منتخب مردم میانه در مجلس یازدهم در نامه سرگشاده به رئیس جمهور؛

آقای روحانی اقشار کم درآمد و آسیب پذیر جامعه را دریابید

منتخب مردم میانه در مجلس یازدهم در نامه ای سرگشاده خطاب به رئیس جمهور نوشت: آقای روحانی، مشکلات اقشار کم درآمد و آسیب پذیر جامعه پیرامون شیوع ویروس کرونا را دریابید.
کد خبر: ۹۲۲۸۵۴۳
|
۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، در متن این نامه آمده است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای حسن روحانی رئیس جمهور محترم

   با سلام و احترام، مستحضرید مدتی است که ویروس کرونا با شیوع خود، جهان و ایران را درگیر و مشکلات عدیده ای را فراهم ساخته است. نوع مدیریت برای این بحران از سوی تمامی دستگاه های ذیربط دولتی و غیردولتی به ویژه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مدافعان سلامت، ارگان ها، سازمان ها و نیروهای نظامی و انتظامی، بسیج و نهاد های مردمی و مؤسسات خیریه و ... الحمدلله گام های مهم و روندهای نسبتا خوبی به دنبال داشته که امید است با بکارگیری تمامی ظرفیت ها و سیاست های مؤثر راهبردی و عالمانه و همکاری های آحاد جامعه، کشور و مردم عزیزمان هرچه زودتر از این بحران بوجود آمده رهایی یابند.

   آنچه که لازم به ذکر است استفاده بهینه از فرصت ها و کنترل و مدیریت تهدیدات پیرامون این قضیه می باشد. یکی از اثرات منفی این وضیعت با توجه به تعطیلی فعالیت بسیاری از کسب وکار و مشاغل ناپایدار و در نهایت آسیب جدی به قشر ضعیف و افراد کم درآمد و بیکار می باشد، در این راستا آنچه که دولت محترم برای پوشش بخشی از این مشکلات در قالب واریز هزینه ها و ارائه بسته های حمایتی و پرداخت تسهیلات بانکی به برخی بنگاه های تولیدی و خدماتی تصمیماتی را اتخاذ نموده که اگر به مرحله اجرا درآید در جای خود اقدام شایسته ای است و در این فرایند نباید از کارگران فصلی و افراد بیکاری که در شهر و روستاهای تابعه عمدتا متاهل و صاحب فرزرندان می باشند و به لحاظ وضیعت اقتصادی و شرایط بوجود آمده کاملا در تنگنای مالی و فقر معیشتی قرار گرفته اند و اسامی آن ها هم در هیچ لیست بیمه ای، خدماتی، حمایتی و تامین اجتماعی قرار ندارند و بیشترین فشارها را متحمل گردیده اند، غافل شد.

   آقای رئیس جمهور؛

   در شهرستان میانه استان آذربایجان شرقی به لحاظ ضعف در ساختارهای اقتصادی و بی توجهی های گذشته، هزاران نفر به ویژه جوانان، دچار چنین مشکلات درآمدی و اشتغال پایدار شده اند. مهاجرت بی رویه و همه ساله از شهرستان و نرخ بیکاری حدود ۲۲ درصدی گواه بر این ادعاست، لذا خواهشمند است به منظور گذر موقتی از این مرحله دستور فرمایید حداقل برای سه ماه آتی برای این افراد هم حمایت های لازم و به موقع به عمل آید تا در فرصت های مناسب جهت تقویت جایگاه اقتصادی و اجتماعی شهرستان تدابیر موثری اندیشیده شود.

   مهدی اسماعیلی- منتخب مردم شریف میانه و بخش های ترکمانچای، کندوان، کاغذکنان و مرکزی در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی.

ارسال نظرات
آخرین اخبار