عضو هیات اندیشه ورز سازمان بسج مهندسین عمران و معماری استان اصفهان از توزیع بیش از ۱۲ هزار ماسک و ۶۰۰ گان بیمارستانی تولید و در اصفهان خبر داد.
کد خبر: ۹۲۳۰۲۸۳
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱

به گزارش سازمان بسیج مهندسین عمران ومعماری خبرگزاری بسیج ازاستان اصفهان، مجمع سازمان های مردم نهاد جوانان استان اصفهان بیش از ۲۴۰ تشکل دارد و اول از همه در کشور ستاد مبارزه با کرونا را تشکیل داده و با راه اندازی پویش همدلی با کارگاههایی که توسط خود مردم راه اندازی شده روزانه بیش از ۱۲ هزار ماسک و ۶۰۰ گان بیمارستانی بصورت داوطلبانه تولید و بین گروههای نیازمند و بیمارستانهای اصفهان و چند استان دیگر بطور رایگان توزیع می شود. فقط در کارگاه اصفهان (ورزشگاه شهید نصر) روزانه ۲۰۰ نفر بطور داوطلبانه فعالیت دارند.

نادرگیویان پور در گفتگو با خبرنگار این خبرگزاری با اشاره به این که دانش آموخته رشته برنامه ریزی شهری منطقه ای، عضو بنیاد ملی نخبگان، نخبه فرهنگی پایتخت فرهنگ و تمدن اسلامی اصفهان و برگزیده المپیاد مهارت و فعال دانشگاهی و اجتماعی هستم، به تشریح فعالیت های مختلفش پرداخت، گفت: جمعیت احیاگران روستاهای ایران بعنوان اولین تشکل تخصصی در حوزه کارآفرینی اجتماعی و روستایی توسط نخبگان جوان ایرانی برای حل معضلات اشتغال، اقتصاد و تولید در روستاها و ایجاد رونق و در واقع جهش تولیدی در مناطق مختلف ودر موضوعات گوناگونی که برای جامعه مورد اهمیت و ضرورت است تشکیل داده ایم.

وی ادامه داد: جمعیت احیاگران روستاهای ایران با کمک کمیته های تخصصی خود در استانها، شهرها و روستاهای مختلف برای فراگیر شدن اقتصادی در تک تک مناطق سعی در تشکیل ساختار و نمایندگی هایی دارد تا با استفاده از ظرفیتهای مختلف موجود کشورمان بتوانیم بهره برداری منصفانه و صحیحی داشته باشیم.

 

مجمع سازمان های مردم نهاد جوانان استان اصفهان دارای بیش از ۲۴۰ تشکل است

گیویان پور افزود: همچنین بعنوان رئیس مجمع سازمان های مردم نهاد جوانان استان اصفهان که بیش از ۲۴۰ تشکل هستند، شناخت ظرفیتهای جوانان در سطح استان و انتقال آن در سطح قوای سه گانه و وزارتخانه ها را پیگیری و دنبال می کنیم و هدف تدوین روشها و مدلهایی است که جوانان به بهترین شکل در جامعه بتوانند عرض اندام کنند و بیشترین رشد فردی و جمعی را رقم بزنند.

وی ادامه داد: سازمانهای مردم نهاد جوانان به جهت دغدغه و موضوعی که جوانان به آن علاقمند هستند تشکیل می شود و در ساختار منسجم با حمایت قانونی وزارت ورزش و جوانان بعنوان متولی اصلی حوزه سازمانی جوانان در کشور پروانه فعالیت و اعتبارنامه تشکیلاتی خود را ثبت و دریافت می کنند.

 گیویان پور اظهار کرد: سازمانهای مردم نهاد جوانان (سمن)  نیز مجموعه های مردمی هستند که با نگاه به رفع مسئله ای در موضوعی که دغدغه خود جوانان است می توانند فعالیت کنند.

