مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی از راه‌اندازی قرارگاه معنویت و سلامت در این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۲۳۱۳۰۶
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۰

 حجت‌الاسلام عبدالرحیم نجفقلی‌زاده سرایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، اظهار کرد: راه‌اندازی قرارگاه معنویت و سلامت در دستور کار سپاه شهدای استان قرار گرفته است و ماموریت‌های محوله در این زمینه انجام خواهد گرفت.

وی ضمن تقدیر از بخش‌های مختلف کشورمان برای مقابله با کرونا به ویژه کادر درمانی، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب نیز در صحبت‌های امروزشان به درخشش مردم در برهه کنونی و انجام اقدامات ابتکاری در سراسر کشور اشاره کردند و از کادر درمانی نیز قدردانی کردند.

این مسئول با بیان اینکه از مدت‌ها قبل قرارگاه پدافند زیستی برای مقابله با ویروس کرونا در سپاه شهدای استان راه‌اندازی و فعال شده است، ادامه داد: فقط به آن اکتفا نشده و همگام با سراسر کشور قرارگاه معنویت و سلامت نیز ایجاد شد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی اظهار کرد: فرزندان ملت در این مجموعه بهترین مصداق پاسداری را خدمت به مردم می‌دانند پس برای اینکه باری از دوش مردم برداشته شود، در برهه‌‌های گوناگون اعم از سیل یا زلزله و در موارد نادری همچون شیوع ویروس همواره در کنار آحاد جامعه هستیم.

اعزام طلاب به آرامستان‌‌ها و مراکز درمانی

سرایی با بیان اینکه ضمن جلب مشارکت طلاب پاسدار و بسیجی، قرارگاه سلامت معنوی را ایجاد کرده‌ایم، گفت: کمک به سلامت جامعه و بیماران، ایجاد نشاط، تلاش برای مساعدت به خانواده‌های بیماران و متوفیان، همچنین حفظ حرمت مومنان متوفی با انجام مراحل شرعی کفن و دفن، اهدافی است که در این مجموعه دنبال می‌شود.

وی اعزام روحانیون بسیجی به مراکز درمانی،  آرامستان‌ها، عملیات ضدعفونی و ارائه خدمات بهداشتی برای برگزاری مراسم کفن، دفن و تغسیل را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: همچنین برای تقویت روحی و روانی خانواده‌ها اقداماتی انجام خواهد گرفت.

این مسئول به همکاری اعضای قرارگاه با مساجد، پایگاه‌های مقاومت بسیج، حوزه‌های علمیه و ... را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: همکاری تنگاتنگی با وزارت بهداشت، شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی وجود دارد.

انتهای پیام

ارسال نظرات