خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود،در پیامی فرارسیدن روز گرامی داشت مقام استاد و معلم را تبریک گفت.
کد خبر: ۹۲۳۷۱۶۹
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵
پیام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود به مناسبت روز گرامی داشت مقام استاد و معلمبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، دکتر سید احمد ابوالقاسمی فر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود؛ در پیامی فرا رسیدن ۱۲ اردیبهشت، سالروز بزرگداشت مقام والای استاد را به تمامی اساتید و معلمان، به خصوص اساتید فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود تبریک گفت.
متن این پیام به شرح زیر است:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّکَ الَّذِی خَلَقَ ﴿۱﴾
خَلَقَ الْإِنْسَانَ مِنْ عَلَقٍ ﴿۲﴾
اقْرَأْ وَرَبُّکَ الْأَکْرَمُ ﴿۳﴾
الَّذِی عَلَّمَ بِالْقَلَمِ ﴿۴﴾
عَلَّمَ الْإِنْسَانَ مَا لَمْ یَعْلَمْ ﴿۵﴾
به نام خداوند رحمتگر مهربان
بخوان به نام پروردگارت که آفرید. انسان را از علق آفرید. بخوان و پروردگار تو کریم‌ترین است. همان که به وسیله قلم آموخت. آنچه را که انسان نمى‏ دانست آموخت.

۱۲ اردیبهشت ماه امسال برای نخستین بار پس از چند ده سال مصادف با ماه رمضان ماه بهار قرآن شده است. در این ماه مبارک، قرآن با عظمت از جانب پروردگار بر قلب الگوی بشریت نازل شد و خداوند یکتا قرآن کریم را با این آیات بر قلب پیامبر اکرم (ص) نازل کرد: «بخوان به نام پروردگارت که آفرید...» در شروع نزول وحی گویی خداوند خود را معلمی برای انسان می‌خواند که با قلم آموختن را آغاز کرده است و به انسان آنچه را نمی‌دانسته آموزش داده است و این است شأن مقام معلم که خداوند پس از آنکه خود را خالق و اکرم نامید صفت معلم بودن را برازنده ذات پاک خود دانسته است.
۱۲ اردیبهشت ماه سالروز بزرگداشت یکی از فداکارترین معلم هاست. استاد شهید مرتضی مطهری؛ که در روشنگری اقشار باسواد به ویژه قشر فرهنگی جامعه قدم‌های اساسی برداشت و آثار عمیق وی در احیای فکر دینی اصیل و بی پیرایه و منطبق با نیاز روز جامعه در حال گذار ما بسیار مؤثر افتاد. استاد شهید مرتضی مطهری معلمی بود، که در برهه‌ای از تاریخ این مرز و بوم، هدایت گر نسل جوان و انقلابی بود. او معلمی بود که با استدلال‌های منطقی و منطبق بر شریعت اسلامی معتقدین به مارکسیسم و سوسیالیسم را به هم آوردی می‌طلبید، اما کسانی که قدرت مقابله فکری و منطقی با او را نداشتند ناجوانمردانه، ترور وی را برنامه ریزی کردند تا به خیال خودشان جامعه را در جهل و نا آگاهی نگهدارند.
امروز که به مناسبت سالروز شهادت این معلم دلسوز روز معلم و روز استاد نامیده شده، مناسبت ارزشمندی برای یادآوری مسئولیت خطیر اساتید و معلمان در امر تعلیم و تربیت است و این مهم، نشانگر نقش ویژه معلم به عنوان تربیت کننده نیروی انسانی کشور به عنوان زیر بنای توسعه و پیشرفت همه جانبه کشور است. رسالت خطیر معلمان و اساتید و دغدغه همیشگی آنان فراهم کردن بستر رشد، تحول انسان‌ها و ترویج کرامت و ارزش انسانی است، چراکه هیچ جامعه‌ای بدون داشتن نسلی دانا ممکن نیست توانا شود و به اهداف والای خود برسد.
اینجانب در سالروز بزرگداشت مقام والای معلم، ضمن تکریم و بزرگداشت مقام فیلسوف عالی مقام، استاد مرتضی مطهری و تبریک این روز به تمامی معلمان و اساتید این مرز و بوم به خصوص اساتید دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود، بر خود لازم می‌بینم از شما فرهیختگان تقاضا کنم با توجه به ابتلای کشور و به تبع آن جامعه دانشگاهی به بیماری عالم گیر کرونا، همچون گذشته با صبر و عشق به امر آموزش و هدایت دانشجویان و دانش آموزان بپردازید و فرآیند آموزش که در این نیمسال به صورت الکترونیکی شده است را با جدیت دنبال کنید و در راه توسعه علمی و رساندن کشور به قله‌های رفیع پیشرفت و جهش تولید در کشور، چه تولید علمی و چه تولیدات صنعتی، اقتصادی و فرهنگی، از هیچ کوششی دریغ نفرمایید.
امید است بتوانیم در پرتو عنایات خداوند منان شاهد توسعه علمی کشور و کسب موفقیت‌های روز افزون دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود در عرصه ملی و بین المللی باشیم. بار دیگر از همت، تلاش و زحمات بی شائبه شما اساتید گرانقدر دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود در سنگر تعلیم و تربیت صمیمانه تقدیر و تشکر تمجید و تقدیر می‌نمایم و امیدوارم در پناه یزدان پاک، ارزشمند سربلند و پیروز باشید.
ارسال نظرات
پر بیننده ها