 

مجمع سازمان های مردم نهاد جوانان استان اصفهان یازده کمیسیون تخصصی دارد

رئیس مجمع سازمان های مردم نهاد جوانان استان اصفهان گفت: ما در مجمع سازمان های مردم نهاد جوانان استان اصفهان یازده کمیسیون تخصصی داریم که موضوعات مرتبط با حوزه های فعالیتی جوانان را رسیدگی و برنامه ریزی می کنند و طرحها و برنامه های کلان منطقه ای و ملی یا فرا ملی را با همکاری تشکلهای مختلف، دستگاههای اداری و اجرایی انجام می دهند.

وی با اشاره به این که سازمان های مردم نهاد جوانان استان اصفهان در بردارنده کمیسیونهای کارآفرینی، گردشگری، علمی پژوهشی، آسیبهای اجتماعی، ورزش و نشاط اجتماعی، حقوق شهروندی، ارتباطات و اطلاعات است، گفت: استان اصفهان با بیشترین تشکلها در سطح کشور پیشتاز فعالیتهای اجتماعی و مردمی است و ما نماینده بیشترین جوانان در کشورهستیم.

گیویان پور سپس به جایگاه ویژه استان اصفهان در کل کشور به لحاظ جغرافیای، حمل و نقل و ترانزیت، تولید، اقتصاد، فرهنگ و هنر و  بسیاری موارد دیگر اشاره کرد و گفت: استان اصفهان در حوزه های نوآورانه، دانش بنیان، فناوری، خلاقیت و البته روحیه کاری جهادی و داوطلبانه جایگاه ویژه ای دارد.

وی ادامه داد: در این استان با این پتانسیلها و ظرفیتهایی که داریم مجمع سازمان های مردم نهاد جوانان استان اصفهان هم سعی در ساماندهی و رشد اجتماعی و اقتصادی عموم مردم و جامعه که در خط مقدم آن جوانان هستند دارد.

 

پیشتازی اصفهان در تشکیل ستاد مبارزه با بیماری کرونا

گیویان پور با اشاره به شیوع کرونا در کشور، گفت: کاری که امسال در اصفهان شکل گرفت و بعد سرایت کرد به شهرها و استانهای دیگر و تبدیل به یک پویش ملی شد «تشکیل ستاد مبارزه با بیماری کرونا بود» که در زیرمجموعه مجمع سازمان های مردم نهاد جوانان استان اصفهان و با تعامل و همکاری بین سازمان های مختلف مانند هلال احمر و بهزیستی همچنین استانداری و مدیریت بحران، اداره کل ورزش و جوانان و دیگر مجموعه های همکار شکل گرفت در این ستاد مردمی بنا بر این شد که نیازهای اجتماعی جامعه همچنین نیاز افراد نیازمند در گروههای هدف از پیش تعیین شده تامین و برآورده گردد.

 

راه اندازی پویش همدلی در ستاد مبارزه با کرونا و تبدیل آن به جریان همدلی

 رئیس مجمع سازمان های مردم نهاد جوانان استان اصفهان ادامه داد: در ستاد مبارزه با کرونا پویش سیستم همدلی را راه اندازی کردیم که امروز به لحاظ سیستمی عمل کردن و نظام مندحرفه ای و هدفمندی رفتار اجرایی تبدیل به یک جریان حرفه ای شده و می توانیم بگوییم کارخانه همدلی ایران به بزرگترین کارخانه همدلی تبدیل شده است.

وی با تصریح این که پویش همدلی ما حدود دو هفته قبل از اتمام سال ۱۳۹۸ به همت تعدادی از سازمانها مردم نهاد و جوانان استان اصفهان ایجاد شد، افزود: اقدامات ارزشمند این پویش از تامین مواد و مایحتاج کودکان کار و رسیدگی به خانواده های کمتر برخوردار و مناطق نیازمند تا فعالیت کمیسیونهای مجمع و سمن های استان اصفهان بخصوص کمیسیون پژوهشی آموزشی در حوزه تولید محتوی آموزشی برای دانش آموزان و دانشجویان را شامل شد.  

رئیس مجمع سازمان های مردم نهاد جوانان استان اصفهان ادامه داد: کمیسیون رسانه و ارتباطات نیز از مجموعه های فعال سازمانهای مردم نهاد ما هستند که در این شرایط پای کار آمده و در تولید محتوی، مستند سازی و فرهنگسازی فعالیت دارند، همچنین سمنهایی که در کمیسیون فرهنگی ما وجود دارند با ساخت تیزرها و آواهای نشاط آفرین سعی می کنند روحیه جامعه و مردم را برقرار نگه دارند.

