خبرهای داغ:
سرمست گفت: باید از فرصت پیش آمده در تحقق دولت الکترونیک بیشترین استفاده را داشته باشیم.
کد خبر: ۹۲۳۱۹۶۰
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج ازقم، بهرام سرمست استاندار قم عصر شنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و عملیات پاسخ به بحران در تالارکرامت استانداری قم، گفت: بخشی از این اقدام به عزم و اراده مدیران، زیر ساخت‌ها و تربیت شهروند الکترونیک بستگی دارد.

وی بیان کرد: تمام اداره‌های استان می‌توانند در این زمینه حرکت کنند، و این یک تکلیف و برنامه قابل تحقق به شمار می‌آید.

سرمست گفت: اداره‌کل توسعه مدیریت و منابع استانداری قم باید با تهیه جدول فرآیند‌های اداری، عملکرد هر یک از دستگاه‌های استان را در حوزه دولت الکترونیک مورد رصد قرار دهد.

از مجموع یک هزار و ۹۰۰ خدمتی که توسط دستگاه‌های دولتی قم به مردم این استان ارائه می‌شود، ۷۰۰ خدمت قابلیت الکترونیکی شدن دارد.

استاندار قم دربخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از همکاری، هماهنگی و مشارکت مجدانه مدیران قم و مردم این استان در اجرایی نمودن و رعایت قوانین و مقررات مربوط به طرح فاصله گذاری اجتماعی در روز طبیعت و نیمه شعبان، تصریح کرد: در این دو مورد به نحو خیلی خوبی عمل شد که در کشور مثال زدنی است.

وی همچنین با اشاره به اجرای فاصله گذاری هوشمند آن را بخشی از فاصله‌گذاری اجتماعی بسیج ملی مبارزه با ویروس کرونا عنوان کرد، و گفت: در این خصوص باید در مبادی ورودی و خروجی‌های قم با جدیت عمل شود، و پلیس راهنمایی و رانندگی استان نیز آن را با برنامه‌های مکملی که است، با شیب نزولی به پیش ببرد، و در این راستا گشت‌های پلیس راهور نیز نقش موثری دارند.

استاندار قم همچنین اولویت موضوع بازگشایی ۱۱ صنف کم خطر مشخص شده توسط ستاد ملی کرونا را سلامتی کسبه، مشتری‌ها و آحاد جامعه دانست، و گفت: مطابق طرح فاصله گذاری هوشمند وقتی به واحد صنفی مجوز داده می‌شود، به هیچ وجه نباید حامل و انتشار دهنده ویروس باشد.

وی همچنین با اشاره به تعابیر و تفاسیر صورت گرفته در خصوص واحد‌های عرضه کننده غذای آماده و به اصطلاح بیرون بر نیز گفت: در خصوص کم ریسک یا پر ریسک بودن این واحد‌ها هر گونه تعبیر و تفسیری که در ستاد ملی کرونا صورت گیرد، اجرایی خواهد شد.

سرمست همچنین در خصوص ۵۹ واحد صنفی کم ریسک و کم خطر تعیین شده از سوی ستاد ملی کرونا نیز عنوان کرد: فعالیت این واحد‌ها مشروط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همچنین ثبت نام در سامانه وزارت بهداشت می‌باشد.

وی با اشاره به تاخیر در راه اندازی سامانه یاد شده یادآور شد: این موضوع باید به گونه‌ای مدیریت شود و همه اصناف فرصت کافی برای ثبت نام پیدا کنند، و در صورت ثبت نام نکردن به آن‌ها تذکر و اخطار‌های لازم داده شود.

استاندار قم همچنین تشکیل کارگروهی متشکل از دانشگاه علوم پزشکی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و تشکیلات قضایی را برای نظارت بر چگونگی ثبت نام و رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط اصناف این استان را مورد توجه قرار داد، و گفت: فرمانداری نیز در این زمینه نظارت عالیه دارد.

وی در واکنش به برخی پیشنهاد‌های مطرح شده در این جلسه در خصوص قرار دادن مجتمع‌های تجاری در ردیف اصناف کم خطر، گفت: فعالیت مجدد اصناف و کسب و کار‌های مختلف به صورت پلکانی و تدریجی است، و هر صنفی نیز با توجه به میزان ریسک و خطر پذیری که از آن برخوردار است، به تشخیص ستاد ملی کرونا رتبه بندی شده و در ردیف اصناف کم خطر و یا پر خطر قرار می‌گیرد.

طبق اعلام اتاق اصناف قم از مجموع ۴۰ هزار اصناف موجود در قم ۱۵ درصد آن‌هایی که در گروه صنوف کم خطر هستند، در سامانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ویژه طرح فاصله گذاری هوشمند و مرحله دوم طرح ملی بسیج ملی مبارزه با کرونا ثبت نام کردند.

به گزارش بسیج،رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز شنبه اعلام کرد: تاکنون ۷۰ هزار و ۲۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۲۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۴ هزار و ۳۵۷ نفر رسیده است.

کیانوش جهانپور درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی ۱۸۳۷ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد. با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۷۰۰۲۹ نفر رسید.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات