سردار شاکرمی با بیان اینکه رزمایش سراسری دفاع بیولوژیکی فردا سه شنبه در شهر ایلام برگزار می شود، گفت: سپاه با تمام توان و بهره گیری از همه ظرفیت ها برای مقابله با ویروس کرونا به میدان آمده است.
کد خبر: ۹۲۲۸۸۴۴
|
۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار شاکرمی ، فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام،  در نشست خبری اجرای رزمایش سراسری دفاع بیولوژیکی در ایلام، اظهار کرد: رزمایش سراسری دفاع بیولوژیکی فردا سه شنبه با تمام ظرفیت های سپاه و بسیج استان و با همکاری قرارگاه نجف، نیروی زمینی سپاه و ستاد استانی مقابله با کرونا در دو حوزه روانی و ضدعفونی معابر و اماکن شهر ایلام برگزار می شود.
 وی ،  با بیان اینکه شهرهای چوار و ایوان نیز هدف برگزاری این رزمایش هستند، افزود:  این رزمایش در شهرستان دره شهر نیز برگزار می شود اما هدف اصلی اجرای این رزمایش شهر ایلام است که با مشارکت نیروی زمینی سپاه و قرارگاه نجف، تیپ تکاور انصار الرسول(ص) جوانرود، لشکر ۲۹ نبی اکرم(ص)، تیپ مردم پایه امیرالمومنین(ع)، تیپ انصارالحسین(ع) همدان، گروه ۱۴۳ امام علی(ع)  و گروه توپخانه ۶۲ مومنون نیروی زمینی برگزار می شود.

 سردار شاکرمی ، با بیان اینکه بالغ بر ۱۶۰ گروه جهادی در این رزمایش حضور دارند، یادآور شد: رزمایش سراسری دفاع بیولوژیکی در استان ایلام با مشارکت ستاد ملی مقابله با کرونا در استان در دو حوزه عملیات روانی  و ضدعفونی اماکن در سطح معابر، ورودی و خروجی، ادارات، بانک ها، کوچه و خیابان ها، نانوایی ها و تمامی منافذی که احتمال آلودکی به کرونا را دارند، انجام می شود.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام با بیان اینکه بسیج نقش بسیار بزرگی در انجام این رزمایش دارد، اظهار کرد: شهر ایلام تقسیم بندی و بلوک بندی شده است و از تمام ظرفیت های موجود در راستای ضدعفونی و گندزدایی شهر ایلام استفاده می شود و انتظار می رود که مردم در زمان اجرای این رزمایش در خانه بمانند و با عوامل برگزاری رزمایش همکاری لازم را داشته باشند.

 سردار شاکرمی با بیان اینکه این رزمایش فردا سه شنبه ساعت ۸ صبح از محل فرودگاه شهدای ایلام با ساماندهی تجهیزات، خودروها و امکانات آغاز می شود، گفت: خوشبختانه آمارهای استان ایلام در زمینه بهبودیافتگان افراد مبتلا کرونا در استان ایلام نسبت میانگین کشوری  از وضعیت مطلوبی برخوردار است که حاصل تلاش و مجاهدت همه عوامل ستاد مبارزه با کرونا به ویژه مدافعان سلامت است.

 وی با تاکید بر  ضرورت همراهی مردم استان در زمینه همکاری با کاهش میزان ترددها در سطح شهرها و بین شهرهای استان، یادآور شد: بهترین راه کنترل و مهار ویروس کرونا، عدم حضور در اماکن و معابر عمومی بوده و لازم است که مردم در این زمینه همکاری لازم را با مسئولان داشته باشند تا هر چه سریعتر بر این ویروس منحوس فائق آییم.

 فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام با بیان اینکه سپاه ریشه در عاشورای حسینی و فرهنگ عاشورایی دارد، ابراز کرد: سپاه ریشه در ناله های حضرت زینب(س) در تل زینبیه دارد، سپاه رسالت بزرگی در کشور در راستای حفظ کیان اسلامی، دفاع از انقلاب اسلامی و مردم بر عهده دارد و در راستای خدمت به مردم هر چه در توان داشته باشد به میدان می آورد.

 سردار شاکرمی یادآور شد: سپاه در سال گذشته در بحث سیل ابتدای سال،  اربعین حسینی،  آتش سوزی و حریق های منابع طبیعی در تابستان و اغتشاشات بنزینی و انتخابات ورود کرده و امروز نیز در بحث مقابله با شیوع ویروس کرونا در استان وارد شده و همواره توانسته است در این موارد مثمر ثمر باشد.

 وی با بیان اینکه در حوزه مقابله با ویروس کرونا نگاه ما بیولوژیکی و در حوزه بیوتروریسم است، گفت: تلفات جنگ بیولوژیکی بیش از حملات جنگ نظامی و به صورت خاموش، بی سر و صدا و گسترده است، امروز سپاه در در حوزه ارایه خدمت به مردم فارغ از هر گونه نگاه سیاسی و سلیقه ای پیش قدم است.

 فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام  با بیان اینکه تا کنون ۲۰۰ هزار ماسک در سطح کارگاه های بسیج سازندگی سپاه استان تولید شده است، افزود: در حال حاضر با تهمیدات انجام شده  ۲۰ کارگاه در سطح استان با همکاری سپاه و بسیج سازندگی به تولید ماسک در سطح استان می پردازند.

 سردار شاکرمی با بیان اینکه بسیج و سپاه در حوزه غربالگری بیماری کرونا نقش مهمی در استان ایفا کرده است، یادآور شد: هشتاد درصد مردم ایلام هم اکنون غربالگری شده اند، افزایش آمار میزان افراد مشکوک مبتلا به کرونا در سطح استان نیز به دلیل اجرای همین طرح غربالگری بوده است.
 

وی با بیان اینکه از تمام ظرفیت ها برای مقابله با شیوع کرونا در استان استفاده می شود، خاطرنشان کرد: اعتباری حدود ۱۰۰ میلیون تومان به بهداشت و درمان و آرامستان های استان برای تجهیز امکانات مورد نیاز اختصاص داده شده است.
 

ارسال نظرات