خبرهای داغ:
شفیعی گفت: با شیوع ویروس کرونا در کشور در اولین اقدام، ستاد مقابله با کرونا در دانشگاه‌ها تشکیل شد.
کد خبر: ۹۲۳۱۱۶۲
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
 
به گزارش خبرگزاری بسیج،علی اکبر شفیعی مسئول بسیج اساتید دانشگاه‌های قم با اشاره به فعالیت و اقدامات اساتید بسیجی از آغاز شیوع ویروس کرونا تا کنون توضیح داد: با شیوع ویروس کرونا در کشور در اولین اقدام ستاد مقابله با کرونا در دانشگاه‌ها تشکیل شد.
 
شفیعی گفت:پس از تشکیل ستاد، گروه‌های علمی و جهادی اساتید بسیجی جهت خدمت رسانی و همکاری با مدافعان سلامت برای مقابله با بیماری کرونا فراخوان و  در قالب گروه‌های علمی، جهادی و مشاره‌ای سازماندهی شدند.

وی افزود: جنبش استادی بسیج دانشگاه‌های استان قم در کنار تولید مواد ضدعفونی و ملزومات مراقبتی و بهداشتی در سطح واحد‌های دانشگاهی، در حمایت از کسب و کار‌های آسیب دیده کمک‌های نقدی مناسبی انجام دادند.

علی اکبر شفیعی گفت: همچنین اساتید در کمک به اطلاع رسانی صحیح علمی به مردم و جامعه در قالب گروه‌های علمی ،در شبکه‌های اجتماعی در مورد پیشگیری از ابتلا به ویروس منحوس کرونا فعالیت‌هایی از قبیل:؛ به اشتراک گذاری مطالب و اطلاعیه‌های بهداشتی، محقق کردن برنامه "ما در خانه می‌مانیم"، "نه به سفر"، "نه به دید و بازدید"، "نه به سیزده به در" و مقابله با شایعات و جنگ روانی دشمن در فضای مجازی، خنثی کردن و آرام سازی جامعه در برابر وحشتی کاذبی که توسط رسانه‌های بیگانه طراحی شده بود، برگزاری مسابقه وصیت نامه شهید سردار سلیمانی و معرفی کتاب‌های ارزشمند برای ماندن در خانه انجام را در دستور کار خود قرار دادند.

وی همچنین از تشکیل کارگروه اقتصاد پسا کرونا در فضای مجازی خبر داد و گفت: اساتید بسیجی با تشکیل گروه مجازی در پیام رسان‌های داخلی با ۱۲ نشست مجازی با فعالیت بیش از ۱۰۰۰ نفر از اساتید بسیجی ۲۲۰ موضوع در زمینه اقتصاد پساکرونایی را در سه سطح راهبردی، کلان و خرد استخراج نمودند و راهکار‌های خود را ارائه دادند.

علی اکبر شفیعی تصریح کرد: از جمله اقداماتی که بسیج اساتید در قالب طرح جهادی مبارزه علیه ویروس کرونا انجام داده است سنجیدن دمای بدن افراد جامعه بوسیله تب سنج لیزری، بسته بندی و توزیع بسته‌های بهداشتی به خانه محرومین استان که باهمکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، تولید الکل ۷۰ درصد در آزمایشگاه دانشگاه آزاد اسلامی جهت ضد عفونی کردن منازل افراد مبتلا به بیماری کرونا در سطح استان انجام داده اند.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه‌های استان قم خاطر نشان کرد: جنبش استادی بسیج اساتید در سطح استان فعالیت‌ها و اقدامات پیش بینی شده در قالب طرح جهادی مبارزه علیه ویروس کرونا را با توجه به ظرفیت‌هایی که در اختیار دارد اجرا خواهند کرد و تا شکست کامل کرونا در کنار مردم و مسئولان به رسالت خود عمل خواهند کرد.

شفیعی گفت: به برکت توسلات این روز‌های مردم مؤمن ایران به حضرات معصومین علیهم السلام  خداوند بر کشور عزیزمان که زادگاه و آرامگاه شهیدان والامقامی، چون شهید سلیمانی‌ها، زین الدین‌ها، صادقی‌ها، دل آذر‌ها و باکری هاست، تفضل و عنایت نماید و بر تن تمام مردمی که در کشور‌های دیگر نیز به این بیماری دچار شده‌اند، لباس صحت و عافیت بپوشاند.
 
انتهای پیام
ارسال نظرات