خبرهای داغ:
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خوانسار گفت: رزمایش دفاع بیولوژیکی با عنوان طرح مطهر که ضدعفونی کلیه معابر اصلی و فرعی شهرستان ظرف مدت 48 ساعت انجام می شود.
کد خبر: ۹۲۳۰۷۳۰
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از خوانسار، سرهنگ مجیری، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خوانسار  به سوالات مطرح شده درباره اقدامات بسیج و سپاه در راستای مبارزه با کرونا پاسخ داد.

بسیج: درباره برگزاری رزمایش توضیحاتی بفرمایید:

رزمایش دفاع بیولوژیکی با عنوان طرح مطهر که ضدعفونی کلیه معابر اصلی و فرعی شهرستان ظرف مدت 48 ساعت انجام می شود.

-آیا این جزء وظایف و ماموریتهای سپاه و بسیج است و یا اینکه داوطلبانه قدم به این صحنه گذاشتید؟

*ما هر کجا که مردم درگیر مشکلی باشند وظیفه خودمان می دانیم برای رفع این مشکل تمام تلاش خود را بگذاریم و برای خودمان مأموریت تعریف می کنیم و اکنون هم تا ریشه کنی این ویروس منحوس در کنار مردم خواهیم ماند.

- حدودا چه استعدادی از پاسداران و بسیجیان و امکانات خودرویی و موتوری شما امروز در این رزمایش حضور دارند؟

*امروز یک کار مشترک با استفاده از ظرفیت های مختلفی را برنامه ریزی کردیم، خیرین مردمی که با تجهیزات کشاورزی خود کمک کردند بالغ بر 10 دستگاه تراکتور ، امکانات شهرداری خوانسار بالغ بر 10 دستگاه آب پاش و آتش نشانی و غیره و خودروهای سپاه و نیروهای داوطلب بسیجی و پاسدار که حدود 70 نفر درگیر این مأموریت بودند.

 

- تا کنون چه کارهایی را در راستای پیشگیری و مقابله با شیوع بیماری کرونا در سطح شهرستان انجام داده اید؟

*از ابتدای شروع اپیدمی این بیماری با تهیه مایحتاج بهداشتی مردم فعالیت خود را شروع کردیم و تاکنون 12 هزار و پانصد مایع ضدعفونی کننده دست، 30 هزار انواع ماسک، 3 هزار لیتر مایع ضدعفونی کننده سطوح که با ترکیب با آب سیصد هزار لیتر افزایش می یابد را انجام دادیم و توانستیم با بسیج همگانی در مدت 10 روز طرح بسیج ملی غربالگری سایت سلامت شهرستان را به 60 درصد ارتقاء دهیم.

 -در پایان اگر نکته ای وجود دارد که در سوالات به آن پرداخته نشده بیان کنید

*ان شاء الله این رزمایش فردا با ضدعفونی مناطق روستایی پایان می یابد و در صورت نیاز بارها قابل تکرار است که امیدوارم با کمک های مردمی و همراهی دستگاه های دولتی این کار هر چه سریع تر صورت گیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها