خبرهای داغ:
مدیر کل بهزیستی قم از پرداخت ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای مبارزه با ویروس کرونا به مددجویان تحت پوشش این نهاد خبر داد.
کد خبر: ۹۲۲۹۵۰۳
|
۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، مهدی پهلوانی، مدیر کل بهزیستی استان قم اظهار کرد:با عنایت به اینکه قم اولین استان در شناسایی به موقع افراد مشکوک به ویروس کرونا بود اقدامات پیشگیرانه زودتر از سایر استان‌ها شروع شد و علاوه بر برآورد اعتبار لازم جهت پیشگیری و تهیه اقلام بهداشتی و اعلام به مرکز با کمک سازمان و دولت محترم مبالغ موثری در نظر گرفته شد.

وی افزود: ده میلیارد ریال به حساب مراکز شبانه روزی، معلولین و سالمندان، تامین اقلام بهداشتی معلولین ضایعه نخاعی و کمک به مراکز اقامتی معتادین در زمینه پیشگیری، کنترل و مبارزه با کرونا واریز شد.


پهلوانی عنوان کرد: برای کمک به مراکز بازتوانی معتادان برای تهیه اقلام بهداشتی و ضدعفونی سطوح و محیط به هر مرکز بیش از پنجاه میلیون ریال پرداخت شد و برای کمک به مراکزشبانه روزی توانبخشی اعم از سالمندان، معلولین و بیماران روانی مزمن که حدود هزار نفر هستند به ازاء هر نفر بیش از پنج میلیون ریال به حساب مراکز واریز شد و این جدای ارائه اقلام تهیه شده از طریق سازمان بهزیستی کشور و سازمان ملل و کمک‌های خیرین است.


مدیر کل بهزیستی استان قم افزود: با توجه به اینکه معلولین ضایعه نخاعی در ردیف افراد پرخطر هستند به حساب هر معلول ضایعه نخاعی دومیلیون و پانصد هزار ریال جهت تهیه اقلام بهداشتی و خود مراقبتی واریز شد.


وی ادامه داد:با تامین اقلام بهداشتی شامل ژل، دستکش، ماسک، محلول‌های ضدعفونی و بروشور‌های بهداشتی کار توزیع این اقلام از طریق اورژانس اجتماعی ۱۲۳، مددکاران مرکز کودکان خیابانی و پرسنل مراکز کاهش آسیب بین کودکان کار و خیابانی، افراد بلامکان، متکدیان، معتادان پرخطر و... آغاز شد و به صورت مستمر ادامه دارد.


پهلوانی با اشاره به خدمات ارزشمند سامانه مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ و خدمات موثر اورژانس اجتماعی گفت: به لطف خداوند منان و مجاهدت‌های موثرمددکاران مراکز بهزیستی در سطح استان تا کنون هیچ مورد فوتی از طریق این ویروس در مراکز مشاهده نشده است و امیدواریم با رعایت الزامات بهداشتی به زودی شاهد ریشه کنی این ویروس منحوس باشیم.



انتهای پیام
ارسال نظرات
پر بیننده ها