فرمانده پایگاه الغدیر سمنان با بیان اینکه ۳۰۰ میلیون ریال کمک‌های مردمی جمع آوری شده است گفت: ضدعفونی و استریل منازل شهروندان مبتلا به کرونا، روزانه توسط گروه جهادی پایگاه الغدیر صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۹۲۲۹۶۷۰
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، مجتبی فرخ نژاد،فرمانده پایگاه الغدیر سمنان، گفت: به جهت پیشگیری از ابتلای مردم به ویروس منحوس کرونا، عملیات گندزدایی و ضدعفونی منازل متوفیان کرونایی و بیماران مبتلا به کرونا و کوچه‌ها توسط جهادگران بسیجی پایگاه الغدیر سمنان اجرایی می‌شود.
وی افزود: بیماری کرونا کشور را از روز‌های پایانی بهمن تاکنون درگیر کرده، جان بسیاری از هموطنان را گرفته و خسارات بسیاری را از لحاظ روحی، روانی، درمانی و اقتصادی به خانواده‌ها وارد کرده است، اما در این میان ۹۰ نفر از جهادگران سلامت پایگاه الغدیر، با حضور در خط مقدم بهداشت، برای انجام اقداماتی جهت پیشگیری و مقابله با این بیماری منحوس، تلاش می‌کنند.
فرمانده پایگاه الغدیر سمنان در ادامه به برخی از اقدامات انجام شده توسط این گروه متذکر شد: ضدعفونی و گندزدایی مداوم معابر، اماکن، پارک ها، دفاتر خدماتی، کارگاه‌ها و مجتمع‌های مسکونی سطح شهر، جمع آوری کمک‌های مردمی به مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال جهت خرید اقلام بهداشتی (از قبیل: ماسک، محلول ضد عفونی دست، دستکش، وایتکس، صابون، شامپو، مایع دستشویی، مایع دستشویی، سرکه) و بسته بندی و توزیع بین اقشار کم درآمد جامعه، کمک به مراکز بهداشت و درمان در امر نظارت بر صنوف (مراکز فروشی که در این ایام حتما باید خدمات دهی داشته باشند، میوه فروشی ها، مراکز فروش، سوپری ها) برخی از تلاش‌های جهادگران این پایگاه است.
فرخ نژاد افزود: کمک به مراکز بهداشت و درمان در امر غربالگری ۳۵۰ خانواده که از طریق تلفن پاسخگو نبودند، نظارت بر نحوه سوختگیری خودرو‌ها در جایگاه‌های سوخت رسان شرکت نفت و پیوندی، ضدعفونی و استریل منازل مبتلایان و مرحومین ویروس کرونا، گرفتن تست کرونا از شاغلین شرکت‌های فعال در شهرک صنعتی سمنان از دیگر اقدامات جهادگران سلامت پایگاه الغدیر است.
وی با عنوان این مطلب که در مباحث عرفانی، خادمی جایگاه ویژه‌ای دارد و البته در بحث خادمی، انجام کار‌های پر خطر، اجر و مزد بیشتری دارد، جهادگران پایگاه الغدیر نیز به نیابت از دوست شهیدشان، همچون شهید حمزه، خودشان را به سختی و مشقت می‌اندازند.
فرمانده پایگاه الغدیر سمنان با بیان اینکه ما سرباز ولایت و خادم این ملت هستیم و هدف از اجرای این اقدامات، چیزی جز خدمت نیست، خاطرنشان کرد: این جهادگران، همان افرادی هستند که یک روز به اسم مدافع حرم در سوریه مقابل دشمن تکفیری جنگیده، یک روز در کشور به اسم مدافع امنیت در مقابل عوامل ضد انقلاب ایستاده و همان‌ها امروز در قالب مدافعین سلامت در عرصه سلامت با ویروس کرونا در حال جنگ هستند. ما بر آن عهد که بستیم، هستیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها