مسئول بسیج سازندگی استان کرمان تصریح کرد: روزانه بسته های معیشتی تهیه و ضدعفونی شده و در اختیار ساکنین منطقه قرار می گیرد تا اهالی منطقه از نظر تامین نیازهای اولیه خود با مشکلی مواجه نباشند.
کد خبر: ۹۲۲۹۴۲۴
|
۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان، حجت الله پاداش در ارتباط با وضعیت مناطق سیل زده استان کرمان گفت: بنا به تدبیر فرماندهی سپاه ثارلله مقرر شد بنده با همراهی مسئول بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام در منطقه حضور داشته باشیم.

مسئول بسیج سازندگی استان کرمان مطرح کرد: از اولین ساعات وقوع سیل در مناطق جنوبی کرمان خدمات متعددی از سوی سپاه شهرستان رودبار جنوب، بسیج دانشجویی، بسیج طلاب و گروه های جهادی به مردم ارائه شد.

سپاه تمام قد برای امداد رسانی به مردم ایستاده است

وی عنوان کرد: به جهت امداد رسانی پهنه بندی در منطقه صورت گرفت، بر این اساس شهرها و روستاهای سیل زده به ۴ بخش تقسیم شدند، یک بخش به گروه های جهادی با محوریت بسیج دانشجویی اختصاص یافت، بخش دیگر در اختیار رئیس مجمع جهادگران استان قرار گرفت.

پاداش افزود: قسمت دیگری از منطقه در اختیار فرمانده سپاه رودبار و گروه های جهادی آن ها قرار گرفت، قسمت آخر نیز به امام جمعه بخش زهکلوت و مجموعه بسیج طلاب اختصاص یافت.

مسئول بسیج سازندگی استان کرمان تصریح کرد: روزانه بسته های معیشتی تهیه و ضدعفونی شده و در اختیار ساکنین منطقه قرار می گیرد تا اهالی منطقه از نظر تامین نیازهای اولیه خود با مشکلی مواجه نباشند.

وی ابراز کرد: بنا به درخواست سردار معروفی فرم هایی برای بررسی تخمین خسارات در بخش های کشاورزی، دامداری و لوازم خانگی تهیه شد، تاکنون میزان خسارات برای ۲ هزار خانوار مشخص شده علاوه بر آن نیازمندی های این افراد در بخش های مختلف نیز بررسی شده و برای تامین به مراجع مربوطه اعلام شده است.

پاداش یادآور شد: سپاه استان اقدام به راه اندازی قرارگاه خدمات رسانی به سیل زدگان به نام قرارگاه جبهه مقاومت در منطقه کرده است و  روزانه جلسات هماهنگی به فرماندهی سردار مطهری جانشین فرمانده سپاه ثارلله در منطقه برگزار می شود.

دولت در رسیدگی به مناطق سیل زده کوتاهی می کند

مسئول بسیج سازندگی استان کرمان اظهار کرد: در آخرین جلسه این قرارگاه که با حضور فرماندار و مسئولان منطقه برگزار شد، کمک کاری دولت در برخی بخش ها اعلام و مصوب شد با پیگیری فرماندار در بخش زهکلوت و ستاد بحران کوتاهی های دولت پوشش داده شود.

وی بیان کرد: در بخش دیگری از خدمات رسانی سپاه به مردم سیل زده جنوب کرمان مقرر شد برای تامین لوازم خانگی که بر اثر سیلاب خراب شده اند با همکاری بسیج اصناف کرمان، جیرفت و کهنوج ۲ اکیپ متشکل از ۲۵ تعمیرکار به منطقه روانه شده و تاکنون حجم بالایی از وسایل مردم تعمیر شده است.

پاداش ادامه داد: بسیج دانشجویی استان با همکاری گروه های جهادی اقدام به لایروبی و پاک سازی منازل کرده است، ضدعفونی منازل نیز توسط گردان لشکر مردم پایه در منطقه صورت گرفته تا از شیوع ویروس کرونا در منطقه جلوگیری شود.

مسئول بسیج سازندگی استان کرمان تشریح کرد: سپاه ثارلله با استقرار ۱۰ دستگاه کارواش در منطقه اقدام به شستشو فرش ها و وسایل مردم کرده است و تا زمانی که منازل به طور کامل ضدعفونی نشود اجازه ورود لوازم به خانه داده نمی شود.

وی گفت: مجموعه سپاه با به کارگیری ۵۰ دستگاه ماشین آلات سنگین و خرید ۵۰ دستگاه ماشین آلات سبک اقدام به بازگشایی و راه سازی در مناطقی که جاده ها به وسیله سیل تخریب شده اند، کرده است.

تخریب ۵۰ رشته قنات در سیل اخیر جنوب کرمان

پاداش افزود: به جهت تسریع بازسازی جاده ها تعدادی ماشین آلات سنگین از بنیاد تعاون سپاه در اصفهان بارگیری و به منطقه اعزام شد، تاکنون بیش از ۲۰ کیلومتر سیل بند توسط بسیج مهندسی سپاه تعبیه شدن و چندین رشته قنات بررسی و ۳ شاخه از آن ها لایروبی شده است.

مسئول بسیج سازندگی استان کرمان بیان کرد: متاسفانه حدود ۷۰ درصد محصولات کشاورزی در بخش زهکلوت از بین رفته است از این رو به دنبال رایزنی هایی که با جهاد کشاورزی استان صورت گرفت مقرر شد کمک های خوبی در این حوزه به کشاورزان شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به دنبال برقراری تماس تلفنی سردار معروفی با کمیسیون اقتصادی مجلس مقرر شد کارشناسانی به منطقه اعزام شوند، بر اساس نظر کارشناسان ما بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ راس دام سبک و سنگین در منطقه تلف شده و ۵۰ رشته قنات نیز تخریب شده که نیازمند مساعدت دستگاه های متولی برای رفع این مشکلات است.

سلیمانی

ارسال نظرات