گیویان پور افزود: پویش همدلی در کمیسیون کارآفرینی و اشتغال و با استفاده از ظرفیت تمامی کمیسیونها و تمامی سمنهای مختلف کارگاههایی را در سطح شهرها و حتی روستاها با مدلهای آماده و الگوهای اجرایی در اختیار قرار داده و کارهای خوبی در رابطه فرهنگ سازی، آموزش، ضدعفونی مناطق مختلف و بویژه تامین نیازهای بهداشتی و یا نیازهای عمومی مردم و جوامع هدف آن سمن انجام داده است.

 

ایجاد کارگاههایی با ظرفیتهای مردمی بصورت داوطلبانه و بدون کوچکترین ورود دولتی با راندمان بسیار بالا

رئیس مجمع سازمان های مردم نهاد جوانان استان اصفهان بیان داشت: همدلی بودن به معنای هدفمند بودن و مشارکت حداکثری انسانها در پروژه است امروز توانستیم کارگاههایی را ایجاد کنیم که توسط مردم ظرفیتهای کاملا مردمی بصورت داوطلبانه و بدون کوچکترین ورود سیستمی بخشهای دولتی به این فعالیت ساختاری بسیار منسجم و با راندمان بالای رسیده ایم این اتفاق بزرگ بخاطر هم هدف شدن و تجمیع منافع همه جامعه است.

گیویان پور افزود: امروز در کارگاههای همدلی ما چرخهای خیاطی، نیروی انسانی، مواد اولیه، پارچه های مخصوص، نخ، کش، ابزارآلات  و تمامی نیازها توسط مردم، مجموعه های داوطلبانه، خیرین بی نام و نشان اصفهان، مجموعه های فرهنگی، باشگاههای ورزشی و گروههای دانشگاهی گرده هم آمده است حرکتی که اگر در جهش تولید از این روش الگو گرفته شود حتما در سال ۱۳۹۹ در اقتصاد و تولید هم موفقیتهای بزرگی برای کشور به ارمغان خواهد آمد.

 

برند همدلی مردم با همتی بی نظیر ایجاد شد

رئیس مجمع سازمان های مردم نهاد جوانان استان اصفهان، اذعان کرد: من بعنوان فردی که در زمینه برنامه ریزی و دانشگاهی فعالیت می کنم سالهاست تلاش کردیم تا بتوانیم ساختاری ایجاد کنیم که شبکه سازی مردمی شکل بگیرد و با کمترین بوروکراسی بیشترین راندمان در حوزه اقتصاد و کارآفرینی کشور بوجود آید، امروز برند همدلی توسط مردم با همتی که بی نظیر است و خلوص نیتی که انجام شده که هویت سازی و برندسازی این جریان یک انقلابی در نوع خودش و در ادبیات مسئولیت اجتماعی دنیا هست ایجاد شده است.

 

داواطلبانه و رایگان، روزانه ۱۲ هزار ماسک در کارگاههای مردمی تولید می شود

گیویان پور تصریح کرد: ما امروز توانستیم توسط آموزش و الگو دهی به دیگر مجموعه ها در خیریه ها و یا حتی مساجد ضمن رعایت اصول بهداشتی ضدعفونی و دقت حداکثری نسبت به سلامتی محیط و رعایت بهداشت فردی کارگاههایی را توسط خود مردم ایجاد کنیم که روزانه بیش از ۱۲ هزار ماسک تولید شود، ماسکهای پارچه ای در انواع مختلفی که انعطاف پذیر است با الیافت و طرحهای مختلف دوخته و بصورت رایگان و در اختیار مخاطبین و جامعه قرارمی گیرد.

وی خاطرنشان کرد: این سیستم نظام مند برنامه ریزی، هدف گذاری آموزش، هماهنگی، تامین، تولید و توزیع یک چرخه بسیار پیچیده است اما در سطح کشور محقق شده است.

 

داواطلبانه و رایگان، تولید و توزیع روزانه ۶۰۰ گان بیمارستانی برای بیمارستانهای اصفهان و چند استان دیگر

 رئیس مجمع سازمان های مردم نهاد جوانان استان اصفهان، گفت: ما امروز با تولید روزانه ۶۰۰ گان بیمارستانی ویژه بخش کرونایی توانستیم به صورت غیر مستقیم کمکی بکنیم به تعدادی از بیمارستانهای اصفهان و همچنین ارسال به استانهای البرز، بوشهر، خوزستان کرمانشاه و سیستان و بلوچستان و تا این لحظه بصورت رایگان با حمایت خیرین مواد اولیه تامین شده و توسط دوزندگان بصورت داوطلبانه و دوشیفته این کار انجام می شود.

 

 روزانه ۲۰۰ نفر  فقط در کارگاه تولید لباس و ماسک اصفهان (ورزشگاه شهید نصر) داوطلبانه فعالیت می کنند

گیویان پور با بیان این که کارخانه همدلی حجم تولیدی است که در دورترین روستاهای کویر تا مراکز استانها ایجاد شده است. اظهار داشت: در کارخانه مرکزی کارگاه تولید لباس و ماسک اصفهان که در ورزشگاه شهید نصر برقرار است نزدیک به ۲۰۰ نفر روزانه فعالیت مستقیمی در تامین، تولید، دوخت، خدمات جنبی و عرضه محصولات دارند کاری که بارعایت ضوابط حداکثری در حوزه بهداشت محیطی انجام شده است و گیتهای مخصوص ضدعفونی برای این فرآیند طراحی شده است.

 

 روشی که بسیج مهندسین عمران و معماری  در  فرآیند ایزولاسیون ورزشگاه شهید نصر بکارگرفته بودند مورد تقدیر و تشکر معاون علوم پزشکی اصفهان قرار گرفت

وی در رابطه با فرآیند ضدعفونی گفت: توسط جامعه مهندسی و مجمع مهندسین استان اصفهان (بسیج مهندسین) روشی کاملا صنعتی اتخاذ شده تا سازوکار بهداشتی رعایت شود، در این روش تست میزان اکسیژن، دمای بدن و ضد عفونی نوبه ای در بازه های زمانی مشخص از تک تک افراد در سالن ضرورت ویژه ای داشته که با بازدید معاون علوم پزشکی اصفهان از کارگاه مرکزی (ورزشگاه شهید نصر) این فرآیند ایزولاسیون بسیار مورد توجه وتقدیر قرار گرفت. 

 

تحقیق در زمینه مواد ضدعفونی کننده و تولید نمونه های به روزتر با راندمان بالا در حال انجام است

رئیس مجمع سازمان های مردم نهاد جوانان استان اصفهان، تصریح کرد: همچنین از ظرفیتهای علمی و تخصصی کمیسیونها سازمانهای مردم نهاد، تشکلها در ابعاد اجرایی و مدیریتی هم برای فراگیر شدن پویش طوفان همدلی استفاده کردیم و تحقیق در زمینه مواد ضدعفونی کننده و تولید نمونه های بروزتر با راندمان بالا و خدمات کم برای مصرف کنندگان را هم پیگیری می کنیم و این مهم در لابراتورهای سازمانهای مردم نهاد استان اصفهان با همکاری سازمان غذا و دارو در حال انجام است.

 

پویش سبد همدلی با توزیع ۱۴۰۰ سبد ارزاق، مواد ضدعفونی و ماسک در مناطق کمتر برخوردار

گیویان پور افزود: همچنین در اقدامی بسیار مدبرانه جریان پویش سبد همدلی هم در کنار این کار با هدف توزیع ۱۴۰۰ سبد ارزاق، مواد ضدعفونی و ماسک در مناطق کمتر برخوردار و نیازمند و البته خانواده بیماران عزیز کرونایی هم شکل گرفت که با حمایت دائمی مردم خیر با ارقام کوچک و بزرگ این جریان در حال رشد است.

وی گفت: خوشبختانه در کشوری زندگی می کنیم که جوانان آن دارای شور و نشاط و امید و افکار خلاقانه و قوه استقلال و مطالبه گری هستند.

ارسال نظرات