رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: همه گیری کرونا ویروس در شاهرود مهار شد و با وجود کمبود امکانات برای مهار کرونا ویروس در شرق استان سمنان تلاش شد.
کد خبر: ۹۲۲۸۹۳۵
|
۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۹
مهار همه گیری ویروس کرونا در شرق استان سمنانبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، دکتر رضا چمن در نشست ویدئو کنفرانسی، مشترک کمیته بهداشت و سلامت ستاد مقابله با کرونا ویروس در استان سمنان با تشکل‌های صنفی نظام پزشکی استان با هدف بحث و بررسی علمی پیشگیری مقابله با کرونا ویروس با اشاره به اینکه بسیاری از تحلیل‌های علمی برای مقابله با کرونا ویروس باید براساس علمی و کاربردی مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد افزود: دانشگاه‌های علوم پزشکی در سراسر کشور دارای هویت ملی و بین‌المللی هستند.
وی با بیان اینکه اصالت و هویت دانشگاه‌ها برای مقابله با کرونا ویروس باید حفظ شود و گروه‌های اپیدمیولوژی در دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود بسیار باهم هماهنگ هستند گفت: برای مقابله با کرونا ویروس به دنبال شناسایی افراد هستیم و آمار‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی در سمنان و شاهرود به صورت علمی و شفاف ارایه می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود خاطر نشان کرد: طرح جامع مقابله با کرونا ویروس در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود مصوب شد و تمامی اطلاعات و رویکرد‌های کاربردی براساس این طرح در گام اجرایی قرار می‌گیرد.
چمن با بیان اینکه بستر علمی خوبی برای مقابله با کرونا ویروس در استان سمنان شکل گرفته است تصریح کرد: قابل پیش بینی بود که حرکت کرونا ویروس چگونه است، اما باوجود مشکلات زیرساختی، برای پیشگیری و درمان، مقابله با کرونا ویروس اقدام شد.
وی با اشاره به اینکه از ماه دی و بهمن، حرکات ویروس کرونا ویروس در کشور قابل پیش بینی بود گفت: اگر اقدام‌های مثبت در شاهرود انجام نمی‌شد، شرایط شاهرود در کرونا ویروس بسیار سهمگین می‌شد در حالی که با تلاش کادر درمانی اینطور نشد.
چمن با بیان اینکه در بهترین حالت می‌توان در پایان اردیبهشت و در بدترین حالت در پایان شهریور می‌توان کرونا ویروس را در کشور مهار کرد افزود: تحلیل اطلاعات خوب است، اما باید برای مقابله کرونا ویروس باید به رویکرد‌های کیفی در کنار مسایل کمی توجه شود.
وی با تاکید بر اینکه همه‌گیری کرونا ویروس در شاهرود مهار شد و باوجود کمبود امکانات برای مهار کرونا ویروس تلاش شد ادامه داد: باید حمایت‌های معنوی از دانشگاه‌های علوم پزشکی استان سمنان انجام شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه توزیع اقلام بهداشتی، همکاران پزشکی و خانواده‌های آنها، انجام شد و همکاری‌های سیاسی و اجتماعی برای مقابله با کرونا ویروس در استان سمنان وجود دارد به آماری در خصوص ویروس کرونا در حوزه جغرافیایی این دانشگاه اشاره کرد و افزود: ۱۴۰۰ مورد مشکوک مبتلا به کرونا ویروس در هفته‌های گذشته به مراکز درمانی و ۱۴۰۰ مورد به مکان‌های ۱۶ ساعته مراکز درمانی مناطق شهری شرق استان سمنان مراجعه کردند.
چمن ادامه داد: ۸۰۰ مورد بستری مشکوک مبتلا به کرونا ویروس در بیمارستان‌های شرق استان سمنان انجام شد و تاکنون ۳۰۴ مورد آزمایش مثبت بوده است.
وی با بیان اینکه در کشور ایران به ازای یک میلیون نفر ۴۵۶ نفر به کرونا ویروس مبتلا می‌شوند که از این تعداد ۳۱ نفر فوتی گزارش می‌شود به سایر کشور‌ها اشاره کرد و گفت: در فرانسه به ازای یک میلیون نفر ۶۱۵ نفر به کرونا ویروس مبتلا می‌شوند که از این تعداد ۴۰ نفر جان خود را از دست می‌دهند، در اسپانیا به ازای یک میلیون نفر یک هزار و ۷۱۳ نفر به کرونا ویروس مبتلا می‌شوند که از این تعداد ۱۴۶ نفر براثر کرونا ویروس جان باختند و در ایتالیا به یک ازای یک میلیون نفر یک هزار و ۶۱۶ نفر به کرونا ویروس مبتلا شدند که از این تعداد ۱۷۸ نفر جان باختند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها