بسیج فرهنگیان به مدد الهی، عزم خود را جزم کرده تا ضمن اعتلای دانشبنیان خویش و با ارتقاء هیأتهای اندیشه ورز در تمام سطوح و بهره گیری از هنر،و همچنین سایر دستگاهها و اشخاص حقیقی و حقوقی موثر در تحول بنیادین را پیگیری نماید.
کد خبر: ۹۲۳۸۰۵۹
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵

به گزارش سرویس بسیج فرهنگیان خبرگزاری بسیج، بسیج فرهنگیان به مدد الهی، عزم خود را جزم کرده تا ضمن اعتلای دانشبنیان خویش و با ارتقاء هیأتهای اندیشه ورز در تمام سطوح و بهره گیری از هنر،و همچنین سایر دستگاهها و اشخاص حقیقی و حقوقی موثر در تحول بنیادین را پیگیری نماید.

بسم الله الرحمن الرحیم

محضر مبارک ولی امر مسلمین حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای مدظله العالی

سلام علیکم و رحمه الله
پیام جمعه 12 اردیبهشت 99 حضرتعالی در فضای مصفای ضیافت الهی، دلهای تشنه مجاهدان عرصه تعلیم و تربیت را سیراب از انگیزه و عزم و اراده کرد. سپاس بیکران حضرت ربالعالمین را که حکیم فرزانهای چون شما، راهبر و حامی جامعه معلمان ایران عزیز است.
جایگاه مبنایی آموزش و پرورش در ساخت نظام و دولت اسلامی و نقش محوری معلم در نشو و نمای نسل نو، در بیان و بنان پیشین و اکنون حضرتعالی مبرهن است.
تبلور قسط و عدل در پیام به معلمان، اندکی پس از تبیین آن در نیمه شعبان، نسبت معلم را با زمینهسازی حکومت خورشید ولایت عظمی روشن می کند و تأکید بر نقش و محصول معلم - یک سال پس از آن که فرهنگیان را پایهریز تمدن نوین دانستید- چنین مینماید که این پیام، به مثابه بیانیه اختصاصی برای معلمان در پیمودن گام دوم است که چونان چراغی، راه و هدف را برای همه مسئولان و دلسوزان عرصه تعلیم و تربیت روشن می نماید.
امیدبخشی بینظیر مبنی بر «خوشعاقبتی نسل جوان» که به دلیل هجمه انواع تهدیدها و آسیبها، کانون نگرانی دلسوزان است؛ احساس وصول غریق به کشتی نجات در دریای متلاطم را تداعی میکند.
قلم نورانی ولایت، امید به شکل گیری یک «عزم ملّی همهجانبه» برای تدارک معلّم به عنوان «رزمنده جهاد مبارک آموزش حیاتی نسل آینده» که «ثروت و ذخیره انبوه و عظیم نظام اسلامی» هستند را در ما زنده کرد؛ عزمی که میتواند تلاشهای مخلصانه مدیران، کارکنان و معلمان انقلابی آموزش و پرورش را مبارکتر از پیش نماید. لکن همچنان که تحقق «هدف نظام اسلامی» نیاز به پاسداری و کمک دارد؛ تحقق «هدف نظام آموزشی کشور» هم نیازمند حمایت جامعِ اشخاص و گروههای جبهه انقلاب است. در مسیر اجرای جامع و متوازن سند تحول بنیادین نیز، آن عزم ملی، امری ضروری است که می طلبد نهادهای انقلابی در این امر حیاتی وظیفه پیش برندگی خود را ایفا نمایند.
مجاهدت ایثارگرانه بسیاری از معلمان برای آموزش شاگردان در شرایط همه گیری کرونا و در کنار آن، کمک مومنانه فرهنگیان به نیازمندان در قالب 1500 گروه جهادی، جلوهای دیگر از «جهاد مبارک» معلمان است و بسیج فرهنگیان در تلاش است در راستای تحقق سیاستهای کلی تحول و سند تحول بنیادین، به همت خود فرهنگیان عزیز بسیجی، این مجاهدت مبارک را در گستره زمان، به تمام مدارس و ادارات آموزش و پرورش و در موضوعات متعدد به ویژه در ابعاد ساختن نسل- همچون: فراگیری علم نافع، کسب هویت اسلامی، انقلابی و ملّی و اخلاق اسلامی، تفکرآموزی، مهارتهای یک زندگی ایرانی-اسلامیِ زمینهساز جامعه مهدوی(عج)- گسترش دهد.
بسیج فرهنگیان به مدد الهی، عزم خود را جزم کرده تا ضمن اعتلای دانشبنیان خویش و با ارتقاء هیأتهای اندیشه ورز در تمام سطوح و بهره گیری از هنر، فناوریهای نوین، رسانه و فضای مجازی و با اتکاء به توان و ظرفیت خود فرهنگیان بسیجی؛ نقشآفرینی تخصصی معلمان و کارمندان آموزش و پرورش و همچنین سایر دستگاهها و اشخاص حقیقی و حقوقی موثر در تحول بنیادین را پیگیری نماید. در همین راستا از سال گذشته در قالب طرح معلم آینده ساز، 7600 تیم در مدارس از جمع معلمان بسیجی تشکیل یافته که بسیاری از آنها در مقابله با کرونا وارد میدان شدند و إنشاءالله سالانه گسترش منطقی خواهند یافت.
رهبرا! با سپاس وافر از آن محضر شریف و نورانی، به تأسی شهیدان سرافرازِ پای رکابتان، پیمان خون میبندیم که در اجرای منویات الهی شما، به عنوان شاگردان مکتب شهید سلیمانی سر از پا نشناسیم و با جهاد همهجانبه، نسل مبارک تمدن ساز را برای آینده ایران اسلامی قوی و بزرگ بسازیم.

سازمان بسیج فرهنگیان کشور
به نمایندگی از جامعه فرهنگیان بسیجی

 

ارسال نظرات