خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه رسانه ها باید رخدادها، رخوت ها و رخنه ها را به درستی تحلیل کنند، گفت: رسانه ها باید تحلیل های واقع بینانه داشته باشند تا مانع از تحلیل منحرفانه دشمن شوند.
کد خبر: ۹۲۳۴۸۹۸
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، «حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی» در نشست نقش رسانه ها در رزمایش مواسات که در محل ساختمان اقشار بسیج برگزار شد، به سه محور رخدادهای اجتماعی و فرهنگی، رخوت ها و رخنه ها اشاره کرد که ممکن است به انقلاب اسلامی صدمه بزند و توجه رسانه ها را به این محورها جلب کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه رسانه ها باید رخدادهایی که ممکن است در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی نمود پیدا می کند را رصد کنند، اظهار کرد: نباید نسبت به رخدادها بی تفاوت بود و به سادگی از آن گذشت بلکه باید آن را تحلیل کنیم.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه ولایت فقیه، عالی ترین مرجعی است که ما باید تحلیل ها را از ایشان یاد بگیریم، ادامه داد: بیانیه گام دوم انقلاب یک تحلیل عالمانه، حکیمانه و واقع بینانه است که موضوع «چه بودیم، چه شدیم و کجا خواهیم رفت» را تحلیل می کند.

وی با بیان اینکه رسانه ها باید تحلیل های واقع بینانه داشته باشند تا مانع از تحلیل انحرافانه دشمن شوند، افزود: خصوصا بسیج رسانه باید در این راه قدم بگذارد مثلا جهش تولید یک رخداد است که می توان در این بخش کارهای خوب و تحلیل های کاملی انجام داد.

حجت الاسلام یعقوبی در توضیح مسئله رخوت هم با اشاره به اینکه برخی مسجدی ها و هیئتی ها شاید دچار رخوت شده باشند، به رسانه ها توصیه کرد این انگیزه ها را شناسایی و تحلیل و چرایی این موضوع را کنکاش کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، محور بعدی مورد توجه رسانه ها را رخنه گری در انقلاب نام برد و گفت: رخنه گران، نفوذی هایی هستند که نه برای حمایت از انقلاب بلکه برای صدمه زدن به انقلاب وارد میدان شده اند و رسانه ها و بسیج رسانه باید موضع خود را با آنان مشخص کند.

وی ضمن تأکید بر توجه رسانه ها به این سه محور و میدانی عمل کردن بر تقویت فضای مجازی تأکید مضاعف کرد و با اشاره به اینکه باید در فضای مجازی پر قدرت ظاهر شد، افزود: در فضای مجازی نباید فقط توزیع کننده باشیم بلکه باید به تولید محتوا هم اندیشید.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود به سه واژه صدقه، مواسات و ایثار در فرهنگ دینی در راستای کمک به دیگران اشاره کرد و گفت: صدقه، اختیاری و برای رفع بلاست ولی مواسات در مرحله بالاتری قرار دارد و به معنی دیگران را شریک مال خود کردن، است.

وی ایثار را از خودگذشتگی و بخشیدن آن چیزی دانست که برای ما دوست داشتنی است و بیان کرد: اسلام می خواهد ما را تربیت کند و از صدقه به ایثار برساند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها