مرکز نشر ارزش‌های ماندگار مدافعین سلامت خبر داد:

تولید و تحویل بیش از ۷۰۰ گان و اهدای یک دستگاه مانیتور علائم حیاتی به بیمارستان شهید بهشتی کاشان

به دنبال شیوع کرونا مرکز آموزش عالی فنی و حرفه‌ای دختران کاشان فدک اقدامات چشمگیری از جمله تولید و تحویل بیش از ۷۰۰ گان تا خرید و اهدای یک دستگاه مانیتور علائم حیاتی به بیمارستان شهید بهشتی کاشان و راه اندازی کارگاه تولید ماسک برای پاکبانان و خانواده‌های بی بضاعت انجام داده است.
کد خبر: ۹۲۲۸۸۹۸
|
۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، نگین معزی رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای دختران کاشان با بیان این که از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور دانشجویان تعطیل و کلاس‌ها در فضای مجازی برگزار شد، گفت: پتانسل آموزشکده را بکار گرفتیم و با مساعدت بیمارستان شهید بهشتی و حمایت خیرین سلامت تولید گان‌های بیمارستانی را شروع کردیم و تا امروز هم بیش از ۷۰۰ گان تولید و تحویل بیمارستان شهید بهشتی کاشان شده است. علاوه براین همکاران ما آموزش روش‌های پیشگیری را از طریق فضای مجازی پیگیری نمودند همچنین در این فضا با جمع آوری مبلغی اقدام به خرید یک دستگاه مانیتور علائم حیاتی کرده و آن را به بیمارستان شهید بهشتی کاشان اهدا نمودیم.

تولید و تحویل بیش از ۷۰۰ گان و اهدای یک دستگاه مانیتور علائم حیاتی به بیمارستان شهید بهشتی کاشان

عضو شورای بسیج اساتید کاشان با بیان این که شرایطی که الان در شهرستان کاشان داریم شرایطی خاص است،گفت: متاسفانه ویروس کووید ۱۹ به کشور عزیز ما و مخصوصا شهرستان کاشان رسید و تمام اقشار مختلف کاشان دست در دست هم داده اند تا بتوانند از شیوع این ویروس جلوگیری کنند.

وی افزود: دانشکده  فنی و حرفه ای دختران کاشان فدک هم به تبعیت از سایر دانشگاه‌های وزارت علوم در راستای جلوگیری از شیوع و کمک به درمان  بیمارانی که مبتلا شده اند اقداماتی را انجام داده است.

معزی با بیان این که به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا بهترین عاملی که می‌تواند از شیوع این بیماری جلوگیری کند ماندن در خانه و جلوگیری از ترددهای نابجا و غیر ضرور است، اظهار داشت: بر این اساس اولین کاری که ما انجام دادیم از اوایل اسفند همراه همه دانشگاه‌های دیگر آموزش مجازی را راه‌اندازی کردیم به کلیه دانشجویان گفتیم در خانه بمانند و ادامه دروس خود را از طریق آموزش مجازی پیگیری کنند.

رئیس مرکز آموزش عالی فنی و حرفه‌ای دختران کاشان فدک ادامه داد: خوابگاه‌ها کاملا تخلیه شد تا تردد بین شهرها و دانشجویان شهرستانی نباشد، کلیه دانشکده، کلاس‌ها، خوابگاه‌ها و سلف دانشکده ضدعفونی شد.

وی افزود: برای همکارانی که احیانا علائمی از سرماخوردگی داشتند یا شرایط آنها به صورتی بود که بهتر بود در محیط حضور نداشته باشند مرخصی‌هایی در نظر گرفته شد و مواردی هم  که می توانستیم همکاران بصورت دور کاری در منزل باشند هم توصیه اکید داشتیم و خوشبختانه حدود ۶۰ درصد همکاران بصورت دورکاری کار خود را انجام  دادند.

عضو شورای بسیج اساتید کاشان، با اشاره به این که شرایط خاص است و هرکس هر کاری از دستش برآید باید انجام دهد، گفت: بنا به درخواست بیمارستان شهید بهشتی کاشان و برای کمک به پرستاران و پزشکانی که در جبهه مقدم مبارزه با ویروس کرونا هستند ما هم برآن شدیم که از پتانسیلی که دانشکده دارد و کارگاههای که مربوط به رشته طراحی دوخت هستند استفاده کنیم، برای همین کارگاه تولید گان بیمارستانی را راه اندازی و پس از تایید نمونه اولیه، از روز ۲۴ اسفندماه کارگاه کار را خود در تولید گان بیمارستانی آغاز کرد.

معزی تصریح کرد: خدا راشکر از طریق خیرین سلامت حمایت شدیم پارچه تولید گان بیمارستانی را خیرین سلامت برای ما تامین می کنند برش و دوخت در مجموعه ما انجام می شود.

