در ۲۴ ساعت اخیر، ۳۴ بیمار مبتلای قطعی کرونا در استان اردبیل شناسایی شدند که شمار مبتلایان این بیماری به ۶۲۲ نفر افزایش یافت.
کد خبر: ۹۲۳۰۶۰۶
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸

افزایش مبتلایان کرونا در اردبیل به ۶۲۲ نفر در اردبیل

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، قدرت اخوان اکبری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ۲۴ ساعت اخیر، ۳۴ بیمار مبتلای قطعی کرونا در استان اردبیل براساس نتایج آزمایشگاهی شناسایی شدند که شمار مبتلایان این بیماری به ۶۲۲ نفر افزایش یافت.

وی افزود: علاوه بر تشخیص مبتلایان قطعی با نتیجه آزمایشگاه ویروس‌شناسی استان، تعدادی بیمار مشکوک به کرونا براساس شواهد بالینی، سی‌تی اسکن، رادیوگرافی و آزمایش خون شناسایی می‌شوند که در طول ۴ روز گذشته ۱۸۲ بیمار مبتلای مشکوک به کرونا شناسایی و روند درمانی این بیماران در منزل شخصی یا بیمارستان‌های استان آغاز شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان کرد: در ۲۴ ساعت اخیر ۵۶ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان اردبیل بستری و ۴۵ بیمار بهبود یافته ترخیص شدند که براساس بررسی روند کرونا در ۳ روز اخیر، شاهد سیر صعودی و افزایشی کرونا در استان اردبیل هستیم.

اخوان اکبری ادامه داد: آمار بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه کرونا نیز افزایش داشته و به ۴۷ نفر رسیده است.

وی تصریح کرد: متأسفانه طی طول ۲۴ ساعت اخیر، ۶ بیمار مبتلای قطعی کرونا جان خود را از دست دادند که مجموع جانباختگان کرونا در استان اردبیل به ۱۰۷ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: توصیه اکید ما به مردم استان اردبیل، به خصوص صاحبان مشاغلی که به تدریج شروع به کار خواهند کرد، رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعلامی از سوی وزارت بهداشت است و تنها راه حل کنترل کرونا، در خانه ماندن بوده و مردم استان باید جدی‌تر از گذشته خانه‌نشینی را رعایت کنند و فقط در موارد ضروری از خانه خارج شوند.

ارسال نظرات