که از صداوسیما نیز اعلام گردیده، به جز واحدهای صنفی و مراکز فروش موادغذایی و خوراکی و نانوایی‌ها و پمپ بنزین‌ها و مراکز ضروری خدمات‌رسانی عمومی، سایر واحدهای صنفی بایستی به منظور پیشگیری از ازدحام جمعیت و مراجعه مردم به آن‌ها تا زمان عادی شدن اوضاع تعطیل می‌باشند.

 

3- از هرگونه مسافرت غیرضروری به سایر شهرستان‌ها یا ترددهای غیرضروری در داخل شهرها خودداری گردد.

 

4- کلیه کسانی که نتیجه تست‌های کرونای آنها مثبت می‌باشند، بایستی مطابق دستورات و تصمیمات مسؤولین علوم پزشکی تا حصول بهبودی در بیمارستان یا نقاهتگاه‌ها یا در خانه‌های خود بستری شده و از تردد در جامعه و انتقال ویروس به سایرین خودداری نمایند، در غیر این صورت وفق مقررات اقدام قانونی صورت خواهد گرفت.

 

5- با توجه به وضعیت خاص امسال و لزوم پیشگیری از شیوع بیماری و ضرورت قطع زنجیره انتقال ویروس منحوس کرونا، استدعا دارد در روز سیزدهم فروردین کماکان در منزل خود بمانید و به شعار در خانه بمانیم عمل کنیم و از تردد و حضور و تجمع در طبیعت خودداری کنیم.

 

بدیهی است نیروهای انتظامی و یگان حفاظت منابع طبیعی هم به صورت قاطع محدودیت لازم را اعمال و نسبت به صدور قبض جریمه(اعمال قانون) برای وسایل نقلیه اقدام خواهد کرد.

 

ان شاء الله که با فضل و عنایت خداوند متعال و توصیه‌های مقام معظم رهبری(حفظه الله تعالی) و دستورالعمل‌ها و مصوبات ستاد مدیریت مبارزه با کرونا ویروس همچنین رعایت بهداشت فردی و همکاری و عزم جدی و نیز دقت شما مردم بزرگوار کرونا را شکست خواهیم داد و در کمال صحت و سلامت و عافیت و سربلندی، امور روزانه به حالت عادی باز خواهد گشت.

 

 

ارسال نظرات