خبرهای داغ:
سرهنگ جلال فتاحی مسئول بهداری و دبیر قرارگاه زیستی شفا سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه از اقدامات انجام گرفنه سپاه در مقابله با ویروس کرونا در استان خبرداد.
کد خبر: ۹۲۲۹۸۹۴
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۷

سرهنگ جلال فتاحی مسئول بهداری و دبیر قرارگاه زیستی شفا   سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه در گفتگو با خبرگزاری بسیج ازکرمانشاه : ضمن تبریک اعیاد شعبانیه عنوان داشت: در اوایل شیوع ویروس کرونا سپاه حضرت نبی اکرم(ص) به صورت خودجوش با استفاده از امکانات جنگ نوین لشکر 29 نبی اکرم(ص)اقدام به رفع آلودگی معابر و خیابانهای اصلی شهر و استان  نمود.

ایشان در ادامه با اشاره به اهمیت بحث غربالگری افزود: سپاه استان در این خصوص اقدام به ساماندهی و سازماندهی  16 هزار بسیجی جهت کمک به مراکز بهداشت و درمان و خانه های بهداشت در سطح استان در بحث غربالگری نموده است.

وی گفت :  تلاش برای رفع آلودگی  محلات و خیابانها با بکارگیری تجهیزات و ماشین آلات سنگین جنگ نوین و ضد عفونی کردن مکانهایی مانند کوچه های باریک که تردد تجهیزات سنگین مقدور نبوده توسط حوزه ها و پایگاههای مقاومت با استفاده از امکانات سبک مانند پمپ دستی و ...  را از دیگر اقدامات سپاه استان عنوان نمود.

وی افزود :بعد از انعقاد تفاهم نامه بین وزارت بهداشت و سپاه به صورت منسجم همکاریهای همه جانبه با مجموعه علوم پزشکی و مدیریت بهداشت و درمان استان انجام شده است  و در این راستا برنامه ریزی بسیج ادارات در تمام ادارات وارگانها جهت حفظ سلامت کارکنان وارباب رجوع و اقدام به ضدعوفونی نمودن این مکانها از دیگر اقدامات است.

وی بیان داشت :  توزیع 2800بسته معیشتی در میان افراد نیازمند وضعیف جامعه وتدارک برای تهیه 10هزار بسته معیشتی دیگر جهت توزیع در بین سایر افراد کم بضاعت استان را از دیگر اقدامات سپاه استان دانست .

وی دلجویی وپیگیری مشکلات خانواده متوفیان ویروس کرونا بنا به دستور نماینده ولی فقیه در سپاه را از دیگر اقدامات سپاه دانست و افزود: که این امر با تماس های تلفنی وحتی حضوری در درب منزل صورت گرفته است.

مسئول بهداری و دبیر قرارگاه زیستی  شفا سپاه حضرت نبی اکرم(ص) افزود: برپایی نقاهتگاه 300 تخته و 15کارگاه ماسک  با تولید 200000هزار در روز وقابلیت  بیشتر هم برای بیماران کرونایی و نیاز مردم با توجه به درخواست دانشگاه علوم پزشکی با امکانات کامل وکادر پزشکی خود سپاه انجام گرفته وقابلیت توسعه تا 700 تخت را دارد از دیگر اقدامات سپاه در استان است.

وی خاطر نشان کرد: تولید ماسک در برخی از شهرستانهای استان مانند جوانرود اسلا م آباد کنگاور با تامین وتجهیز کارگاه توسط سپاه و بکار گیری عزیزان بسیجی وطلاب برای دفن تطهیر از دیگر اقدامات سپاه در استان است.

وی در پایان افزود: برپایی بیمارستان صحرایی به همت قرارگاه نجف با بهره گیری از امکانات خوبی که در اختیار دارد جهت درمان ونقاهتگاه بیماران از دیگر اقدامات سپاه در استان است.

 

ارسال نظرات