امام جمعه هریس:

رعایت همه مسائل بهداشتی در اسلام تاکید شده است

امام جمعه هریس با بیان این که در اسلام بر رعایت همه مسائل بهداشتی اعم از بهداشت فردی، روانی ، بهداشت محیط و اجتماعی تاکید شده است، گفت: حتی بسیاری از مباحث از جمله تاثیر معنوی رعایت حلال و حرام و نجاست که هنوز علوم تجربی به آنها نرسیده، به طور وسیعی مورد توجه قرارگرفته است.
کد خبر: ۹۲۳۰۳۵۳
|
۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام قهرمان احمدی به مناسبت ۱۸ فروردین روز جهانی بهداشت، اظهار کرد: از جمله ویژگی های فطری تمامی موجودات عالم پاکیزگی و میل به نظافت است و انسان نیز به عنوان اشرف مخلوقات به طور ذاتی به سلامتی و تامین تندرستی خود علاقمند می باشد.

وی افزود: دین مبین اسلام اهمیت زیادی برای انسان ها در نظر گرفته و با وضع قوانین بهداشتی نسبت به حفظ سلامت افراد برنامه ریزی نموده و سنت و سیره عملی و نظری معصومین (ع) و بزرگان دین گویای این امر مهم است.

حجت الاسلام احمدی خاطرنشان کرد: البته تندرستی فقط حفظ سلامت جسم نیست و سلامت روح و روان افراد و سلامت جامعه نیز دارای اهمیت زیادی است و هر کدام از این ها بر یکدیگر تاثیر متقابل دارند و اسلام نیز تاکید فراوان برخودسازی افراد جهت سلامت جامعه کرده و خط مشی زندگی را برای انسان ها ترسیم نموده است.

امام جمعه هریس خاطرنشان کرد: امروزه همه افراد جامعه بیش از هر زمان دیگری نیاز به مراقبت های بهداشتی و توصیه های ستاد ملی مبارزه با کرونا دارند تا با رعایت همه دستورات و توصیه ها بتوانیم با عنایت خداوند و همیاری و همدلی کرونا را شکست دهیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار