دست به دست کردن پول نقد با توجه به شیوع ویروس کرونا می تواند سلامت افراد را به خطر بیندازد.
کد خبر: ۹۲۲۸۰۱۸
|
۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۵:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی بانک ایران زمین، این روزها هر جسم فیزیکی به‌خصوص پول نقدی که بین افراد دست به دست می‌شود، می‌تواند در چرخه انتقال ویروس کرونا  موثر باشد، در واقع زمانیکه ما پول را بین خود و دیگران رد و بدل می‌کنیم ویروس را به اشتراک می‌گذاریم و هر چقدر بتوانیم در مراودات مالی خود پول نقد را حذف کنیم، به حذف چرخه انتشار ویروس کمک کرده ایم.

:small_blue_diamond:در واقع یکی از مهمترین عوامل انتشار ویروس کرونا دست زدن به اشیاء یا سطوح آلوده و سپس تماس دست آلوده با دهان، بینی و چشم فرد است، که موجب انتقال بیماری می‌شود.

:small_blue_diamond:از اینرو پیشنهاد میکنیم در مراودات مالی خود از ابزارهای دیجیتال مانند اینترنت بانک، همراه بانک و درگاههای پرداخت الکترونیک استفاده کنید تا به سلامت خود و افراد جامعه کمک کنید.

:small_blue_diamond:کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت گفته است: احتیاط های لازم مثل استفاده از دستکش، کارتخوان و هموار کردن مسیر مبادلات الکترونیک در سطح خریدهای خرد می تواند استفاده از اسکناس را کاهش دهد چرا که قطعا اسکناس یک منبع آلودگی محسوب می شود و جای تردید ندارد.

:small_blue_diamond:او ادامه داد: شاید این روزها خریدهای آنلاین بهترین راهکار جایگزین باشد و چرا که خرید از فروشگاه های مجازی می تواند از رفت و آمد و دست به دست شدن پول نقد جلوگیری کند و در حفظ سلامت ما و دیگران موثر باشد.

ارسال نظرات