مسئول بسیج دانش آموزی ناحیه زرند:

تلاش دانش آموزبسیجی زرندی به تولید دستکش منجر شد

امیر مهدی افضلی دانش آموز بسیجی خلاق زرندی که در پایه نهم تحصیل می کند توانست با کمترین امکانات دستگاهی را بسازد که با استفاده از آن روزانه می توان ۵۰۰ جفت دستکش تولید کند
کد خبر: ۹۲۳۸۲۶۱
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۴

به گزارش سایت دانش آموزی خبرگزاری بسیج از کرمان:ستوان یکم علی رضا سعیدی فرمانده بسیج دانش آموزی ناحیه زرند گفت:دغدغه کمبود برخی وسایل برای مقابله با ویروس کرونا حتی دانش آموزان را به فکر انداخته و با ابداع‌های ساده در منزل به تولید دستکش یکبار مصرف اقدام کرده اندو در این روز‌های کرونایی در نقاط مختلف ایران اسلامی شاهد تلاش‌های جهادگران بسیاری در مبارزه با شیوع ویروس کرونا هستیم و هر روز شاهد رونق اینگونه فعالیت‌های جهادی هستیم. افراد زیادی هستند که جهادگونه در این عرصه، فعالیت دارند و در زمینه‌های مختلف تلاش می‌کنند تا کمبودی نداشته باشیم.
وی افزود:این بار امیر مهدی افضلی دانش آموز بسیجی خلاق زرندی که در پایه نهم تحصیل می‌کند توانست با کمترین امکانات دستگاهی را بسازد که با استفاده از آن روزانه می‌توان ۵۰۰ جفت دستکش تولید کند. این دانش آموز بسیجی و عضو پژوهش سرای ملا صدرا این شهرستان با سرهم کردن تخته، ورق فلزی، فوم و، سیم و المنت اقدام به ساخت دستگاه کوچکی کرد که روزانه بیش از ۵۰۰ جفت دستکش یکبار مصرف را در منزل تولید کند.
دانش آموزی بسیجی امیر مهدی افضلی در خصوص ساخت این دستگاه گفت: با توجه به کمبود دستکش در بازار تصمیم گرفتم ساخت دستگاهی کوچک، ارزان و قابل حمل و با کمترین هزینه و امکانات را بسازم و با استفاده از وسایل دور ریختنی اقدام به ساخت دستگاه پرس نایلون و سوفله (گرم نگهدارنده غذا) کرده است. وی از مسئولان درخواست کرد اگر امکانات بیشتری داشته باشم می‌توانم روزانه تولید این دستکش رابه دوبرابر افزایش دهم.
لازم به ذکر است حسین کاظمی مدیر آموزش وپرورش شهرستان زرند در آیین‌های جداگانه‌ای و رئیس اداره صنعت و معدن شهرستان زرند از این دانش آموز زرندی تجلیل کردند.

ارسال نظرات