فرمانده سپاه محمودآباد در گفتگو با«بسیج» اعلام کرد:

غربالگری ۸۵ درصد از مردم محمودآباد در بسیج مقابله با کرونا / تولید و توزیع ۱۳۰ هزار ماسک بهداشتی بین مردم

فرمانده سپاه محمودآباد در گفتگو با خبرنگار «بسیج» اعلام کرد که ۸۵ درصد از شهروندان این شهرستان توسط جهادگران سلامت غربالگری کرونا شدند.
کد خبر: ۹۲۲۸۳۸۳
|
۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، سرهنگ اسماعیل ابراهیم نژاد ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار «بسیج»، ضمن تبریک اعیاد شبعانیه بویژه در این روز‌ها میلاد سراسر نور حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و علمدار کربلا حضرت ابوالفضل عباس (س) به همه مردم  با اشاره به شیوع ویروس کرونا و فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر تشکیل قرارگاه درمانی، گفت:‌سپاه و بسیج محمودآباد مثل همه جهادگران بسیجی به این عرصه ورود پیدا کرد و قرارگاه پدافند زیستی به نام سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی در سراسر پایگاه‌ها و محلات تشکیل شد.   

فرمانده سپاه شهرستان محمودآباد با اعلام اینکه ۳۶  نفر از بسیجیان  در همان روزهای اول در قالب سفیران سلامت به شبکه بهداشت و درمان شهرستان معرفی شدند، افزود: در اولین اقدام قرارگاه پدافند زیستی بسیجیان را برای آموزش در  پیشگیری از ابتلا به کرونا  همچنین اطلاع رسانی به شبکه بهداشت معرفی کردیم تا کمک کار بهورزان در سطح روستا‌ها و شهرستان باشند.

ابراهیم نژاد در همین رابطه خبر از راه اندازی ۱۵ کارگاه آموزش در ۱۵ مسجد توسط بسیج جامعه پزشکی داد و اضافه کرد:‌در همان اوایل شیوع کرونا ویروس، سفیران سلامت بهمراه بسیج جامعه پزشکی در مساجد شهری و روستایی کارگاه‌های آموزشی برای مردم راه اندازی کردند و فرماندهان پایکاه برای آموزش و اطلاع رسانی چهره به چهره به درب منازل مردم اعزام می‌شدند.  

فرمانده قرارگاه پدافند زیستی سپاه محمودآباد با اعلام اینکه ۸۵ درصد از شهروندان محمودآباد غربالگری کرونا شدند، از در اختیار قراردادن  تمام امکانات سپاه در اختیار شبکه بهداشت و درمان شهرستان هم اشاره کرد و  یادآور شد:‌ لازم به ذکر است  سیستم صوتی سیار در روستا‌ها و شهر برای در خانه ماندن مردم و نیز توصیه‌های بهداشتی بصورت روزانه  آگاهی‌های لازم را به مردم می‌داد.

ابراهیم نژاد از برگزاری رزمایش مدافعان سلامت در هفته اول شیوع کرونا ویروس  خبر داد و اعلام کرد: این رزمایش با رمز یا قاصم الجبارین در هفته‌های اول برگزار و تمامی محلات، معابر، اماکن پرتردد توسط پاسداران و بسیجیان ضدعفونی شد.

فرمانده سپاه محمودآباد خبر از تولید و توزیع ۱۳۰ هزار ماسک بهداشتی در محلات روستایی و شهری داد و افزود:‌ ۱۰ کارگاه متمرکز و علاوه برآن کارگاه‌های خانگی به صورت روزانه ۳ هزار ماسک بهداشتی تولید و در اختیار شبکه بهداشت و درمان قرار میدهند؛ که در حال حاضر نیز ۲۰ خیاط بسیجی هم در نمازخانه سپاه شهرستان روزانه مشغول تولید گان بیمارستانی برای علوم پزشکی مازندران هستند.

به گفته ابراهیم نژاد ۱۳۰ هزار ۹۲۵ باطری یک لیتری محلول ضدعفونی  در اختیار مردم قرار گرفت.

فرمانده قرارگاه پدافند زیستی سپاه محمودآباد در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری این مطلب که جهادگران بسیجی برای توزیع بسته‌های بهداشتی دست به یک نوآوری زدند، خاطرنشان کرد:پک های بهداشتی در کوله پشتی رزمندگان که یادآور دفاع مقدس بود، قرار میگرفت و بین مردم توزیع میشد که  با استقبال گسترده خانواده‌ها مواجه شد که حتی خانواده شهدا هم با آوردن کوله پشتی شهدایشان، در امر توزیع کمک کار بسیجیان شدند؛ لذا با یادآوری حال و هوای دفاع مقدس و با هدف روحیه امید و سرزندگی  بین مردم، خدمت رسانی  همچنان ادامه دارد.

ابراهیم نژاد در ادامه از اهدای ۸۰۶ بسته حمایتی و بهداشتی به اقشار آسیب پذیر خبر داد و افزود:‌هر اقلام بهداشتی و معیشتی به ارزش ۵ میلیون ریال تهیه و بین جامعه هدف و آن دسته از کسانی که در بحران کرونا دچار مشکل شدند، توزیع شد.

فرمانده سپاه شهرستان محمودآباد با یادآوری این مطلب که کارگرانی هم بخاطر شرایط کرونا بیکارشدند، به کمک نیرو‌های بسیجی برای تولید ماسک آمده بودند، گفت:همه اقشار مردم برای مهار کرونا پای کار آمدند و یک همدلی را به نمایش گذاشتند و هدفشان این بود تا برای نظام و انقلاب قدمی برداشته باشند.

ابراهیم نژاد از اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در مبادی ورودی و خروجی شهرستان هم خبرداد و اضافه کرد: بسیجیان با همکاری ناجا از ساعت ۲۴ پنج شنبه گذشته در مبادی ورودی و خروجی شهرستان ایستگاه‌های ایست و بازرسی سلامت را برپا کردند.

فرمانده قرارگاه پدافند زیستی سپاه محمودآباد در پایان ضمن قدردانی از همه کسانی که مخلصانه در جبهه سلامت کار می کنند و همچنین آرزوی سلامتی برای، ولی امر مسلیمن جهان حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) و تک تک خانواده‌های ایرانی، ابراز امیدواری کرد ان شاء الله با دعا به درگاه خدای متعال و رعایت توصیه‌های بهداشتی این ویروس منحوس هرچه زودتر از جامعه رخت بر بندد.
 
انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار