در نشست فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء و رییس سازمان بسیج دانشجویی مقرر شد با توجه به ظرفیت‌های موجود تفاهم‌نامه‌ای بین دو مجموعه منعقد شود تا آغازی برای اقدامات مشترک جهت حل مسائل مردم باشد.
کد خبر: ۹۲۳۴۸۰۴
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، نشست مشترک سازمان بسیج دانشجویی و فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) با حضور مشاورین و مدیران هلدینگ های این قرارگاه و معاونین سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد.

سعید محمد فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء در این نشست ضمن آشنایی با اقدامات بسیج دانشجویی کشور در بخش‌های مختلف مهمترین بسترهای مشارکت فی مابین را بررسی کرد.

وی گفت: از زمان انتصاب اینجانب پیگیر بودم که به سوی مسائل اصلی کشور برویم؛ لذا با این نگاه که نیاز‌های انقلاب اسلامی چیست و کجا‌ها غفلت شده، برنامه ریزی شد تا عملکرد قرارگاه به مسیر درستی هدایت شود.

وی با بیان اینکه برای هلدینگ‌های موجود در عرصه هایی، چون صنعت و معدن، کشاورزی و پایین دستی هدف گذاری شده و دست به اقدام زده ایم و در حال حرکت هستیم، افزود: با توجه به شناسایی یک سری از مسائل توسط بسیج دانشجویی و از طرفی با توجه به رویکرد کلی قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) خوب است که همکاران ما از فعالیت های بسیج دانشجویی مطلع شوند و با بهره گیری از نقطه نظرات، در مسائل مشترک و ظرفیتهای موجود هم افزایی صورت گیرد.

محمد افزود: نیرو‌های بسیج دانشجویی نیرو‌هایی زحمت کش، تلاش گر، اهل فکر و با روحیه و انگیزه انقلابی هستند که در حوزه‌های مختلف به قدر وسع خود وارد شده اند.

وی ادامه داد: طرفی قرارگاه خاتم الانبیاء هم در بعضی حوزه های زیرساختی کشور مشغول کار است؛ بنابراین بهم‌رسانی قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) و بسیج دانشجویی می‌تواند موجب شکوفایی استعداد‌ها و حل مسائل و مشکلات در سطح نظام شود.

وی بیان کرد: از سویی دیگر توانایی ما محدود است و در سطح دولت نیستیم لذا امیدواریم با روی کار آمدن مجلس جدید و رفع خلاء‌های قانونی، از این ظرفیت ها و این توانمندی ها استفاده بهینه شود و تشکیل تمدن اسلامی که مورد نظر مقام معظم رهبری نیز بوده در آینده ای نزدیک محقق شود.

نیک‌روش رئیس سازمان بسیج دانشجویی نیز در این نشست با بیان اینکه نام قرارگاه خاتم‌الانبیاء با امید و پیشرفت و آبادانی قرین است و این جای شکر دارد، گفت: اکنون که در طلیعه گام دوم انقلاب اسلامی هستیم، انشاءالله بنا است در این گام بیش از پیش حلاوت پیروزی انقلاب اسلامی و حاکمیت نظام ولایی به کام مردم چشانده شود.

️وی افزود: یقیناً مأموریت قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) به مراتب از گذشته حساس تر و خطیرتر است و ما نیز امیدواریم به قدر توانمان کمک کار این قرارگاه باشیم. به هر روی بسیج دانشجویی مجموعه ای است که به شبکه‌ای از جوانان مومن و انقلابی متصل است که رهبر معظم انقلاب نیز همواره بار انقلاب را بر دوش این عده گذاشته اند.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی با بیان اینکه بدنه کارشناسی و متخصصین کشور عملا در شبکه بزرگ دانشگاهی کشور با حدود ۴ میلیون دانشجو که تقریبا یک چهارم آنها دانشجویان تحصیلات تکمیلی هستند رشد می کنند، لذا دانشگاه‌ها از اهمیت بسزایی برخوردار هستند، گفت: فرمان تاسیس بسیج دانشجویی بیانگر عمق راهبردی امام خمینی است.

نیک روش گفت: امروز شبکه پرشور و فعال بسیج دانشجویی با رویکرد مسئله محوری و نقش آفرینی تخصصی که مبتنی بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب است فعالیت می‌کند و این رویکرد مهم ترین نقطه اشتراک بسیج دانشجویی با قرارگاه خاتم الانبیا است.

گفتنی است؛ در این نشست جزئیات طرح اعتلای سازمان بسیج دانشجویی، مجموعه سامانه های نظام مسائل که با رویکرد جمع سپاری حل مشکلات به وجود آمده، برنامه عملیاتی معاونت پژوهش و فناوری و عملیات جهادی تشرح شد و پس از آن نیز مدیران هلدینگ-های قرارگاه خاتم الانبیاء به بیان کلیات عملکرد خود و زمینه های همکار مشترک پرداختند.

در پایان مقرر شد با توجه به آشنایی به وجود آمده و ظرفیت های موجود تفاهم‌نامه‌ای بین دو مجموعه منعقد شود و این تفاهم نامه آغازی برای اقدامات مشترک جهت حل مسائل مردم و انقلاب اسلامی باشد.

ارسال نظرات