خبرهای داغ:
مدیرکل نظارت و هماهنگی امور خدمات شهری شهرداری قم گفت: آب‌گرفتگی‌های دو روز گذشته در سطح شهر قم با حضور ۱۵۰۰ نیروی خدمات شهری رفع شد.
کد خبر: ۹۲۳۱۵۰۵
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۹


به گزارش خبرگزاری بسیج از قم،سید محسن میرهادی با اشاره به خدمات شهرداری در جهت آب‌گرفتگی‌های قم اظهار داشت: با توجه به آمادگی شهرداری قم نسبت به بارندگی‌های دو روز اخیر و هشدار‌های هواشناسی قم، برنامه‌ریزی دقیقی در سطح شهرستان قم انجام و آمادگی کاملی در مناطق ۸ گانه و سازمان‌های شهرداری فراهم شد.

مدیرکل نظارت و هماهنگی امور خدمات شهری شهرداری قم افزود: به‌ویژه از دو شب قبل، نیرو‌ها در سطح شهر حضور داشتند و با شروع بارندگی، به رفع آب‌گرفتگی‌های سطحی و معابر در سطح شهر اقدام کردند و در دو شیفت کاری همکاران آماده خدمت‌رسانی شدند.

وی تصریح کرد: با تمهیدات لازم و حضور به‌موقع نیرو‌ها در خدمت شهری، مشکل خاصی در جهت آب‌گرفتگی به وجود نیامد و آب‌گرفتگی‌های دو روز گذشته در سطح شهر قم با حضور ۱۵۰۰ نیروی خدمات شهری در دو شیفت رفع شد.

میرهادی بیان کرد: با وجود بارش باران بیش از ۳۶ میلی‌متر در سطح شهر قم، موردی از آب‌گرفتگی در منازل گزارش نشد و تنها چند مورد آب‌گرفتگی جزئی اعلام که با حضور به‌موقع نیرو‌ها رفع شد، در آب‌گرفتگی معابر نیز، با حضور نیرو‌ها و تجهیزات، مشکل خاصی به وجود نیامد.

وی خاطرنشان کرد: لایروبی کانال‌ها و انهار به‌خوبی انجام‌شده بود و درزمینهٔ تجهیزات موتوری مناطق در آماده‌باش بودند و دراین‌باره نیز با مشکلی مواجه نشدیم.

مدیرکل نظارت و هماهنگی امور خدمات شهری شهرداری قم گفت: آمادگی کامل ۱۳۷ در شهرداری قم از دیگر خدمات در این بخش بود و مواردی که شهروندان اعلام می‌کردند در اولین فرصت اقدام به اعزام نیرو می‌شد تا مشکل آب‌گرفتگی رفع شود.

وی افزود: آب‌گرفتگی تونل غدیر یکی از موارد آب‌گرفتگی فرامنطقه‌ای بود که به‌طور موقت مسدود شد و در حال حاضر با تلاش نیرو‌ها این تونل بازگشایی‌شده است و تردد انجام می‌شود، همچنین بالادست شهرک دانشگاهی پردیسان دچار آب‌گرفتگی در بخشی از معابر شد که با مدیریت لازم، آب‌ها هدایت شد و در چند نقطه مانند خیابان معلم به‌طور موقتی در سطح معابر شاهد آب‌گرفتگی بودیم که رفع شد.

میرهادی عنوان کرد: با تصمیم ستاد مدیریت بحران از دو شب قبل مسدود کردن بلوار شهید سلیمانی و داخل رودخانه در دستور کار قرار گرفت و پیش‌بینی سیلاب انجام‌شده بود و بر این اساس آمادگی کامل وجود داشت و ورودی‌ها مسدود شد و تا عادی شدن شرایط این مسیر مسدود است.

وی تصریح کرد: تمام همکاران در خدمات مدیریت شهری درصحنه حضور دارند و با توجه به سیل رودخانه، شهروندان برای دیدن سیلاب ممکن است در این مسیر حضور یابند که بحث‌های ایمنی در حال انجام است و نیرو‌های تخلفات شهری مستقر هستند و تذکرات لازم را به شهروندان می‌دهند و انتظار می‌رود به این توصیه‌ها توجه شود.

مدیرکل نظارت و هماهنگی امور خدمات شهری شهرداری قم خاطرنشان کرد: همکاران آتش‌نشانی در سطح شهر در آماده‌باش هستند و در اولین فرصت مسیر آب‌گرفتگی را دنبال می‌کنند و آمادگی تمامی نیرو‌ها تا شنبه با توجه به‌پیش بینی هواشناسی مبنی بر تداوم بارش باران ادامه دارد.
 
انتهای پیام
ارسال نظرات
پر بیننده ها