مدیرفناوری اطلاعات بانک صادرات با اشاره به اهمیت خدماتی که از سوی شرکت‌های فین تکی و استارتاپی در حوزه بانکی در شرایط شیوع بیماری کرونا ارائه می‌شود، گفت: خوب است که شبکه بانکی نیز از این خدمات استقبال کند .
کد خبر: ۹۲۲۸۷۵۱
|
۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی بانک صادرات ایران، مدیرفناوری اطلاعات بانک صادرات ایران با اشاره به اهمیت خدماتی که از سوی شرکت‌های فین تکی و استارتاپی در حوزه بانکی و مالی در شرایط امروز شیوع بیماری کرونا ارائه می‌شود، گفت: خوب است که شبکه بانکی نیز از این خدمات استقبال کند تا بتوانیم در توسعه این خدمات سریعتر عمل کنیم.
 سید جعفر صدری، مدیرفناوری اطلاعات بانک صادرات ایران در گفت‌وگو با خبرنگار فابانیوز تاکید کرد: بانک‌ها در زمینه مقابله با خطرات ناشی از شیوع گسترده ویروس کرونا تمهیدات مختلفی را در نظر گرفته‌اند، نخست اقداماتی در زمینه پیشگیری از ابتلای کارمندان و همکاران بانکی به این بیماری و همچنین تسهیل دریافت خدمات بانکی از سوی مراجعه کنندگان و مشتریان بانک‌ها.

وی درباره اقداماتی که بانک صادرات همراه با سایر بانک‌های کشور در زمینه پیشگیری از ابتلای کارمندان و همکاران بانکی به این ویروس در نظر گرفته‌اند، گفت:‌ضدعفونی کردن شعب بانکی، لزوم استفاده از ماسک و دستکش از سوی کارمندان، از جمله اقدامات مهمی است که در این زمینه به صورت متداوم در حال انجام است.
 همچنین طبق دستورالعملی که از سوی بانک مرکزی صادر شد، فعالیت شعب بانکی نیز به صورت شیفتی در حال پیگیری است و حدود تنها یک سوم از کارمندان بانکی بر سر کار خود حاضر هستند.
در زمینه گسترش استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک و نوین برای تسهیل دریافت خدمات از سوی مشتریان نیز بر اساس دستورالعمل‌هایی که در این زمینه صادر شده است و همچنین تمهیداتی که هر بانک به صورت مجزا برای خود در پیش گرفته است، نظام بانکداری ما توانسته است یک بخش از تراکنش‌ها و سرویس‌ها و خدمات خود را بیشتر به سمت بانکداری الکترونیک سوق دهد و انگیزه بیشتری به مشتریان خود بدهد که از خدمات غیرحضوری بیشتری استفاده کنند.

 در این زمینه شاهد افزایش سقف تراکنش‌ها بودیم و تمهیدات قابل توجهی در این زمینه چه در حوزه برداشت وجه و چه در زمینه انتقال وجه انجام شده است و بسیار نیز مورد توجه قرار گرفته و نتیجه بخش بوده است و رشد تراکنش‌ها در این زمینه قابل توجه بود.

 با این وجود در مجموع میزان تراکنش‌ها در اسفند و اوایل فروردین نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش قابل توجهی مواجه بوده است. اما تراکنش‌های غیرحضوری ما نشان دهنده آن است که یک بخش از تراکنش‌هایی که پیشتر در شعبه انجام می‌شد به سمت و سوی بیرون شعبه و درگاه‌های غیرحضوری سوق داده شده‌اند.

 این اقدام باعث شد یک بخشی از مشتریان که سرویس‌های خود را از داخل شعبه و مواجه با تحویلدار دریافت می‌کردند، به سمت دستگاه خودپرداز هدایت شده‌اند که اقدام مناسبی در جهت کاهش شیوع این بیماری در بانک‌ها بود.

ارسال نظرات