نخستین نشست مشترک سال ٩٩ اتاق اصناف مرکز استان هرمزگان با حضور رئیس اتاق و هیات همراه در دفتر فرمانده سپاه ناحیه بندرعباس برگزار گردید و بر ارائه برنامه عملیاتی دولت برای حمایت از اصناف و جبران خسارت آنان در تعطیلات کرونایی تاکید شد.
کد خبر: ۹۲۳۱۱۹۳
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷

به گزارش روابط عمومي اتاق اصناف مركز استان هرمزگان عبدالمجيد جلالي صبح امروز در ديدار با فرمانده سپاه ناحيه بندرعباس با اشاره به درايت مقام معظم رهبري در مديريت نظام، كشور و اتفاقات منطقه و جهان اسلام و همچنين نامگذاري سال با عنوان جهش توليد اظهار داشت: همراهي مردم ولايي ايران اسلامي نشات گرفته از فرهنگي است كه به بركت رهبري هاي داعيانه امام خامنه اي شكل گرفته است.

 وي در ادامه با اشاره به اقدامات داوطلبانه اتاق اصناف مركز هرمزگان و فعالان صنفي اين استان در همراهي با دانشگاه علوم پزشكي استان و ستاد مقابله با کرونا ضمن فرهنگ سازي، آموزش و حتي تعطيلي بازارها و مجتمع هاي تجاري به طرح فاصله گذاری اجتماعی در راستای پيشگيري بيماري كرونا كمك كردند.

 رئيس اتاق اصناف مركز استان هرمزگان بيان داشت: اتحاديه‌هاي صنفي مختلف استان به ويژه اتحاديه خياطان با ورود به موضوع توليد ماسك البسه مورد نياز پرسنل درمان و بیماران در اين برهه، اقدامات شاياني را با كمك بسيج محلات و با ايجاد كارگاه هاي توليدي انجام دادند.

 جلالي با درخواست از بسيج براي حمايت از واحدهاي فعال در زمينه تهيه و توزيع محصولات و كالاهاي بهداشتي مرتبط با بيماري كرونا تصريح كرد: تمام برنامه هاي اتاق اصناف را برای پیشبرد اهداف نظام در امر مبارزه و پیشگیری کرونا ویروس به کار خواهیم برد.

 وی همچنین در ادامه با تشكر ويژه از اتحاديه های صنفی استان به خصوص صنف طلا و جواهر بندرعباس که در روزهای آغازین شیوع ویروس کرونا گفت: همراهی و تعامل فعالان صنفی با روسایی اتحادیه با هدف کمک به شهروندان و حفظ سلامت جامعه قابل تحسین بوده است.

 سرهنگ حسين درويشي نيز در ادامه اين نشست صميمي با تشكر از همراهي و تعامل بسيار نزديك اتاق اصناف و بازاريان بندرعباس با بسيج در برنامه هاي مختلف به ويژه كنگره ملي شهداي استان هرمزگان اظهار داشت: بيشترين آسيب در زمان بروز بيماري كرونا به قشر اصناف و بازاريان وارد شده و نيازمند اين هستيم كه برنامه دقيقي براي حمايت و جبران خسارت ها از سوی دولت ارائه گردد.

 درويشي با اشاره به تجمع برخي شهروندان در ساحل شهر بندرعباس افزود: مديريت شهرستان نيازمند همراهي مردم با ستاد پيشگيري استان و البته تدبير بيشتري است.

 فرمانده سپاه ناحيه بندرعباس تصريح كرد: پس از دستور فرمانده ستادكل نيروهاي مسلح در خصوص غربالگري در ورودي و خروجي‌هاي شهرستان با استفاده از نیروی بسیج در سطح بندرعباس به صورت شبانه روزي اقدام گردید.

 وي در ادامه با اشاره به موج بازگشت نيروهاي كار غير بومي ساكن استان اظهار داشت: دستور فعاليت برخي صنوف و مشاغل با توجه به كمبود تجهيزات درماني، بزرگترين چالش سلامت براي شهروندان استان خواهد بود.

  سروان پاسدارمهدي قنبري فرمانده حوزه مقاومت مالك اشتر نيز در ادامه با تشكر ويژه از هيات رئيسه اتاق اصناف به واسطه همكاري با بسيج اظهار داشت: روسا و مديران اتاق اصناف همواره با روحيه جهادي در اين ايام در خدمت رساني به مجموعه تحت نظارت پيشتاز هستند.

 علي شعباني رئيس اتحاديه خياطان بندرعباس نيز با ارائه گزاشي از برنامه هاي اجرايي اين اتحاديه در زمینه توليد ماسك و لباس مخصوص كادر درماني استان اظهار داشت: تامين مواد اوليه اين كارگاه ها يكي از مشكلات پيش رو بود كه با همكاري سازمان صنعت و معدن اين مشكل مرتفع گرديد.

 وي در ادامه تاكيد كرد: با لطف و عنايت خداوند و پشتكار توليدكنندگان هرمزگاني و تهيه مواد اوليه بالغ بر ٧٠ درصد از البسه بيمارستاني و ماسك استان را در كارگاه‌هاي موجود تامين مي‌كنيم
 

ارسال نظرات