کارشناس مسائل مذهبی گفت: جوانان البرزی بنگاه های کارآفرینی دارند و با ایده های خود کسب و کارهای کوچکی را راه اندازی کرده اند، لذا در سال جهش تولید لازم است به این جوانان اعتماد کرد.
کد خبر: ۹۲۲۹۹۸۵
|
۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، حجت الاسلام محمد نیکومنشکارشناس مذهبی گفت: علی اکبر (ع) فرزند ارشد امام سوم از نقش مهمی در جای جای حادثه بزرگ کربلا برخوردار بود، اما گویی دغدغه اصلی او حق طلبی است. او، وقتی خود و خانواده ارجمند و دوستان خود را در آستانه مرگ حتمی می بیند، تنها با طرح یک سوال عمیق و متفکرانه و هوشمندانه از قهرمان اصلی کربلا یعنی پدر و امامش، حسین همه نقش اساسی خود را به عنوان یک جوان حق جو به نمایش می گذارد و آن سوال مهم و بنیادین این است که " ای پدر، آیا ما بر حقیم؟"

وی ادامه داد: حق و حقیقت چنین نیرویی دارد و این موضوعی است که حسین (ع)  و اصحاب و اقوام و فرزندانش در صحنه عمل در کربلا به منصه ظهور رسانده و قدرت خیره کننده حق و حق پرستی را نشان دادند و در این بین علی اکبر حقیقتا نقش برجسته ای ایفا کرد.

وی افزود: جوانان در تمام طول دوران تاریخ بشریت جلودار مهم‌ترین جریانات سیاسی و اجتماعی بودند. هواداران انبیاء از جوانان بودند. در صدر اسلام دشوارترین مأموریت‌ها از سوی پیامبر(ص‌) بر دوش جوانان سپرده می‌شد. حضرت به‌قدری به جوان‌گرایی اهمیت می‌داد که گاهی سابقه‌داران به اعتراض می‌پرداختند. در یکی از نبردها آن زمانی که پیامبر(ص) در بستر بیماری قرار داشت، یک جوان 18ساله را به‌عنوان فرمانده انتخاب کردند.

این کارشناس با بیان اینکه جوانان، مخاطب اصلی رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب هستند، تصریح کرد: تاکید بر نقش جوانان در تحقق آرمان ها و هدف های نظام اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب مبین عمق نگاه و بهادادن رهبر انقلاب به این قشر است.

نیکو منش ادامه داد:اولین و مهمترین قشر آسیب پذیر یک جامعه که می تواند در معرض خطر گمراهی و ارتداد قرار گیرد جوانان یک جامعه هستند پس با ایمن ساختن و آگاه نمودن جوانان با مسایل پر اهمیت سیاسی، فرهنگی،  اجتماعی و از همه مهمتر به بازی گرفتن جوانان در جایگاه های کلیدی در کنار افراد با تجربه می توان خدعه و نیرنگ اجنبیان را خنثی نمود.چرا که آگاهی از مسایل راه را بر هر گونه فریب شیاطین می بندد و دیگر آنها قادر نخواهند بود گرگ را در لباس میش بر ما نمایان سازند.

وی تاکید کرد: منابع انسانی علی الخصوص قشر جوان هر ملت که در واقع سرمایه حقیقی آن به شمار می رود در زمره نیروی موثر و مهم توسعه یافتگی قلمداد شده به گونه ای که اصولا نمی توان توسعه و پیشرفت یک ملت را بدون آن متصور کرد.

این کارشناس افزود: پس بر مقاامات آگاه و دلسوز واجب است برای پیشبرد اهداف اسلامی و ثبات کشور عزیزمان ایران، جوانانمان را از خود دانسته و با آن ها بی واسطه سخن گویند و آن ها را قبل از نفوذ و گمراه سازی توسط دشمنانمان نسبت به مسایل اجتماعی، فرهنگی و سیاسی کشورشان آگاه سازند.

نیکومنش گفت:آگاهي به مسائل فرهنگي راه را بر تهاجمات هزار ويك رنگ رسانه هاي بيگانه مي بندد و  دانش اجتماعي ، جوانان را در انتخاب افراد آگاه و با دانش ، در نگرش به افراد جامعه خود ، در شناخت از خود و تقویت باورهای اجتماعی  و مقابله با امیال شیطانی و گمراه کننده ايمن مي سازد و دانش سياسي ،جوانان را برای مقابله با شیاطین بیگانه و دشمنان غرب زده آگاه می سازد و او را در رویارویی با جبهه حق و باطل مسلخ ساخته تا راسخ و استوار به جنگ اشقیا رود و ذره ای تردید به دل راه ندهد.

وی تصریح کرد: اینکه مقام معظم رهبری جوانان را محور تحقق نظام پیشرفته اسلامی در گام دوم انقلاب خطاب قراردادند تصمیم به شدت آگاهانه و به موقعی بود اکنون که دست پرفتنه غریبان برای ملت عزیزمان ایران رو شده است نقش جوانان ایرانی را در پیشرفت کشورمان بسیار مهم و با اهمیت شده و نقش و لزوم آگاهی جوانان با مسایل مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در پیشبرد اهداف اسلامی نگاهی خاص تر را می طلبد.

این کارشناس ادامه داد: در سال جهش تولید و با توجه به فشارهای اقتصادی ای که بیماری کرونا و تحریم ها بر کشور وارد کرد لازم است از جمعیت جوان و دارای پتانسیل بالقوه و موثر جهت توسعه و پیشرفت حمایت شود .استان البرز نیز جزو استان هایی است که جمعیت جوان قابل توجهی دارد لذا مسئولین از توانمندی جوانان استقبال کنند.

نیکومنش در خاتمه خاطرنشان کرد: جوانان البرزی بسیاری بنگاه های کارآفرین دارند که با ایده های خود کسب و کارهای کوچکی را راه اندازی کرده اند در سال جهش تولید لازم است به این جوانان اعتماد کرد و زمینه را برای گسترش ایده شان فراهم کرد این جوانان به صورت خودجوش در استان فعالیت می کنند و حمایت های کوچک مسئولین مثل نمایشگاه های معرفی ایده شان می تواند انگیزه ای بزرگ برای این قشر باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها