فرمانده قرارگاه پدافند زیستی سپاه بهشهر خبر داد

غربالگری ۱۰۰ درصدی شهروندان بهشهری توسط جهادگران با همکاری بسیج جامعه پزشکی

فرمانده قرارگاه پدافند زیستی سپاه شهرستان بهشهر، گفت: ۱۰۰ درصد شهروندان بهشهری توسط جهادگران بهشهری با همکاری بسیج جامعه پزشکی در طرح غربالگری کرونا شرکت کردند.
کد خبر: ۹۲۲۹۹۴۲
|
۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۷

به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، سرهنگ حسن پور قربان در جمع خبرنگاران در ارتباط با اقدامات انجام شده قرارگاه پدافند زیستی سپاه شهرستان بهشهر، اظهار کرد: قراگاه پدافند زیستی سپاه شهرستان با حضور معاونت‌های ستادی و فرماندهان حوزه مقاومت پس از شیوع ویروس کرونا تشکیل شده است.

وی با اشاره به هماهنگی و تعاملی که بین شبکه بهداشت و درمان  و فرمانده سپاه شهرستان بهشهر وجود دارد، گفت: جلسات مشورتی با مجموعه فعالان بهداشتی انجام شده و برنامه ریزی برای کمک‌های اولیه در دستور کار قرار گرفته است،در مرحله اول برای تولید محتوای آموزشی و اطلاع رسانی،اصحاب رسانه را با شبکه بهداشت هماهنگ کردیم.

پورقربان به برنامه ریزی‌های ستاد مبارزه با کرونا در فرمانداری شهرستان اشاره و اضافه کرد:‌با توجه به هماهنگی و همکاری با نهاد‌ها و ادارات برای مقابله با کرونا گروه ۵ گانه ناظرین سلامت، سفیران سلامت، مدافعان سلامت، ستاد پشتیبانی مدافعان سلامت و مراقبان سلامت تشکیل شد.

وی خاطر نشان کرد: ۹۰۰ نفر از بسیجیان برای نظارت و سرکشی در بازار و مقابله با گرانفروشی و احتکار، و نیز رصد بهداشتی در پمپ بنزین‌ها و نانوانایی‌ها بکار گیری شدند، این مسؤول خاطر نشان کرد:‌۶۰۰ نفر دیگر از بسیجیان هم برای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی درمبادی ورودی و خروجی شهری و روستایی با ناجا همکار می‌کنند.

پور قربان در بخش دیگری از سخنان خود از غربالگری ۱۰۰% شهروندان بهشهر توسط جهادگران بسیجی باهمکاری بسیج جامعه پزشکی و با نظارت شبکه بهداشت شهرستان خبر داد و اعلام کرد‌: با بکارگیری ۳ هزار ۱۸۰ جهادگرسلامت، ۳۹ هزار ۸۴۱ خانوار بهشهری غربالگری کرونا شدند که از این تعداد ۸۷۹ نفر مشکوک به کرونا بودند و به مراکز درمانی معرفی شدند.

فرمانده سپاه بهشهر از ضدعفونی محلات شهری و روستایی خبر داد و افزود: ۱۱ هزار ۵۰۰ مدافع سلامت برای ضدعفونی معابر و محلات شهری و روستایی بکارگیری شدند که با همکاری شهرداری‌های سه گانه خلیل شهر، رستم کلا و بهشهر، هر روز در دو شیفت صبح و بعدازظهر محلات و اماکن پرتردد گندزدایی می‌شود و این کار تداوم دارد.

پورقربان از برگزاری سومین مرحله رزمایش دفاع بیولوژیکی در سطح شهرستان خبر داد و افزود:دو مرحله رزمایش بزرگ دفاع بیولوژیکی در سطح شهرستان و ادارت برای گندزدایی محلات شهری و روستایی انجام شده است.

وی به اعزام جهادگران بسیجی به مراکز درمانی اشاره کرد و افزود: برای کمک به کادر درمانی نیرو‌های داوطلب شامل کمک پرستار، کمک بهیار، انتظامات و حراست و همچنین نیرو‌های تخصصی بسیجی به بیمارستان خاتم الانبیاء شهرستان اعزام شدند.

فرمانده قرارگاه پدافند زیستی سپاه بهشهر از تولید و توزیع ۱۱۰ هزار ماسک بهداشتی، ۱۵ هزار گان بیمارستانی و ۱۰ هزار دستکش بین کادردرمانی ، ادارت ، دستگاه‌های اجرایی و مردم نیازمند خبر داد و خاطرنشان کرد:‌روزانه ۵ هزار ماسک بهداشتی و ۸۰۰ گان بیمارستانی توسط ۲۲۰ خواهر خیاط بسیجی در شهرستان تولید می‌شود.

