خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد قزوین

ساماندهی 19 گلزار قزوین با 204 مزار شهید به اتمام رسید

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین از ساماندهی 19 گلزار شهدای استان قزوین با 204 مزار شهید و اعتبار 3 میلیارد ریال خبر داد.
کد خبر: ۹۲۳۶۷۸۴
|
۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۲

غلامرضا حقایق‌پور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین بیان کرد: ساماندهی 19 گلزار شهدای استان قزوین با 204 مزار شهید و اعتبار 3 میلیارد ریال به پایان رسیده است.

وی افزود: این ساماندهی در گلزارهای شهدای تنوره با 2 مزار شهید، سنگان با 2 مزار شهید، ترکان با یک مزار شهید، زواردشت با 2 مزار شهید و اوان با 7 مزار شهید در شهرستان قزوین انجام شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین ادامه داد: همچنین ساماندهی گلزارهای شهدای آفتابدره با یک مزار شهید، فارسیان با دو مزار شهید، و یکصد سنگ مزار شهید در گلزار شهدای شهر قزوین به اتمام رسیده است.

این مقام مسوول گفت: عملیات بازسازی گلزارهای شهدای فارسجین با 33 مزار شهید، خورهشت با 11 مزار شهید، نرجه با 14 مزار شهید، تاکند با 4 مزار شهید، مهین با 2 مزار شهید و شنین با یک مزار شهید در شهرستان تاکستان نیز به پایان رسیده است.

حقایق‌پور افزود: همچنین گلزار شهدای خوزنین 3 با 5 مزار شهید در شهرستان‌ بوئین‌زهرا، گلزارهای شهدای ورس با 2 مزار شهید و حسن‌آباد کلج با 5 مزار شهید در شهرستان البرز و گلزارهای شهدای خوزنان با 6 مزار شهید و مورآباد با 4 مزار شهید در شهرستان آبیک بازسازی شده است.

ساماندهی گلزارهای شهدا ادامه دارد
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با بیان اینکه ساماندهی گلزارهای شهدا از اهمیت بسزایی برخوردار است، گفت: انجام این مهم با هدف زنده نگه داشتن یاد شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دستور کار مسئولان استانی است.

این مقام مسوول افزود: حفظ، نگهداری و رسیدگی منظم و مرتب گلزارهای شهدا حداقل کاری است که مسئولان می‌توانند با انجام آن دین خود را نسبت به شهدا و بازماندگان‌شان ادا کنند.

حقایق‌پور با اشاره به اینکه ساماندهی گلزارهای شهدا طی سال‌های گذشته یک بار انجام شده است، گفت: با توجه به گذشت زمان و وضعیت آب و هوا، بسیاری از سنگ مزار شهیدان به ویژه در روستاها تخریب شده و امروز نیاز به مرمت و بازسازی دارند.

وی افزود: مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران مسایل و مشکلات گلزارهای شهدای استان قزوین را در کارگروه ساماندهی گلزارهای شهدای استان مطرح می‌کنند و سپس به همت و مشارکت مدیران دستگاه‌های اجرایی، تصمیمات لازم جهت عملیاتی شدن ساماندهی این گلزارها اتخاذ می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین ادامه داد: بازسازی گلزارهای شهدای استان قزوین به همت مسئولان استانی همچنان ادامه دارد تا وضعیت عمرانی و فضای فیزیکی همه گلزارها به حد مطلوب برسد.

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار