خبرهای داغ:
حرکت جهادی بسیجیان ذوب آهن اصفهان

مهندسی معکوس تبخیر کننده سریع بلوک اکسیژن

معاون مکانیک کارگاه اکسیژن شرکت ذوب آهن اصفهان با بیان اینکه بسیج شهید تندگویان به کمک جمعی از مهندسین، مهندسی معکوس تبخیر کننده سریع بلوک اکسیژن را رقم زدند، خاطر نشان کرد: بعد از طراحی، مونتاژ و ساخت این دستگاه امروز نصب آن در حال انجام است.
کد خبر: ۹۲۳۷۰۶۳
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج،در روز بسیج کارگری و روز جهانی کار و کارگر معاون مکانیک کارگاه اکسیژن شرکت ذوب آهن اصفهان با بیان اینکه واحد بسیج شهید تندگویان به کمک جمعی از مهندسین، مهندسی معکوس تبخیر کننده سریع بلوک اکسیژن را رقم زدند، خاطر نشان کرد: بعد از طراحی، مونتاژ و ساخت این دستگاه امروز نصب آن در حال انجام است.

عبدالله نقدی پور گفت: واحد علمی پژوهشی بسیج ذوب آهن سال گذشته با مبلغ حدود 20 میلیارد تومان صرفه جویی نقدی برای کارخانه داشته است و در نظر دارد در سال جدید با چند طرحی که نیاز کارخانه است، صرفه جویی های جدید داشته باشد و برخی دیگر از قطعات و دستگاه ها را بومی سازی کند.

وی افزود: این طرح حدود 4 تن و 600 گرم وزن قطعه قبلی بود و به خاطر فرسایش دیگر قابل استفاده نبوده است و جایگزین آن قطعه ای با 60 کیلوم گرم ساخته شده که با همان روش کار و فرآیند کار می کند.

معاون مکانیک کارگاه اکسیژن ذوب آهن تصریح کرد: این واحد به دلیل اینکه موادی مانند اکسیژن مایع دارد نمی تواند آن ها را در سطح اتمسفر رها کند و باید حتما دستگاهی به نام «تبخیر کننده» آن ها را تبدیل به گاز کند.

وی اضافه کرد: یک لیتر اکسیژن مایع به 700 لیتر گاز تبدیل می شود و بعد از این مرحله در سطح اتمسفر  در ارتفاع 40 متری رها می شود؛ این مرحله یکی از مهمترین قسمت های کارگاه اکسیژن شرکت ذوب آهن اصفهان است.

ارسال نظرات