پورقربان با اشاره به اینکه گان‌های بیمارستانی در مراکز درمانی و بین خانواده هایی که بیماران کرونایی دارند توزیع شد، گفت:‌روزانه ۲۵۰ گان بیمارستانی هم تحویل بیمارستان خاتم الانبیاء که بیمارستان پایلوت کرونایی در شرق استان می‌باشد، تحویل میدهیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهشهر با بیان اینکه با تولید ماسک و گان بیمارستانی نیاز ۵ گانه بیمارستان‌های شهرستان را برطرف می‌کنیم و به بیماران کرونایی هم خدمات می‌دهیم، یادآور شد: سپاه بصورت روزانه برای برطرف کردن نیاز کادر درمانی مشغول به فعالیت است که در این راستا روزانه ۳۰۰ شیلد محافظتی تولید و تحویل کادر درمانی بیمارستان خاتم الانبیاء می دهد.

فعالیت۳۹ کارگاه تولید ماسک

پورقربان به فعالیت ۳۹ کارگاه تولید ماسک بهداشتی در سطح شهرستان اشاره کرد و افزود:‌همه تولیدات کارگاه‌های تولید ماسک و گان بیمارستانی به مجموعه مصلای بهشهر که بسیج جامعه زنان و مجمع خیرین درآنجا مستقر بوده،منتقل شده  تا بصورت تجمیعی تحویل مرکز بهداشت و درمان برای استریل شدن قرار گرفته و بین جامعه هدف توزیع شود لذا تا پایان کرونا هم این روند ادامه دارد.

فرمانده سپاه بهشهر  با اشاره به همکاری مجمع خیران برای تولید ماسک،افزود:مجمع خیرین که برای تولید ماسک و گان بیمارستانی و برطرف کردن نیاز کادردرمانی آستین همت بالا زدند.

وی یادآور شد:‌سپاه بهشهر با تولیدی پوشاک ژینکو تا ۲۰ فروردین هماهنگ کرد و ۲۵ خواهر خیاط بسیجی هم در کارگاه مستقر شدند.

پورقربان در ادامه با اشاره به اینکه برخی خانوار‌ها در شرایط کرونایی دچار آسیب شدند، خبر از اهدای ۴ هزار و ۱۰۶ بسته بهداشتی و معیشتی به اقشار آسیب پذیر داد و گفت: با همکاری شهرداری و بسیج ادارات بسته‌های بهداشتی و حمایتی تهیه و به دست اقشار آسیب پذیر رسید.

فرمانده سپاه بهشهر در همین رابطه توضیح داد:‌با کمک مجمع خیرین سپاه شهرستان هم شناسایی خانه به خانه افرادی که در وضعیت کرونا در کسب رزق و روزی حلال دچار آسیب شدند، انجام شد و ۴۰۰ خانوار شناسایی و بسته‌های حمایتی و بهداشتی هم در اختیار آن‌ها قرار میگیرد.

پورقربان با اشاره به اینکه از ماموریت‌های گروه‌های جهادی بسیج تامین مایحتاج خانواده‌های نیازمندان است، خاطرنشان کرد:‌جهادگر بسیجی علاوه بر رصد و پایش بهداشتی نانوایی‌ها، به خانواد‌هایی که در تامین مایحتاج دچار مشکل هستند، هم کمک می‌کنند و اقلام ضروری را تهیه و تحویل آن‌ها میدهند.

فرمانده قرارگاه پدافند زیستی سپاه بهشهر از کشف کارگاه تولید مواد ضدعفونی غیراستاندار توسط ناظرین سلامت هم خبر داد و گفت:‌با دستور دادستانی این کارگاه پلمب شد همچنین انبار احتکار لوازم بهداشتی هم کشف و تحویل مراجع قضایی قرار گرفت.

فعالیت ۱۰ طلبه جهادی برادر و خواهر برای تغسیل و تدفین اموات کرونایی

پورقربان با اشاره به بکارگیری ۱۰ طلبه جهادی برادر و خواهر برای تغسیل و تدفین اموات کرونایی، گفت:‌باتوجه به استفتای رهبر معظم انقلاب درباره دفن اموات کرونایی، و تشکیل قرارگاه موسی بن جعفر(ع) در استان، طلبه‌های جهادی بهشهر با مدیریت ونظارت امام جمعه، و مشخص شدن محل تغسیل اموات، کار کفن و دفن متوفیان را انجام میدهند و سپاه هم امکانات و تجهیزات آن‌ها را تامین می کند.

فرمانده سپاه بهشهر  با اعلام اینکه سپاه همواره خادم و نوکر مردم است و تا پای جان همراه و همگام با کادر درمانی برای برطرف کردن نیاز‌های پزشکی و مهار کرونا همچنان ایستاده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار