خبرهای داغ:
معلمان هم در علم و محبت و اخلاق در صف اول الگودهی هستند و هم در ایثار و جانفشانی و قریب به ۴۰ شهید شهرستان شاهرود گواه این مطلب هستند که معلمان عاملان به گفتار خویش هستند.
کد خبر: ۹۲۳۷۲۱۸
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، باز دوازدهم اردیبهشت ماه از راه رسید و باز یاد معلم و استاد شهید مرتضی مطهری زنده شد و بزرگداشت مقام معلم.
در این روز پاسداشت معلمانی را انجام می‌دهیم که از خود گذشتند تا ما بمانیم و ادامه دهنده راه و مکتب آنان باشیم، معلمانی که با ایثار و شهادت خود عملاً درس ایثار و فداکاری و شهادت را به ما آموختند.
امام راحل در وصف شهدا بیان می‌فرماید «شما گواهان صادق و یادگاران عزم‌ها و اراده‌های استوار و آهنین، نمونه‌ترین بندگان مخلص حقید، که مراتب انقیاد و تعبد خویش را به پیشگاه اقدس حق تعالی، با نثار خون و جام به اثبات رساندید.»
امام خامنه‌ای مدظله العالی نیز در بیانی می‌فرماید «بابد یاد و حقیقت و خاطره شهیدان را در مقابل طوفان تبلیغات دشمن، زنده نگه داشت.»
اینجانب که باید از شهید مطهری یاد کنیم که گفت: «مثل شهید، مثل شمع است که خدمتش از نوع سوخته شدن و فانی شدن و پرتو افکندن است تا دیگران در این پرتو که به بهای نیستی او تمام شده بنشینند و آسایش بیابند و مار خویش را انجام دهند.»
آری معلمان شهید هم اینگونه اند که رفتند تا با نور خود جامعه را هدایت کنند و معلمی همین راه درخشان است و معلمان شهید عینیت به این راه بخشیدند و شغل انبیا را تبلور مجددی دادند.
۳۹ شهید شهر معلمان دین و اخلاق و محبت شهرستان شاهرود اینگونه بودند که حتی دو قلو‌ها و سه قلو‌های خود را رها کردند و برای دفاع از انقلاب اسلامی و دین به میدان جهاد شتافتند و گفتار خود را با عمل آمیخته کردند و آب شدند تا جامعه حرکت بگیرد و به مسیر روشن خود ادامه دهد تا تحقق دهنده و زمینه ساز ظهور موعود جهانی شوند.
آری یاد معلمان شهید شهر باصفا، مردم با صفا و دل‌های با صفا، مجید آخوندی، جواد ابراهیمی فرزندعلی، احمد اسدیان، محمد اصغری، محمد حسن اکبری، عباس امیری، حبیب الله بداغی.
محسن بسطامی، محمود بیاریان، رجبعلی تختی، محمدحسن خلیلی، موسی الرضا سعدی، حسین شاطری بسطام، محمدرضا شاه حسینی، حسین شاه حسینی، محمدرضا شریعتی، علی اکبر صادقی، داوود صادقی، مسعودطاهری، حسین فرح بخش، حبیب‌الله فردوسی، خسرو فرید محمدنیا، احمد و مهدی فضلی، محمد جعفرفنایی شاهرودی، یدالله متحدی، اسماعیل ملاحسنی، سیدمحمدرضاموسوی، محمد و محمد علی نظریه، محمدحسن نعیمی، سیدحمید هاشمی، رضا علی یونس آبادی، عباسعلی بازوی، حسن عربعامری فرزند محمد ابراهیم، حسن پور حیدری، نعمت الله رضایی، محمد مهدی قنبریان و نصرالله نقوی را گرامی داشته و امیدواریم در مسیر روشن معلمان شاهد و شهید گام برداریم و پرتوی از نور وجود آنان در جامعه باشیم.

*علی عامری_ روابط عمومی بسیج دانش آموزی شاهرود_فعال رسانه
ارسال نظرات
پر بیننده ها