تولید و تحویل بیش از ۷۰۰ گان به بیمارستان شهید بهشتی کاشان

رئیس مرکز آموزش عالی فنی و حرفه ای دختران کاشان فدک تصریح کرد: تا این تاریخ  بیش از ۷۰۰ گان از اعم از ساده یا سرهمی به بیمارستان شهید بهشتی کاشان تحویل داده ایم.

 پتانسیل تولید روزانه بیش ۵۰۰ گان بیمارستانی در دانشکده فنی و حرفه دختران کاشان

وی بیان کرد: از همه بزرگوارانی که علاقه دارند و یا احساس می کنند که قدم کوچکی می توانند بردارند برای این که با ما همکاری داشته باشند باید بگوییم پتانسیل تولید روزانه بیش ۵۰۰ گان را در دانشکده فنی و حرفه دختران کاشان داریم در محیطی کاملا بهداشتی با چرخ‌های صنعتی و خانگی هرکس می تواند دوزندگی انجام دهد حتی در سطح مبتدی چون ما کارشناسانی داریم که بر دوخت نظارت می کنند و اگر احیانا مشکلی باشد مشکل را رفع می کنند.

رئیس مرکز آموزشکده فنی و حرفه ای دختران کاشان فدک، خاطرنشان کرد: کارگاه ما مورد تایید بیمارستان و دانشگاه علوم پزشکی کاشان هست.

عضو شورای بسیج اساتید کاشان، تاکید کرد:  از همه خواهران عزیزی که در شهرستان هستند استدعا دارم اگر هیچ علائمی از سرماخوردگی نداشته باشند و در صحت و سلامت کامل باشند به این احساس کمک ما لبیک بگویند و به ما کمک کنند.

معزی گفت: همکاران ما در آموزشکده فنی حرفه ای دختران کاشان در فضای مجازی اقدام به آموزش شهروندان در مورد راه‌های پیشگیری از شیوع بیشتر بیماری کووید۱۹ کردند همچنین از طریق فضای مجازی اقدام به جمع آوری مبلغی برای خرید یک دستگاه مانیتور علائم حیاتی کردند و این دستگاه به بیمارستان شهید بهشتی کاشان اهدا شد.

عضو شورای بسیج اساتید کاشان،  همچنین خبرداد: علاوه بر این، آموزشکده فنی حرفه ای دختران کاشان از این هفته بنابه درخواست بنیاد خیریه حامیان خانواده که وابسته به دفتر نماینده کاشان هست، شروع به تولید ماسک پارچه ای قابل شستشو برای پکهای بهداشتی تهیه شده  برای پاکبانان و خانواده های بی بضاعت کرده است و تا کنون تعداد ۶۰۰ ماسک تحویل بنیاد حامیان خانواده شده است.

در ادامه مریم بهمنی معاون آموزش، پژوهش و فناوری دانشکده فدک کاشان هم در مورد اقدامات این دانشکده در رابطه با پیشگیری از شیوه کرونا، گفت: با توجه به شرایط ویژه در کل ایران و مخصوصا شهر کاشان بر خود لازم دانستیم که آموزشهای مجازی در داخل منزل را پیگیری کنیم، توانستیم کلاس‌های متعدد خیلی از آنها هم بصورت آنلاین برگزار شد همچنین استادان ما با زدن کانال و گروه‌هایی در سروش، واتساپ و غیره مشغول تدریس دروس خاص خود شدند و به هیچ وجه آموزش ما لطمه ندیده و مشکل خاصی برای آن پیش نیامده است.

وی ادامه داد: فقط یک سری کلاس‌های کارگاهی هستند که بعد از عادی شدن شرایط بصورت فشرده برگزار خواهد شد حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد کلاس‌های ما برگزار شده و ما خواهشی که از دانشجویان عزیز داریم این است که آموزش تحت هیچ شرایطی تعطیل نیست در این شرایط بحرانی یک چالشی ایجاد شده  ما می توانیم چالش‌ها را به فرصت تبدیل کنیم.

بهمنی بیان کرد:  دانشجویان در منزل علاوه بر این که آموزش‌های مجازی را پیگیری می کنند و از علم آموزی غافل نمی شوند حتما سفیران فرهنگ هم هستند از اقشار تحصیل کرده و دانشجویان مان انتظار داریم با آموزشهای لازم که به خانوادهها میدهند و با رعایت اصول بهداشتی کمک شایانی را به همکاران و عزیزانمان در واحد بیمارستان و بهداشت داشته باشند و این خود یک جهاد است.  

 وی خاطرنشان کرد: ما هم اینجا از اساتید و همکاران اداری استفاده می‌کنیم. اکنون عرصه جهاد است پشت جبهه ، در این جنگ با دوخت گان و لوازم بهداشتی کمک می کنیم و انتظار داریم اگر کسی از سلامت جسمی کامل برخوردار است و می تواند کمکی داشته باشد در این عرصه به ما کمک کند.

انتهای پیام/

 

 منبع: روابط عمومی بسیج اساتید استان اصفهان

ارسال نظرات