امروز شیوع کرونا در دنیا اگرچه دنیا را با دشواری‌هایی روبه روساخته و باهجوم خود تقریباً اقتصاد بین‌الملل را فلج کرده و درکمتر کشوری است که این فلجی مشاهده نشده باشد.
کد خبر: ۹۲۳۳۷۷۴
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، پایین آمدن شدید قیمت نفت از ۴۰ دلار به حدود ۱۶ دلار؛ کاهش تشدید نرخ سهام در بازار‌های بین‌المللی؛ کاهش شدید سرمایه‌گذاری؛ کاهش فروش محصولات مختلف؛ افزایش شدید نرخ بیکاری در کشور‌ها و افزایش هنگفت هزینه‌های تولیدی، اداری و خدماتی بخش‌هایی از این شوک سنگین اقتصادی به حساب می‌آیند. اما درس‌هایی نیز برای بشریت امروز دارد که به طور خلاصه در ذیل به آن اشاره می‌گردد.

۱-کرونا و انسان‌های تربیت شده در مکتبها:امروز با شیوع کرونا ما شاهد عملکرد انسان‌های تربیت شده در مکتب‌های دنیا علی الخصوص مکتب مادی گرایانه دموکراسی غرب و مکتب الهی دموکراسی اسلامی هستیم. امروز آن چیزی که ما از عملکرد انسان‌های تربیت شده در دموکراسی غربی به دور از دسترس رسانه‌های بیگانه به لطف کرونا مشاهده می‌کنیم برخلاف چیز‌هایی است که سال‌ها غول رسانه‌های غربی به خورد مردم می‌دادند. ما امروز شاهد دزدی ماسک از همدیگر در سطح دولت‌ها، حمله مردم به فروشگاه‌ها، خرید اسلحه برای کشتن همدیگر، خودکشی به خاطر ترس و نا امیدی، عدم احساس مسئولیت پرستاران، رها کردن سالمندان در آسایشگاه‌ها (که زمانی برای نجات یک گربه چه سروصدایی در فضای مجازی راه نمی‌انداختند)، صف‌های طولانی برای خرید غذا رها شدن اجساد در خیابان‌ها، احساس تنهایی، ترس، نا امیدی، استرس و خیلی چیز‌های عجیب و غریبی که امروز کرونا آن واقعیت‌ها برای جهانیان برملا می‌کند، اما در طرف دیگر و در مکتب الهی و دموکراسی اسلامی ما شاهدایثار، فداکاری، امید، فرهنگ غنی، گذشت، انفاق، مجاهدت شبانه روزی، یکدلی و تولید هستیم که به خاطر پخش در رسانه‌ها به جزئیات آن واردنمی شویم واین است خروجی دومکتب، مکتب مادی گرا و مکتب انسان سازکه حاصل نظام مقدس جمهوری اسلامی و وجود پربرکت مقام معظم رهبری می‌باشد.

۲-آشکار شدن هرچه بیشتر نفاق و دورویی و یک بام دو هوای شبکه‌های بیگانه مانند اینترنشنال؛ bbc، و voa,.. در نحوه خبررسانی در خصوص آن زمانی که چین و ایران به کرونا گرفتارشدند و نحوه خبررسانی آن شبکه‌ها که چگونه با پخش خبر‌های جعلی و کلیپ‌های ساختگی در صدد نا امیدی مردم بودند و نحوه اطلاع رسانی در خصوص شیوع کرونا در آمریکا و کشور‌های غربی که طوری وانمود می‌کنند که همه چیز عادی و طبیعی است و پیش می‌اید.

۳-کرونا ثابت کرد ما می‌توانیم. امسال که مقام معظم رهبری (مدظله) آن را سال جهش تولید نامیده اند با توجه به اینکه اکثر ملاک‌های پیشرفت یک کشور در ایران ما آماده است از قبیل: سرمایه که حدود ۲۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه در دست مردم داریم، نیروی انسانی تحصیلکرده، زیر ساخت‌های آماده کشور، منابع طبیعی کشور که بصورت دست نخورده باقی مانده است و فقط کمی باور مسئولین نسبت به مردم خود و احساس خود باوری کم داریم که فکر کنم با آمدن کرونا وجهاد مردم در عرصه‌های مختلف از قبیل: تولید مواد ضد عفونی، ماسک، تولید کیت و خیلی موارد مرتبط دیگر وپیشرفت‌های چشمگیر این اعتماد در مسئولین و مردم ایجاد شد که اگر بخواهیم می‌توانیم و قطعا در آینده نزدیک شاهد آن خواهیم بود.

۴- بازهم تکرار شدن داستان پشه و نمرود، که از سر غرور و تکبر ادعای خداوندی می‌کرد با یک پشه مغلوب شد و امروز نیز برخی کشور ها‌ی سلطه گر و زورگو بدست خود و با موجودی کوچکتر از پشه بنام کرونا فهمیدند هرچقدر هم پیشرفت داشته باشند در مقابل خدا هیچند.
 
افشار تیمورپور
ارسال نظرات