رییس بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی گفت: طرح نیازسنجی و توزیع اقلام بهداشتی مرتبط با کرونا با همکاری کانونهای بسیج جامعه پزشکی شهرستانهای استان در حال انجام است و تاکنون چهار هزار و ۴۰۰ قلم بهداشتی توزیع شده است.
کد خبر: ۹۲۲۸۷۹۲
|
۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰

دکتر محسن ذاکریان گفت: این طرح از هفتم‌ فروردین ماه آغاز شده و تاکنون هزار و ۴۰۰ ماسک سه لایه، هزار و ۲۰۰ محلول ضدعفونی کننده دست و هزار و ۸۰۰ دستکش لاتکس در اختیار ۱۷ مرکز درمانی در شهرهای خراسان رضوی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: تا هر زمان که از سوی شهرستان‌های استان اعلام نیاز وجود داشته باشد فرایند توزیع اقلام بهداشتی ادامه خواهد داشت.

او اضافه کرد: از چهارم فروردین ماه نیز به منظور اجرای هر چه بهتر اقدامات پیشگیرانه در جهت مقابله با ویروس کرونا، اقلام بهداشتی مورد نیاز بیماران خاص با اولویت بیماران دیالیزی و سرطانی در مراکز درمانی مشهد و شهرستانهای تابعه تامین و در حال ارسال به این مراکز است.

تعداد بیماران مبتلا به ویروس کرونا در استان خراسان رضوی به هزار و ۴۳۸ نفر رسیده است که از این تعداد ۸۶۹ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در خراسان رضوی مربوط به حوزه جغرافیایی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بقیه متعلق به مناطق زیرپوشش پنج دانشکده‌ و دانشگاه‌ علوم پزشکی دیگر در این استان هستند.

ارسال نظرات