استاندار چهارمحال و بختیاری از جریمه 500هزار تومانی 92خودرو و پلمپ ۴۵۶ واحد صنفی در راستای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی خبر داد.
کد خبر: ۹۲۲۸۹۵۲
|
۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۷

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛  استاندار چهارمحال و بختیاری در جلسه نشست نماینده ولی‌فقیه و ائمه جمعه با مسئولان استانی به صورت ویدئو کنفرانس با اشاره به اجرای طرح فاصله‌گذاری در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: در راستای اجرای این طرح هرگونه تجمع و حضور در مراکز تفریحی، توریستی، اقامتی، پارک‌ها، بوستان‌ها، فضاهای سبز، بلوارها و حاشیه رودخانه‌ها ممنوع است.

اقبال عباسی افزود: شهرداری‌ها، دهیاری‌ها نیز باید ورودی و خروجی این مکان‌ها را مسدود و همچنین باید فضا را برای هرگونه اسکان موقت غیرممکن کنند.

وی با تأکید بر اینکه هرگونه تردد برای افراد غیربومی در بین شهرستان‌ها ممنوع است، خاطرنشان کرد: ایست و بازرسی در مبادی ورودی و خروجی هر شهرستان در روز ۱۲ و ۱۳ فروردین‌ماه با شدت بیش‌تری انجام شود.

وی اضافه کرد : در روز گذشته در ورودی استان ۷۸.۴ درصد کاهش، در خروجی استان ۸۱.۸ درصد کاهش و تردد کل محور های استان ۶۳.۵ درصد کاهش نسبت به مشابه سال قبل مواجه بودیم.

عباسی با بیان اینکه در ۲۹ نقطه ورودی و خروجی چهارمحال و بختیاری نیروهای انتظامی و در ۱۲ نقطه نیروهای بسیج بر تردد خودروها نظارت می‌کنند، توضیح داد: مجموعا یک‌هزار و  ۵۹۸ نیرو در سه شیفت بر امر کنترل ورود و خروج خودروها نظارت دارند.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: مجموعا در راستای اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در استان ۴۵۶ واحد صنفی پلمپ، ۹۲ خودرو مشمول جریمه نقدی ۵۰۰ هزارتومانی و ۶ خودرو نیز توقیف شده است.

وی در پایان با اشاره به کاهش ۳۵ درصدی مصرف بنزین از زمان اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در چهارمحال و بختیاری، عنوان کرد: همچنین تاکنون ۹۳.۴ درصد جمعیت استان تحت غربالگری کرونا ویروس قرار گرفته‌اند و این رتبه دوم در این خصوص را در کشور به خود اختصاص داده است.

عباسی در پایان با اشاره به نحوه به خاکسپاری افراد فوت شده بر اثر کرونا ویروس، تصریح کرد: اقدامات و تجهیزات لازم برای این امر برای متولیان و گروه‌های داوطلب فراهم شود و تمامی مراحل با رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت بگیرد.

لازم به ذکر است، فرمانداران و شهرداران در این جلسه به صورت ویدئو کنفرانس حضور داشتند.

ارسال نظرات