فرمانده حوزه مقاومت بسیج مالک اشتر شهرآباد از راه اندازی ۱۷ قرارگاه فرعی پدافند زیستی در بخش شهرآباد خبر داد.
کد خبر: ۹۲۲۹۶۲۵
|
۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۷
سروان پاسدار سعید عباسیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ گفت: با ایجاد قرارگاه‌های پدافند زیستی بسیج مردمی وارد میدان شدند و در هر روستای بخش شهرآباد ۳ اکیپ ۱۰ نفره اقدام به تب سنجی و عملیات گندزدایی و ضدعفونی روستا‌ها کردند.

وی بیان کرد: به طور میانگین هر روستا تاکنون بیش از ۳ مرحله عملیات ضدعفونی روستا‌ها را انجام داده اند و با همت پویش‌های مردمی بیش از ۴۰۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی در سطح روستا‌ها استفاده شده است.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج مالک اشتر شهرآباد از راه اندازی کارگاه‌های تولید ماسک در ۸ روستای این بخش نیز خبرداد و گفت: تاکنون بیش از ۱۰ هزار عدد ماسک در این روستا‌ها تولید و بین روستاییان توزیع شده است. وی اظهارداشت: تمامی بسیجیان قرارگاه‌های پدافند زیستی دارای حکم ماموریت هستند و در صورت هر گونه حوادثی تحت پوشش قرار خواهند گرفت.
 
سروان عباسیان به اقدامات فرهنگی در بحث پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: دراین راستا ۸ هزار عدد بروشور دعای هفتم صحیفه سجادیه با توجه به توصیه و سفارش مقام معظم رهبری بین روستاییان توزیع شده است و در این رابطه زیارت عاشورا بعداز اذان ظهر و عصر و دعای هفتم صحیفه سجادیه بعداز اذان مغرب و عشاه از طریق بلند گو‌های مساجد سطح روستا‌ها نیز پخش می‌شود که این مهم مورد استقبال مردم قرار گرفته است.
 
وی با اشاره به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی از روز هشتم فروردین ماه گفت: بیش از ۹۰ درصد تردد‌ها از سطح بخش به مرکز شهرستان کاهش پیدا کرده است و طرح خانه به خانه با هدف عملیات ضدعفونی و تاکید بر ماندن در خانه نیز توسط قرارگاه پدافند زیستی در سطح این بخش نیز اجرا شده است که مردم در روز ۱۳ فروردین به عنوان روز طبیعت در خانه بمانند تا به کاهش و قطع زنجیره ویروس کرونا کمک کنند
ارسال نظرات
پر بیننده ها