فرمانده سپاه کربلا مازندران گفت که یک میلیون و ۷۷۰ هزار و ۷۸۰ عدد انواع نیاز‌های بهداشتی ازقبیل ماسک، گان، روپوش و لباس ایزوله بیمارستانی، دستکش، آستین پرستاری، کلاه، روتختی و بالشت توسط جهادگران بسیجی تولید شد.
کد خبر: ۹۲۲۸۲۴۸
|
۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳
بیش از یک میلیون و ۷۷۰ هزار لوازم بهداشتی توسط جهادگران بسیجی تولید شد
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،سردار محمدحسین بابایی در گفت‌وگویی با اشاره به سازماندهی نیرو‌های بسیجی در چهار نوع فعالیت با عنوان رزمندگان مدافع سلامت، برای مهار کرونا گفت: افرادی در قالب موضوعات آموزشی با عنوان سفیران سلامت معین شدند تا مردم را با این مشکل و راه‌های درمانی آن آشنا کنند.

فرمانده سپاه کربلا مازندران با بیان اینکه عده دیگری از بسیجیان در فضای میدانی با عنوان ناظران سلامت به کارگیری شدند افزود:‌این افراد با کمک به اداره صمت و غله در بخش‌هایی از نانوایی‌ها و پمپ بنزین‌ها نظارت داشته و همچنین در جریان قاچاق و احتکار مواد مورد نیاز این روز‌های مردم مانند مواد ضدعفونی کننده و وسایل فردی بهداشتی نظارت و کنترل کنند.

سردار بابایی به فعالیت گروه بسیجیان دیگر پرداخت و ادامه داد: این افراد به صورت عملیاتی به کارگیری شده‌اند که فعالیت آن‌ها شامل ضدعفونی و رفع آلودگی سطح معابر، خودروها، عابربانک‌ها و سایر محل‌های پر تردد شهر‌ها و روستاها، حضور در بیمارستان‌ها از کمک به کادر درمان تا نگهبانی و خدمات براساس نیاز‌های بیمارستان‌ها می‌شود.

فرمانده سپاه کربلا ستاد پشتیبانی سلامت را چهارمین گروه فعال بسیجیان استان برشمرد و افزود: این گروه بیشتر در کارگاه‌ها مشغول بوده و با یک تلاش بسیار عالی و شبانه‌روزی در سراسر استان این فعالیت هم‌اکنون ادامه دارد که از نیمه اسفند تا کنون اقدامات بسیار خوبی شده است.

به گفته سردار بابایی ۱۵ هزار و ۱۵۵ خیاط تاکنون به صورت مستمر و نیمه مستمر در یک هزار و ۱۷۹ کارگاه خیاطی بزرگ و کوچک مشغول فعالیت هستند که تا روز ۲ فروردین ماه یک میلیون و ۷۷۰ هزار و ۷۸۰ عدد انواع نیاز‌های بهداشتی ازقبیل ماسک، گان، روپوش و لباس ایزوله بیمارستانی، دستکش، آستین پرستاری، کلاه، روتختی و بالشت تولید کردند.

فرمانده سپاه کربلا با اشاره به اینکه دو میلیون و ۳۴ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده برای ضدعفونی همه روستا‌ها و شهر‌ها تهیه و استفاده شد، خاطرنشان کرد: اگر جایی هم از قلم افتاده به سپاه شهرستان‌ها اطلاع داده شود تا آنجا نیز تحت پوشش قرار بگیرد.

سردار بابایی در ادامه به کشفیات اخیر نیز اشاره و تأکید کرد: درکنار همه این اتفاقات خوب، زیبایی‌ها و فعالیت خداپسندانه حدود ۱۲۴ هزار نفر، عده‌ای نیز از این فرصت سو استفاده کردند و ۱۱۳ دستگیری داشتیم که احتکار و قاچاق را شامل شده است.

به گفته فرمانده سپاه کربلا در بخش ناظرین سلامت، یک میلیون و ۱۴۲ هزار و ۸۹۰ قطعه از لوازم بهداشتی در استان کشف شد که همه مستقیم تحویل دانشگاه علوم پزشکی شد تا با مدیریت آن‌ها توزیع شود.

سردار بابایی در ادامه خبر از توزیع ۲۱۱ هزار و ۷۶۸ بسته بهداشتی در بین اقشار اسیب پذیر داد و اضافه کرد:‌در شرایطی که به خاطر این بیماری این روز‌ها عده‌ای بیکار شدند که برای حمایت این اقشار با کمک خیرین و تلاش بسجیان بسته‌های حمایتی تامین شد.

فرمانده سپاه کربلا مازندران در پایان با بیان اینکه مردم ما در برابر این سختی نیز با صبر، ایستادگی و تلاش مضاعف توانستند به آرامشی برسند ابراز امیدواری کرد: با تلاش محققان و کادر‌های پزشکی راه‌های بهتر درمانی نیز شناسایی تا مبتلایان به این بیماری درمان شوند./پیک نکا
 

 
ارسال نظرات
پر بیننده ها