یادواره سردار شهید حسین املاکی امسال به منظور هماهنگی با ستاد ملی مبارزه با کرونا به‌صورت تلویزیونی در گیلان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۲۲۸۲۲۳
|
۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، یادواره سردار رشید و پرآوازه اسلام «شهید حسین املاکی» روز شنبه 9 فروردین به‌صورت تلویزیونی برگزار خواهد شد.

این مراسم امسال به‌جهت رعایت نکات بهداشتی و به منظور هماهنگی با ستاد ملی مبارزه با کرونا ساعت 21 از شبکه باران پخش خواهد شد.

مهمانان ویژه این برنامه "سردار محمد عبدالله‌پور" فرمانده سپاه قدس گیلان و "سلمان املاکی" فرزند آن شهید بزرگوار هستند.

به گزارش بسیج، مقام معظم رهبری در توصیف شخصیت شهید املاکی می‌فرمایند: «شهید املاکی شما؛ جانشین لشکر گیلان که توی میدان جنگ شیمیایی زدند و خودش هم آنجا در معرض شیمیایی بود، بسیجی بغل دستش ماسک نداشت، شهید املاکی ماسک خودش را برداشت بست به صورت بسیجی همراهش! قهرمان یعنی این! البته هر دو شهید شدند. هم املاکی شهید شد و هم آن بسیجی شهید شد اما این قهرمانی ماند این‌ها که از بین نمی‌روند. زنده‌اند، هم پیش خدا زنده‌اند، هم در دل ما زنده‌اند و هم در فضای زندگی و ذهنیت ما زنده‌اند.»

سردار شهید املاکی در عملیات‌های متعددی مانند والفجر یک، والفجر چهار، والفجر شش و هشت با رشادت‌های خود پیروزی‌های ارزشمندی را برای انقلاب و اسلام کسب کرد.

این شهید والامقام در سن 27 سالگی و در تاریخ 10 فروردین سال 67 در عملیات والفجر 10 و در ارتفاعات بانی بنوک به آرزوی خود یعنی شهادت نائل شد.

علت شهادت سردار املاکی مسمومیت بر اثر سلاح شیمیایی عنوان شده و جزو شهدای مفقودالاثر دوران دفاع مقدس است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات