فرماندار شهرستان رشت از تعطیلی تفرجگاه‌ها و سواحل دریا در روز طبیعت خبر داد و گفت: افراد غیربومی و گردشگران اجازه ورود به رشت را ندارند.
کد خبر: ۹۲۲۸۶۳۳
|
۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲

به گزارش خبرگزاری  بسیج از رشت، میرشمس مومنی‌زاده امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش موثر مردم در مهار ویروس کرونا اظهار داشت: برای قطع زنجیره انتقال کرونا نیازمند همکاری و همراهی مردم هستیم زیرا اقدامات مسئولان ستاد مقابله با کرونا به‌تنهایی قادر به مهار این ویروس نیست.

فرماندار شهرستان رشت ضمن گله‌مندی از عدم تعطیلی حدود 10 درصد از واحدهای صنفی بیان کرد: در مدت شیوع ویروس کرونا، اصناف همکاری بسیار موثری برای قطع زنجیره انتقال ویروس داشتند اما از دستگاه‌های ذی‌ربط می‌خواهم که با واحدهای صنفی که مقررات را رعایت نمی‌کنند برخورد قاطعانه کنند.

وی با اشاره به در پیش بودن 13 فروردین و روز طبیعت خاطرنشان کرد: در روز طبیعت نیز باید همانند ایام تعطیلات نوروز از دید و بازدید و حضور در اماکن عمومی خودداری کنیم زیرا در غیر این‌صورت شهرستان رشت از حیث ابتلا به بیماری کرونا در وضعیت بحرانی قرار می‌گیرد.

مومنی‌زاده خواستار مسدود شدن راه‌های ورودی تفرجگاه‌ها، مناطق تفریحی و سواحل دریا شد و عنوان کرد: تاکنون 83 درصد از جمعیت شهرستان رشت در طرح بسیج ملی مقابله با ویروس کرونا غربالگری شدند و امیدواریم به‌زودی تمام جمعیت این شهرستان در این طرح شرکت کنند تا این ویروس به‌طور کامل مهار شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان رشت با اشاره به روند کند اجرای طرح ملی مقابله با کرونا به‌دلیل نبود اطلاعات جمعیت باقیمانده افزود: هلال‌احمر، بهزیستی و کمیته امداد موظف هستند که جامعه هدف خود را در این طرح پوشش دهند و کارمندان دستگاه‌های اجرایی نیز باید در آن شرکت کنند.

وی با بیان اینکه در طرح فاصله‌گذاری اجتماعی افراد غیربومی و گردشگران اجازه ورود به استان یا شهرستان را ندارند گفت: از همه پلیس راه‌های ورودی شهرستان رشت درخواست می‌کنم که این طرح را با جدیت اجرا کنند و از ورود خودروهای غیر بومی به شهرستان جلوگیری کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات