خبرهای داغ:
سرهنگ طاهرخانی گفت: رزمایش دفاع بیولوژیک با نام شهدای مدافع سلامت، در صورت مساعد بودن شرایط جوی، فردا دوشنبه 11 فروردین ماه سالجاری با حضور 200 نفر ازبسیجیان در غالب 50 گروه جهادی اجرا می شود.
کد خبر: ۹۲۲۸۸۴۹
|
۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷

سرهنگ محمد‌اسماعیل طاهرخانی فرمانده سپاه ناحیه امام رضا(ع) شهرستان البرز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و روز پاسدار و جانباز بیان کرد: هر کسی که دغدغه اسلام و انقلاب را داشته باشد پاسدار است. پاسدار بودن صرف پوشیدن لباس سبز نیست بلکه پاسداری، تفکر است. تفکر یعنی پای انقلاب بودن و این تفکر است که می تواند به پاسدار هویت می دهد و این درحالی است که با تفکر انقلابی، پاسدار می تواند یک ورزشکار، معلم، کارگر، صنعتگر و هر فرد در هر کسوتی باشد.

 

حضور 50 گروه جهادی در رزمایش بیولوژیکی شهرستان البرز

 

 وی با اشاره به اجرای رزمایش بیولوژیک در شهرستان البرز گفت: رزمایش دفاع بیولوژیک با نام شهدای مدافع سلامت، در صورت مساعد بودن شرایط جوی، فردا دوشنبه 11 فروردین ماه سالجاری با حضور 200 نفر ازبسیجیان در غالب 50 گروه جهادی اجرا می شود. 

 

فرمانده سپاه امام رضا(ع) شهرستان البرز اظهار کرد: این طرح با هدف سالم سازی محیط و بر اساس تصمیم قرارگاه زیستی به طور یک روز در میان تا ریشه کنی کامل ویروس کرونا در شهرستان البرز اجرا می شود. 

 

غربالگری 96 درصد جمعیت شهرستان البرز توسط نیروهای بسیجی

 

سرهنگ طاهرحانی با اشاره به اقدامات سپاه شهرتان البرز در همکاری با شبکه درمان استان و شهرستان البرز در مقابله با ویروس کرونا عنوان کرد: برنامه غربالگری که با همکاری نیروهای بسیجی با شبکه درمان شهرستان انجام شده که 96 درصد جمعت شهرستان به صورت تلفنی غربالگری شده اند.

 

وی افزود: با حضور 360 نفر روز، از برادران و خواهران بسیجی چهاردرصد باقیمانده از جمعیت شهرستان که به دلایل مختلف موفق به ثبت مشخصات شخصی در سامانه درمان استان نشدند، به صورت حضوری وضعیت جسمانی آنها مورد غربالگری و ثبت در سامانه درمان قرار می گیرد.

 

فرمانده سپاه امام رضا(ع) شهرستان البرز با اشاره به تولید ماسک و دستکش از سوی بسیجیان این شهرستان تصریح کرد: در سطح شهرستان هشت کارگاه تولید ماسک فعال است که به واسطه گروه های جهادی و بسیج جامعه زنان تولید و به طور رایگان در سطح شهرستان بین گروه های هدف همچون گروه های هدف بهزیستی، نیازمندان، نیذوی انتظامی، هلال احمر و غیره از طریق دانشگاه علوم پزشکی توزیع می شود.

 

تولید 10 هزار شیلد صورت توسط بسیجیان شهرستان البرز

 

 سرهنگ طاهرخانی اضافه کرد: این کارگاه ها به تفکیک در شهر الوند، محمدیه، بیدستان، باورس، شریف آباد،کمال آباد و حصار فعال بوده و جامعه بسیجی ما با چرخ های خیاطی که خود تهیه کرده اند، در دو شیفت صبح و بعدازظهر در تولید ماسک فعالیت می کنند.

 

وی افزود: همچنین با استفاده از ظرفیت دو فضای هنرستانی در شهرهای محمدیه و الوند، کار ویژه ای در استان انجام شده و تعداد 10هزار شیلد صورت تولید شد این تعداد شیلد پس از توزیع در مراکز درمانی استان و تامین نیاز استان، در سطح کشور به استان های دیگر نیز صادر و با قیمت تمام شده یک چهارم قیمت بازار و به طور مستقیم به مصرف کننده عرضه شد.

 

فرمانده سپاه ناحیه امام رضا(ع) در ادامه با اشاره به راهبرد سال از سوی مقام معظم رهبری عنوان کرد: یکی از فرمایشات حضرت آقا که در پیامهای ایشان مورد توجه بوده بحث اقتصادی است و متاسفانه با توجه به اینکه ما در اجرای این راهبردها فراز و فرود داشتیم، امسال ایشان جهش در تولید را مدنظر قرار دادند.

 

موفقیت در جهش تولید، منوط به روحیه جهادی و انقلابی مسوولان است

 

سرهنگ طاهرخانی یادآور شد: سال گذشته با توجه به اینکه سال حمایت از تولید بود،کارهای خوبی رقم خورد اما این تلاش ها کافی نبود و نیازمند این است که در راهبردهای بیان شده از سوی مقام معظم رهبری، پیشرفت داشته باشیم.

 

وی ادامه داد: در راستای حمایت از تولید با توجه به صنعتی بودن شهرستان البرز، با مدیران صنایع و همچنین با مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان، نشست های بسیار مفیدی جهت ارائه راهکارهایی برای تقویت و رفع موانع تولید در سطح شهرستان، استان و کشور برگزار شد که با توجه به شیوع بیماری کرونا، برنامه ریزی و اجرای این راهکارها به زمان پس از ریشه کنی این بیماری موکول شد.

 

سرهنگ طاهرخانی در پایان با اشاره به راهکارهای موفقیت در تحقق شعار سال گفت: اگر مسوولان ما گوش به فرمان ولایت بوده و فرامین مقام معظم رهبری را با روحیه جهادی و انقلابی انجام دهند تمام مباحث اقتصادی، سیاسی و فرهنگی حل شدنی می باشد.

 

۱۰۱۰/گ۳۰/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها