مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج)استان زنجان تاکید کرد:

تقوای الهی مهم‌ترین نشانه منتظران

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج)استان زنجان گفت:کسب تقوا و رعایت حلال و حرام در امور زندگی از ویژگی های منتظران واقعی امام زمان (عج) اس.ت
کد خبر: ۹۲۳۱۱۵۳
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۲
حجت الاسلام حسن بیگدلی در گفتگو با خبرنگار بسیج به ویژگی منتظران واقعی امام زمان (عج) اشاره و اظهار داشت: امام زمان (عج) به پرده غیبت نرفت مگر اینکه به دستورات و اوامر الهی عمل نمود و ظهور نخواهد کرد مگر اینکه زمان ظهور رسیده و مردم به دستورات الهی عمل کنند.

وی با بیان اینکه مهمترین ویژگی منتظر واقعی امام زمان (عج) انجام باید و نباید‌های الهی که در اصل همان تقوای سفارش شده از طرف حضرت احدیت ائمه معصومین (علیهم السلام) می‌باشد که انجام واجبات وترک محرمات، پیروی از، ولی و امام زمان خود، ولایت مداری و قرآن محوری، داشتن روحیه شجاعت و ایثارگری، تابع رضای الهی بودن، دشمن شناسی و دشمن ستیزی طبق آیه شریفه (أَشِدّاءُ عَلَى الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم_سوره فتح آیه ۲۹) و معاد محوری و آخرت گرایی نمونه‌ای از این ویژگی‌ها می‌باشد، تصریح کرد:در واقع عمل به دستورات و فرامین الهی یعنی داشتن تقوا، و تقوا یعنی ترک محرمات و انجام واجبات الهی دین اسلام که همان توجه به ارزش‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و روی گرداندن از ضد ارزش‌ها است.

وی توجه به رضایت خداوند در انجام اعمال روزانه و رعایت حلال و حرام در امور زندگی را همان داشتن تقوا دانست و اضافه کرد: اگر ملاک اعمال روزانه انسان، رضایت خداوند باشد، راه رسیدن به آن به گفته آیت الله بهجت (ره) ترک محرمات است، در نتیجه جلب رضایت خداوند یعنی پاسداشت ارزش‌ها و دور شدن از ضد ارزش ها.

مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه استان با اشاره به مهمترین وظیفه منتظران در عصر غیبت بیان داشت:کسب روزی حلال و قانع بودن به حق خود، عدم تعدی به حقوق دیگران از مهمترین وظیفه منتظران بوده واین مهم در مسائل اجتماعی و سیاسی نمود بیشتری می‌یابد.

حجت الاسلام بیگدلی با بیان اینکه مهم‌ترین وظیفه شیعیان و دوستداران ایشان در عصر غیبت عمل به فرامین الهی برای فراهم کردن زمینه ظهور امام عصر است، ادامه داد:کسی نباید به کسی توهین کند و حقوق دیگران را از بین ببرد و بدن شک منتظران حضرت مهدی (عج) هیچ‌گاه به حقوق دیگران تجاوز نمی‌کنند.

وی احترام به حقوق دیگران و رعایت حقوق مردم را از نتایج انتظار بیان و تصریح کرد: منتظر واقعی هیچگاه غیبت افراد را انجام نداده و خلاف‌های اخلاقی انجام نمی‌دهد.

این مسئول انتظار فرج را مهم دانست و گفت: انتظار فرج تنها زبانی و لفظی نیست بلکه منتظر واقعی به دنبال تغییر در وضعیت کنونی جامعه بوده که ابزار ناراحتی و تلاش برای رهایی ظلم بر سر شیعیان عالم، نمونه‌ای از علائم انتظار برای مسلمانان و شیعیان است.

مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه استان با اشاره به اینکه دین اسلام اولویت بندی مشخصی برای معارف و ارزش‌های خود دارد، اظهار کرد: براساس این اولویت، اولین مسئله‌ای که باید در یک جامعه منتظر ساری و جاری باشد، بحث ولایت‌مداری است و از همین جهت بحث ولایت در اسلام و به ویژه تشیع بسیار مهم و از ارکان اساسی است.

حجت الاسلام بیگدلی عنوان کرد: یکی از اموری که می‌توانیم به وسیله آن میزان ولایت‌پذیری خود را ثابت کنیم، تبعیت و گوش فرا دادن به، ولی فقیه زمان است، لذا کسی که امر، ولی فقیه را تبعیت کند، از امام معصوم (ع) خود نیز پیروی کرده و کلام و عمل او را می‌پذیرد، در غیر این صورت به ولایت امام معصوم (ع) نرسیده است، بنابراین طبق روایات ولایت رکن و پایه تمام آموزه‌های اسلامی است.

وی در پایان گفت:ان شاالله با حضور حضرت حجت (عج) شاهد برپایی عدالت در کل دنیا باشیم.
ارسال نظرات