خبرهای داغ:
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام رضا (ع) گفت: ۱۴ کاروان سرود و مولوی خوانی به صورت سیار در سطح شهر شروع به فعالیت می کنند و در ساعت 21 شب میلاد حضرت مهدی (عج) ۳۱۳ مسجد و کلیه های پایگاه های سطح شهر اصفهان ذکر های «لبیک یا مهدی» و «یا صاحب الزمان اغیثینی» و « یا صاحب الزمان ادرکنی» پخش شود.
کد خبر: ۹۲۳۰۸۴۲
|
۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از ناحیه مقاومت بسیج امام صادق (ع) اصفهان، سرهنگ محمد رضایی در نشست خبری با بیان اینکه بسیجیان پس از پایان ماموریت در دوم اسفند و انتخابات وارد ماموریت جدید مقابله با کرونا شدند، اظهار کرد: نقطه عطف و تمایز بسیج با نهادهای دیگر این است که هر موقعیتی که نظام مقدس جمهوری اسلامی نیاز به داشته باشد در همان عرصه ورود پیدا می کنند و با علم و آگاهی لازم به کمک دستگاه ها و نهادهای اجرایی کشور می روند.

فرمانده سپاه ناحیه امام رضا (ع) اصفهان گفت: بسیجیان در شیوع کرونا در اصفهان با آموزش های لازمی که دیدند در عرصه های مختلف شروع به فعالیت جهادی و کمک به معاونت های بهداشت و درمان و غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان کردند.

رضایی ادامه داد: برنامه های میلاد حضرت مهدی (عج) به دلیل شیوع ویروس کرونا متفاوت از سال های گذشته است و جشن متمزکز نمی گیریم اما برنامه های خاصی داریم.

وی افزود: ماموریت های پیگیری و مقابله با کرونا به چند دسته تقسیم می شود؛ روزهای اولیه شیوع کرونا در کشور و در اصفهان شاهد سوءاستفاده سودجوها از موقعیت خاص و احتکار مواد بهداشتی به خصوص ماسک و دستکش را بودیم که بسیجیان با اشرفیت هایی که در محله های اصفهان داشتند بحث اشرافت اطلاعاتی خود را گسترش دادند و نظارت و بازشی از اماکن را داشتند.

کشف 400 هزار دستکش و ۵ هزار لیتر ضدعفونی احتکار شده و غیرمجاز

سرهنگ رضایی اضافه کرد: حدود‌ ۲۴۰ مکان با هماهنگی معاونت غذا و دارو  دانشگاه علوم پزشکی و ابلاغ مقام قضایی بازرسی شد و کشفیات متفاوتی در این ۴۵ روز انجام و حدود 400 هزار دستکش و ۵ هزار لیتر ضدعفونی احتکار شده و غیرمجاز در این بازرسی ها کشف شد و در اختیار معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه فعالیت ضدعفونی از روزهای اول شیوع کرونا انجام و در حال حاضر هم ادامه داد، تصریح کرد: با هماهنگی های انجام شده، بسیجیانی که قرار بود در علمیات های ضدعفونی حضور داشته باشند را کارشناسان بهداشت محیط مراکز بهداشت شماره یک و دو اصفهان آموزش های لازم برای نحو تهیه مواد ضدعفونی و نحو ضدعفونی را دادند.

ضدعفونی سطح شهر با  ۷۲ هزار نفر روز 

فرمانده ناحیه امام رضا (ع) اصفهان خاطر نشان کرد: ۷۲ هزار روز تا عصر روز گذشته در بحث ضدعفونی در قالب۲۱۰ گروه جهادی فعالیت گندزدایی و ضدعفونی اماکن، معابر، پمپ بنزین، بانک ها، مراکز شلوغ و تجمع و حتی منازل افرادی که به کرونا مبتلا شدند را با هماهنگی بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی انجام شد.

ثبت نام یک میلیون و ۵۰۰ هزار اصفهانی در سامانه غربالگری

سرهنگ رضایی بیان کرد: غربالگری و ثبت شهروندان اصفهانی در سامانه غربالگری دیگر فعالیت بسیجیان شهر اصفهان در بحث مقابله با کرونا است؛ از 26 اسفند تا روز گذشته یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از شهروندان اصفهانی توسط خواهران بسیجی در طرح غربالگری و سامانه سیب وزارت بهداشت ثبت نام شدند.

وی ادامه داد: استان و شهر اصفهان در روزهای اول جز آخرین شهرهای کشور در خصوص سامانه سیب بود اما با تلاش دوستان بسیجی رکود اصفهان را سامانه سیب را شکستیم و این موفقیت حاصل هماهنگی های معاون بهداشت و درمان و مراکز بهداشتی اصفهان است.

فرمانده ناحیه امام رضا (ع) اصفهان با اشاره به اجرای طرح قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، خاطر نشان کرد: طرحی که در هیت دولت تصویب شد قطع زنجیره انتقال بود که دغدغه مسئولان بهداشتی بود؛ ۱۶ نقطه شورای تامین مشخص شد که بسیجیان از 8 فروردین تا ۲۰ فرودین با همکاری قطع زنجیر انتقال انجام می شود.

وی با بیان اینکه مدتی مردم برای تهیه ماسک و مواد ضدعفونی با مشکل رو به رو بودند، افزود: بچه های بسیج به طور خود جوش وارد این بحث شدند، بسیج سازندگی در مناطق حاشیه اصفهان حدود 40 کارگاه خیاطی را افتتاح کرده بود که در این ایام تولید لباس متوقف و تولید ماسک شروع شد و بسیجیان به صورت جهادی و دو شیفت فعالیت تولید ماسک را انجام می دهند.

سرهنگ رضایی بیان کرد: تعداد دیگری از بسیجیان هم در خانه ماسک را تولید می کنند که پس از تولید، ماسک ها برای تایید و ضدعفونی تحویل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان می شود و پس از تایید معاونت دانشگاه علوم پزشکی توزیع آن انجام می شود.

تولید یک میلیون و۵۰ هزار ماسک توسط بسیجیان اصفهان

وی با توضیح اینکه آموزش های لازم برای تهیه و تولید ماسک داده و محیط کارگاه ضدعفونی شده است، گفت: مواد اولیه توسط جهاد سازندگی تامین و در اختیار بسیجیان داده می شود و تا روز گذشته حدود یک میلیون و ۵۰ هزار ماسک در این کارگاه ها تولید شده است.

فرمانده ناحیه امام رضا (ع) اصفهان تأکید کرد: بچه های بسیجی در حدود 42 سال گذشته ثابت کردند با همدلی، هماهنگی روحیه جهادی و بسیجی در بحران های بزرگتر از کرونا سر بلند بیرون آمدند و این موضوع هم با توجه هماهنگی و همدلی بین مردم و مسئولان وجود دارد به زودی رفع می شود.

وی با اشاره بحث تولید و توزیع بسته‌های بهداشتی، اظهار کرد: بخشی از ماسک های تولید شده توسط بسیجیان در اختیار دانشگاه علوم پزشکی و داروخانه های اصفهان قرار گرفت و بخشی دیگر ماسک توسط پایگاه های بسیج همراه بسته های بهداشتی که  شامل ماسک، مواد ضدعفونی، بروشورهای اطلاع رسانی و مایع دستشویی برای خانواده بی بضاعت توزیع شد.

تهیه و توزیع 250 هزار بسته بهداشتی 

سرهنگ رضایی بیان کرد: 250 هزار بسته بهداشتی توسط بسیج در بین خانواده های اصفهانی توزیع شد؛ پایگاه های بسیج در ایام سال با توجه به موقعیت های مختلف زمانی عید نوروزی، سال تحصیلی و … با شناختی که به اهالی محل و ظرفیت خیرینی که دارند، بسته های حمایتی را تهیه و به دست نیازمندان می رساندند و این هم با توجه به شیوع کرونا این کار در حال انجام است.

وی با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا تعداد زیادی از افراد، شغلشان تحت تاثیر این ویروس قرار گرفت و دچار مشکلات معیشتی شدند، گفت: استانداری و اتاق بازرگانی اصفهان حدود ۲۴ هزار بسته حمایتی که شامل شامل یک کیسه برنج، دو مرغ، یک بسته گوشت و دو بطری روغن بود را تهیه کردند و بحث توزیع آن به بسیج سپردند.

فرمانده ناحیه امام رضا (ع) اصفهان اظهار کرد: بچه های بسیج این ماموریت ها را در کنار دیگر ماموریت های خود انجام دادند و تا امروز حدود 60 درصد آن توزیع شده است؛ خدمت دیگر طرح هر بسیجی معین یک خانواده شهید است که در این ایام خریدهای خانوده شهدا توسط بسجیان انجام می شد.

وی اضافه کرد: بسیجیان در فضای مجازی هم پویش های و فعالیت های مختلفی با مضمون در خانه ماند و ورزش های و سرگرمی ها و مسابقه کتاب خوانی منتشر شد که فایل صوتی دو کتاب «خداحافظ سالار» و «یادت باشد» در اختیار خانواده قرار گرفت.

سرهنگ رضایی با اشاره به 15 شعبان و میلاد حضرت مهدی (عج) بیان کرد: از آنجایی که سلامتی مردم خیلی مهمتر است، تلاش کردیم بتوانیم در این شرایط خاص کشور بحث برنامه های متفاوت برای میلاد حضرت داشته باشیم؛ برنامه ندای انتظار از فردا در کلانشهر اصفهان برگزار می شود.

نور افشانی و ندای «لبیک یا مهدی» در شب نیمه شعبان

وی ادامه داد: ۱۴ کاروان سرود و مولوی خوانی به صورت سیار در سطح شهر شروع به فعالیت می کنند و در ساعت 21 شب میلاد حضرت مهدی (عج) ۳۱۳ مسجد و کلیه های پایگاه های سطح شهر اصفهان ذکر های «لبیک یا مهدی» و «یا صاحب الزمان اغیثینی» و « یا صاحب الزمان ادرکنی» پخش شود.

فرمانده ناحیه امام رضا (ع) اصفهان خاطر نشان کرد: سعی کردیم با توجه به وضعیت فعلی جامعه حال و هوای شهر را در شب نیمه شعبان شاد و معنوی برای رفع این بیماری توسل به حضرت (عج) کنیم؛ همچنین نور افشانی هم در نقاط مختلف اصفهان داریم.

سرهنگ محمد نصر اصفهانی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ناحیه امام صادق (ع) اصفهان در این نشست اظهار داشت: نواحی مقاومت بسیج شهرستان اصفهان شامل دو  ناحیه امام صادق(ع) و امام رضا(ع) است که فعالیت‌های این دو ناحیه براساس تقسیمات منطقه‌ای مشخص شده انجام می‌شود. 

ارسال نظرات
پر بیننده ها