خبرهای داغ:
نقش زنان در جامعه از گذشته تاکنون بر هیچ کسی پوشیده نیست، زمانی این بانوان جهادگر در پشت جبهه های جنگ، عاشقانه کمر همت را می بستند و امروز نیز همچون زنان دیروز در پشت جبهه سلامت برای تهیه و تولید لباس و ماسک در تلاش و کوشش هستند.
کد خبر: ۹۲۲۸۰۸۰
|
۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، نقش زنان در جامعه از گذشته تاکنون بر هیچ کسی پوشیده نیست، زمانی این بانوان جهادگر در پشت جبهه های جنگ، عاشقانه کمر همت را می بستند و امروز نیز همچون زنان دیروز در پشت جبهه سلامت برای تهیه و تولید لباس و ماسک در تلاش و کوشش هستند و در این میان زنان و مادران و حتی دختران وارد میدان شده اند و دست از تلاش برنداشتند و به طور مداوم در کارگاه های کوچک مشغول به فعالیت هستند.

یکی از بانوان بسیجی در کارگاه تولید ماسک شهر آشخانه گفت: امروز روزی است که همه باید در کنار یکدیگر باشیم و هر چه را که در توان داریم به میدان بیاوریم.

«مریم گوهری» افزود: از زمان شیوع ویروس کرونا در استان خراسان شمالی و مانه و سملقان و کمبود ماسک بر خود لازم دانستم که در خانه نمانم و برای تولید ماسک که به همت بسیج راه اندازی شده به اینجا بیایم و فعالیت کنم.

وی بیان کرد: با رعایت تمام نکات بهداشتی در این مکان مشغول به فعالیت هستیم و از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد تا این ویروس را شکست دهیم.

یکی دیگر از بانوان بسیجی گفت: میدان امروز با گذشته فرقی ندارد آن زمان جنگ بود و بانوان میدان را خالی نکردند و امروز نیز پشت جبهه سلامت در کنار کادر درمانی به گونه دیگری فعالیت می کنند.

«زهرا شاکری» افزود: روزی هشت الی ۱۰ ساعت در این مکان مشغول فعالیت هستیم و از این کار لذت می بریم چرا که برای رضای خداوند و نیازی که مردم جامعه امروز به آن دارند، فعالیت می کنیم.

وی بیان کرد: مردم و همشهریان به توصیه ها گوش دهند و در خانه بمانند تا یکبار دیگر هم بر این ویروس پیروز شویم و جان خود و عزیزانمان را به خطر نیندازیم.

یکی از تولید کنندگان فعال در شهرستان مانه و سملقان هم گفت: وقتی دیدم که در این شرایط بحران، کاری که از دستم بر می آید را می توانم انجام بدهم با تمام امکانات وارد فعالیت شدم.

«گلثوم جمالی» اظهارداشت: در روستای بیار کارگاه تولیدی دارم و تعداد زیادی هم مشغول به کار هستند و با همراهی این دوستان امروز در جبهه سلامت برای مردم و همشهریان عزیزمان بدون هیچ چشم داشتی مشغول به فعالیت هستیم و روزانه تعداد زیادی از ماسک ها را تهیه و برای مردم توسط بسیج شهرستان ارسال می کنیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان مانه و سملقان هم گفت: تعداد 8 کارگاه با همکاری بسیج، خیرین و اوقاف در سطح شهرستان راه اندازی شده است.

«سعید وطن دوست» افزود: روزانه تعداد سه هزارو 500 عدد ماسک با همکاری خواهران بسیجی و جهادگران عرصه جبهه سلامت در این شهرستان تهیه می شود.

وی عنوان کرد: تاکنون تعداد 20 هزار ماسک در بین شهروندان توزیع شده است و تعداد ۱۰۰ نفر از بانوان برای تهیه این ماسک ها همکاری می کنند.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، تا ظهر روز پنج شنبه تعداد 16 نفر از شهروندان شهرستان مانه و سملقان به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها