مدیرکل امورشاهد وایثارگران وزارت آموزش ‌و پرورش گفت: ترویج فرهنگ ایثار وشهادت برای دانش آموزان کشوردر فضای مجازی به دلیل شیوع بیماری کرونا درحال انجام است.
کد خبر: ۹۲۳۰۲۸۸
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، محمدرضا رزاقی اظهار داشت: با توجه به تعطیلی مدارس به دلیل شیوع بیماری کرونا، ترویج فرهنگ ایثارو شهادت دربین دانش آموزان با هدف تداوم آشنایی دانش آموزان با این فرهنگ غنی ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه شهیدان راه زندگی را به ما نشان می دهند، خاطرنشان کرد: شهید محمد حسین فهمیده از اسوه های فرهنگ ایثار وشهادت برای دانش آموزان است.

رزاقی یادآورشد: شناسنامه فعالیت های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای اجرا در مدارس شاهد کشور درحال تدوین است.

وی تصریح کرد: برای موزه الکترونیکی شهدا نیز در سامانه سجا فایلی ایجادشده است که هر استان می‌تواند اطلاعات شهدای فرهنگی و دانش‌آموز خود را بارگذاری کند.

رزاقی ادامه داد: امسال کنگره شهدای دانش‌آموز تحت عنوان لاله‌های روشن از ۱۳ آبان ۹۸ در قالب ۴۰ هزار یادواره شهدا در مدارس آغاز شد تا دانش آموز با این فرهنگ غنی انس بگیرند.

وی اضافه کرد: برگزاری کنگره شهدا تقویت روحیه ایثارو ولایت مداری را دردانش آموزان در پی دارد.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد:  افتخار دستگاه آموزش و پرورش در این چهل سالی که از انقلاب اسلامی می گذرد، علاوه بر مسائل آموزشی و پرورشی، پاسداشت روحیه ایثار و شهادت و تعمیق باورهای دینی در دانش آموزان بوده است.

وی بیان داشت: یکی از برنامه های مهم آموزش و پرورش در گام دوم انقلاب را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تشکیل می دهد.

رزاقی تاکید کرد: تمام تلاش خود را به ویژه در مدارس شاهد به کار می بریم تا روحیه ایثار، شهادت و ولایتمداری در دانش آموزان حفظ و ارتقاء یابد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها