فرهنگ جامعه و شخصیت افراد جامعه مرهون معلمانی است که سختی‌های معلمی را با دل و جان می‌پذیرند و خسته نمی‌شوند و با عشقی دو چندان، به آموزش و تربیت دانش‌آموز می‌پردازند.
کد خبر: ۹۲۳۷۲۵۷
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳

گزارش|‌ معلمانی که در دورافتاده‌ترین مناطق اردبیل الفبای «مهر، محبت و دانش» مشق می‌کنند

به گزارش سرویس فرهنگیان خبرگزاری بسیج از اردبیل ، معلمان جایگاه ویژه‌ای در جامعه دارند، آنها استعدادهای کودکان و نوجوانان را کشف کرده و جهت داده، این قشر زحمتکش از کودکان یک سرزمین شهروندانی فهیم و مسئولیت‌پذیر می‌سازند که آینده جامعه را شکل می‌دهند.

12 اردیبهشت‌ماه، سالگرد شهادت مظلومانه شخصیت تربیت یافته در مکتب مبارک اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم‌السلام)؛ استاد مرتضی مطهری که در تقویم رسمی کشورمان به عنوان روز معلم نامیده شده فرصتی برای نکوداشت معلمان عزیز و ارج نهادن به از خود گذشتگی‌های همه مردان و زنانی است که در این روزهای کرونایی نیز در دورافتاده‌ترین روستاها و مناطق محروم استان اردبیل ( شهر هشجین ) از آموزش به دانش‌آموزان غافل نشده و با جان و دل الفبای مهر، محبت و دانش به فرزندان این دیار یاد می‌دهند.

گزارش|‌ معلمانی که در دورافتاده‌ترین مناطق اردبیل الفبای «مهر، محبت و دانش» مشق می‌کنند

حسین پورهدایت معلم  روستای قره تکان از توابع بخش خورش رستم  است  متقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در شهر هشجین ، با بیان اینکه آموزشِ علم و آگاهی به دیگران لذت بخش است،  اظهار داشت: اول معلم عالم خداوند است و در واقع این شغل از طرف خداوند به معلمین رسیده است و با وجود مشکلات زیادی که در مسیر انتقال علم و آگاهی معلم به دانش‌آموزان وجود دارد اما این شغل شریف با هیچ شغل دیگری قابل قیاس نیست.

وی ادامه داد: هرچه از دوران خدمت بنده گذشت و بیشتر با دانش‌آموزان معصوم آشنا شدم، از کار خود بیشتر لذت بردم و اگر هزار بار دیگر نیز به دنیا بیایم باز هم این شغل معلمی را انتخاب می‌کنم.

گزارش|‌ معلمانی که در دورافتاده‌ترین مناطق اردبیل الفبای «مهر، محبت و دانش» مشق می‌کنند

هر روز، روز معلم است

پورهدایت گفت : باوجود اینکه از زمان انقلاب روز شهادت شهید آیت‌الله مطهری به عنوان روز معلم نامگذاری شده اما هر روزی که دانش‌آموزان مطلب جدیدی را یاد می‌گیرند روز معلم است.

وی افزود: تعطیلی مدارس در زمان شیوع ویروس کرونا جایگاه معلمان را میان خانواده‌ها بیشتر تبیین کرد و همگان با گوشه‌ای از زحمات معلمان آشنا شدند، با وجود اینکه این روزها کلاس‌های مجازی تشکیل شد اما اولیا مشاهده کردند که اثرگذاری یک ساعت آموزش حضوری چند برابر غیرحضوری است.

وی نامناسب بودن وضعیت معیشتی دانش آموزان را یکی از دغدغه‌های خود دانست و گفت: در طول خدمت در آموزش و پرورش در مناطق  محروم مختلفی مشغول به کار بودم و دیدن گرسنگی دانش‌آموز و وضع نامناسب آن‌ها از جمله مواردی بود که نمی‌توانستم تحمل کنم، هرچند برای رفع این نیازها در مدارس کمک‌هایی جمع شد اما تنها قسمت کوچکی از نیازها را رفع کرد.

گزارش|‌ معلمانی که در دورافتاده‌ترین مناطق اردبیل الفبای «مهر، محبت و دانش» مشق می‌کنند

پورهدایت در پایان به استفاده نامناسب از فضای مجازی توسط دانش‌آموزان اشاره می‌کند و می‌گوید: اولیاء بسیاری از دانش‌آموزان در مناطق محروم با این فضا آشنایی خاصی ندارند و یا حتی روش استفاده از این امکانات را نمی‌دانند، که همین مسئله باعث آسیب‌های مختلفی در دانش‌آموزان می‌شود.

عکاس: احمد زعفری هشجین

ارسال نظرات